Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-09-20, 10:33
Medlem
Men allvarligt, och här riktar jag mig till samtliga deltagare i tråden och inte bara jagärhär-anhängarna. Fortsätter ni prata om "ondska" och "godhet" som reella och existerande ting och fortsätter applicera det mytiska tänkandet på samhällsdebatten så får jag nog lämna diskussionen.
Citera
2017-09-20, 11:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Men allvarligt, och här riktar jag mig till samtliga deltagare i tråden och inte bara jagärhär-anhängarna. Fortsätter ni prata om "ondska" och "godhet" som reella och existerande ting och fortsätter applicera det mytiska tänkandet på samhällsdebatten så får jag nog lämna diskussionen.
Då jag känner mig träffad tittade jag igenom vad jag skrivit och känner mig skyldig. Jag ville få en kontrast men sista meningen i mitt förra inlägg kanske blev lite för mycket i hastigheten.

Icke desto mindre söker jag ord för att beskriva det #jagärhär, IRM, Ekuriren, Expo, Expressen och så vidare ägnar sig åt, inte minst när det gäller Granskning Sverige. Det är orättvist, osakligt och utstuderat. Men det räcker inte... där finns något mer. Jag har börjat fundera på om ”ondsint” är ordet jag söker, men jag känner mig inte säker. Några synonymer till ondsint: ”elak, ond, illasinnad, illvillig, hatisk, gemen, infam, argsint, lättretlig, snar till vrede”.
Citera
2017-09-20, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Då jag känner mig träffad tittade jag igenom vad jag skrivit och känner mig skyldig. Jag ville få en kontrast men sista meningen i mitt förra inlägg kanske blev lite för mycket i hastigheten.

Icke desto mindre söker jag ord för att beskriva det #jagärhär, IRM, Ekuriren, Expo, Expressen och så vidare ägnar sig åt, inte minst när det gäller Granskning Sverige. Det är orättvist, osakligt och utstuderat. Men det räcker inte... där finns något mer. Jag har börjat fundera på om ”ondsint” är ordet jag söker, men jag känner mig inte säker. Några synonymer till ondsint: ”elak, ond, illasinnad, illvillig, hatisk, gemen, infam, argsint, lättretlig, snar till vrede”.

Jo jag förstår hur du menar, en passande synonym till engelskans "malicious" utan ordet "ond" i sig. I grund och botten handlar det ju som så ofta om makt. En strävan efter makt genom att försöka kontrollera folket.
Citera
2017-09-20, 13:37
Medlem
sherms avatar
Nordfront uppmärksammar Granskning Sveriges avslöjande om makarna Dennerts förehavanden.

https://www.nordfront.se/nya-kopplin...t-jagarhar.smr
Citera
2017-09-20, 13:39
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Jo jag förstår hur du menar, en passande synonym till engelskans "malicious" utan ordet "ond" i sig. I grund och botten handlar det ju som så ofta om makt. En strävan efter makt genom att försöka kontrollera folket.
Sant, men det räcker inte hela vägen fram. En ”malicious”, cynisk och manipulativ strävan efter makt finns. Men vad gäller för majoriteten som är under det egentliga maktskiktet? Är det också strävan efter makt? ”Minimakt” över några få? Jag blir inte klok på det här. Och VARFÖR är så många ”vanliga” svenskar så politiskt korrekta? Vad driver de människor som så okritiskt hyllar #jagärhär, IRM och liknande? Är det strävan efter gillande från andra? Då är det egoism som kan kopplas tillbaka till ”jaget framför laget” och så vidare. Det är inte helt trivialt det här.
Citera
2017-09-20, 13:50
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Vad driver de människor som så okritiskt hyllar #jagärhär, IRM och liknande? Är det strävan efter gillande från andra?
Jag tror i första hand att de flesta helt enkelt vill vara goda och vill göra något gott.
De går bort sig pga att de antingen är tröga och inte fattar bättre eller att de helt enkelt inte är pålästa.
Citera
2017-09-20, 14:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jag tror i första hand att de flesta helt enkelt vill vara goda och vill göra något gott.
De går bort sig pga att de antingen är tröga och inte fattar bättre eller att de helt enkelt inte är pålästa.
Förmodligen är det så. Om man ser det som en triangel så finns det en bas av godhjärtade människor som vill göra något gott. Men hur kommer de på vad som är gott? Jo, det är sådant som medier och makthavare talar om för dem. Vad driver dessa medier och makthavare? De har ett stort ansvar, de måste tänka på konsekvenserna av sina gärningar. Vad är det egentligen som händer här? VARFÖR driver #jagärhär, IRM och liknande på om mångkultur och massinvandring som säkert kommer att förstöra välfärdsstaten? Dessa makthavare sviker ju landet. Förstår de inte det? Jag fattar inte detta.
Citera
2017-09-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsfriends
Allt matrial, manualer, bevis och massa annat finns på gangrapeswedens sida.

Det är bara att bita ihop nu och packa efter GS avslöjande om att Magnus Dennert sköter SVT Opinions Twitterkonto!

Fega? Hitta en grupp med "högerfolk" som du kallar dem med mer än 200 medlemmar vars syfte är att massanmäla för politisk åskådning. Det finns inte för det är bara en viss typ av människor som håller på med sånt och det är vänstern. De kan inte bygga något själva så de förstör för andra istället och stjäl skattepengar i sina klubbar med medelavancerade konstruktioner.

Jo, GS är fega och ynkliga. De hänger ut folk och sen gömmer sig bakom nazisterna i NMR. Sååå fegt sätt att försöka tysta..
Sen, Magnus har ingenting med SVT opinion att göra. Magnus har jobbat där länge iof på avd så det var en miss av receptionisterna. Det är inte han som grundat jagärhär heller, det är Mina som gjort det..

I ljudfilen säger receptionisten att hennes kollega tror.. men det glömde GS ta med..
Citera
2017-09-20, 14:56
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Jo, GS är fega och ynkliga. De hänger ut folk och sen gömmer sig bakom nazisterna i NMR. Sååå fegt sätt att försöka tysta..
Tysta vad? Anti-demokrater som är på god väg att förstöra landet. Det är landsförrädare som bör ställas inför rätta. Ser du inte vad som håller på att hända i Sverige? Varför menar du att GS är ”fega och ynkliga” när de försöker värna demokratin? HUR tänker du? Kan du föra ett resonemang från A till Ö kring VARFÖR du menar att GS är ”fega och ynkliga”? Alltså ett sammanhängande logiskt resonemang från början till slut och inte bara en mekanisk upprepning av en fras utan belägg.
Citera
2017-09-20, 15:06
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Sverige lär ju knappast bli tryggare och bättre som land enbart på att det sitter 60,000 fommar dagarna i ända och agerar som några självutnämnda språkpoliser och försöker tillrättavisa alla andra som inte rättar sig i PK-bögeriets led.
Citera
2017-09-20, 16:05
Medlem
Citat:
Jag har läst och funderat hur du inte kan förstå vad Totius skriver och förklarar för dig, här kom nog förklaringen.
Totius, vilket skämt, tror denne man att han någonsin kan bli kejsare. :-)
Att veta vilka som är högerextremister behöver man aldrig vara tveksam om. De hatar allt som inte följer deras begränsade och maniska tankemönster. Det är därför de också hatar jagärhär på Facebook, dessa damer och herrar vägrar att skrämmas av allt hat som spys ut mot dem från högerextremister.
Högerextremister har stannat kvar i nazisternas tankevärld som gällde i Tyskland i början/mitten på förra århundradet, de tror att de kan marschera med armarna utsträckta för att skrämma folk till tystnad, men de har inte den makten.
Högerextremister klagar alltid på PK och censur, men de försöker ju att hindra andra att tala/skriva fritt, alltså är högerextremister FÖR CENSUR av andra åsikter än deras egna.
Citera
2017-09-20, 16:22
Medlem
Citat:
Tysta vad? Anti-demokrater som är på god väg att förstöra landet. Det är landsförrädare som bör ställas inför rätta. Ser du inte vad som håller på att hända i Sverige? Varför menar du att GS är ”fega och ynkliga” när de försöker värna demokratin? HUR tänker du? Kan du föra ett resonemang från A till Ö kring VARFÖR du menar att GS är ”fega och ynkliga”? Alltså ett sammanhängande logiskt resonemang från början till slut och inte bara en mekanisk upprepning av en fras utan belägg.

Kejsaren (Totius) har talat, och naturligtvis ska hela Sverige buga sig inför kejsarens visdomsord, NOT.

Maximilien de Robespierre sade en gång att "Hemligheten bakom frihet är att utbilda folk, medan hemligheten bakom tyranni är att hålla dem i okunskap."

Gruppen "jagärhär" på Facebook försöker upplysa/utbilda folk om högerextremism, de högerextrema grupperna försöker hålla folk i okunskap om sina avsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in