Citat:
Ursprungligen postat av
gouaold
OM gruppen skulle vara oseriös tror jag inte att Facebook skulle låta den vara kvar, inte heller stänga ner de sidor/grupper som de anmäler för olika brott mot olika lagar och Facebooks egna regler.
Att gruppen är sluten är ju inte sant, vem som helst kan ju söka medlemskap, och de verkar ju vara en mycket stor grupp.
Jag ser att detta är ditt första inlägg på Flashback. Välkommen. Det du tar upp har diskuterats ingående tidigare i tråden. Jag föreslår att du läser åtminstone de senaste veckorna bakåt så får du svar på varför det är en oseriös grupp utan transparens.
Sammanfattningsvis så ägnar sig gruppen åt att spamma kommentarsfält i syfte att dölja meningsmotståndare och vidare massanmäler man användare i syfte att stänga konton.
Gruppen är sluten och oppositionella får inte bli medlemmar eller blir uteslutna enligt vittnesmål. Gruppens agerande bryter såvitt jag kan bedöma mot flera bestämmelser i Facebooks regler. Varför gruppen får fortsätta på detta sätt är oklart. Det finns dock indikationer på att personer inom Facebook även är medlemmar i gruppen. Detta är något som skulle behöva utredas.