Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Ditt inlägg är ett utmärkt exempel på det hat som motverkar en vettig dialog, det finns många som döms till utvisning, åldersbestämning är extremt svårt ens medicinskt, papper kan förfalskas, återföreningar är redan begränsat. Det är din avslutning som diskvalificerar dig från debatten och som gör att grupper som #jagärhär behövs. Du är en del av problemet med dina patetiska floskler och ogenomförbara krav.

Idéerna är kanske radikala med svenska mått; men varför skulle de vara ogenomförbara? Finns bara viljan att med alla medel begränsa den oegentliga invandringen så går det.
Citera
2017-01-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Det är tydligt att Mina Dennert känner sig manad att förtydliga målet med JÄH aktioner.

Hittills verkar inte deltagarna riktigt förstå. Det finns exempel på trådar som i stort sett helt saknar hat men där JÄH istället agerar som en åsiktsmobb. Att fler skulle komma till tals stämmer inte alls, om man inte med det menar att fler JÄH-aktivister kommer till tals.

Glenn Hysén och Marcus Birro håller nog inte med om detta stämmer

Ageradet mot Marcus Birro blir än mer obegripligt efter detta........vill sektmedlemmarna gå för långt? Måste matte hålla dem på plats för trovärdighetens skull.
Citera
2017-01-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
I kvällens första aktion ska man försvara asylsökande som tycks har råkat misshandla en väktare.

Direktlänk
https://www.facebook.com/friatider/p...91530650863890

Bonus, anmälare

Frågan är i vilken mån Facebook uppskattar dessa självutnämnda åsiktspoliser. Det måste bli ett stort merarbete med alla dessa rättshaverister.
Citera
2017-01-06, 23:29
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Utmärkt.

Då bekräftar du problemet? Men..har du nån analys om varför detta uppkommit i Sverige och inte i grannländerna? Har du själv någon uppfattning om hur problemet ska stävjas?

#jäh medlemmarna VET att problemen är många och komplicerade.

Men de kan inte backa för då tappar de ansikten.
Citera
2017-01-06, 23:34
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Borde vi inte fokusera på att möta dem på riktigt, visa lite omtanke, äkta oskyldig omtanke. Vi är ändå människor allihopa!

Vi visar ju omtanke. Omtanke som baserat sig på verkligheten.
Citera
2017-01-07, 01:20
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Gruppen är ung.

How well I know.

Mina observationer av gruppen som sådan har varit som en nostalgisk re-run av debattmässig internethistoria sedan 1993 och fram tills idag.

Citat:
Det är redan på G, nya s.k tekniker för att motverka det du kritiserar.

Det känns smickrande att veta att ni faktiskt lyssnar på det jag har att säga.

Citat:
Som det varit på internet fram till nu har ju inte främjat debatt särskilt.

Jorå, fast fram tills nu har det varit mer ur Darwinistisk synvinkel snarare än ur Di Leva's, dvs att man som debattör varit tvingad att utveckla sina argument i realtid för att ö.h.t ha en chans att "överleva" en saklig debatt.
JÄH-modellen arbetar mer som myror i en myrstack snarare än som enskilda honkatter (för att ta en kryptisk liknelse från djurriket).

Citat:
Båda sidor (Om det nu finns några IRL egentligen) har hatat varandra.

Oooooo.... Undvik att kalla JÄH för en "sida". Det låter FARLIGT NÄRA en POLARISERINGSmetodologi.

Citat:
I slutändan skapar det bara krig. Och krig vill ingen ha.

Om krig är vad ni inte vill ha, varför ser man då JÄHvlar initiera debattmässiga konflikter i forum och i trådar som de personligen aldrig skulle ha frekventerat om de inte var JÄHvlar?

JÄHvlarna SÖKER UPP deattkonflikter, i realtid.
If that's not a WAR on something, I don't know WHAT is?
Senast redigerad av Trolltestet 2017-01-07 kl. 01:27.
Citera
2017-01-07, 05:43
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vilka sidor anser du vara rasistiska, detta nämnde du ej?

Men, vad som är mer anmärkningsvärt; har du inte förstått att det finns en massiv opinion som sedan 1980-talet knutit handen i byxfickan...och sett Sverige förvandlats till något man absolut inte vetal se? Då undrar jag hur man kan ha missat detta? För detta tyder på en ideologisk blindhet.....t ex .att man sätter godhet framför rationalitet.

Jag ska vara hård....om du inte fattat detta, så är du i viss mån värd näthatet.....sannolikt uppfattar många dig som vänster, feminist och flyktingkramare. Många uppfattar dig som en samhällsförstörare.
Visst...du kanske har varit naiv........men det är aldrig för sent att lära sig sin läxa.

By the way, har du läst biologi och etologi på universitetsnivå?

Hej !

#jagärhär har blivit så stor som 55 000 medlemmar då medlemmarna själva gått omkring med "knuten näve" under lång tid. Till slut finner man en grupp där man känner stöd, en "Det var inte bara jag" känsla. Känslan att om man inte agerar så håller man med. Så jag är övertygad att #jagärhär behövs i dagens alltmer individualistiska och polariserade samhälle. Man kan nästan påstå att Fria Tider, Axplixlat, SD osv drivit fram #jagärhär som en motreaktion.

Från vi är små barn lär vi oss vad som är ont och vad som är gott. Varför får då de jag räknade upp så stort stöd? Rädsla är jag övertygad om. Rädsla för förändring. Rädsla att tappa kontroll. En vilja att hålla fast vid det förflutna. Behovet att kunna "skylla på" någon/något. Att vilja tillhöra en upplevd trygg grupp.

I alla tider har generationer sagt "det var bättre förr", "alla i grannbyn är idioter", "varför ska vi ändra oss vi har det ju bra". Idag kan man översätta dessa citat till dagens retorik.

Så länge vi i Sverige inte klarar av att sluta leden, att respektera olikheter och inse VÅRT ENSKILDA ansvar kommer vi aldrig att klara de utmaningar som kommer med ett globalt samhälle. Ska vi alltid vara överens? NEJ, absolut inte.

Ja, jag har läst kurser i etnologi, biologi och samhällsämnen.

Vi hörs i flödet ! MVH Ulrika Persson #jagärhär
Citera
2017-01-07, 06:12
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Om du nu tilltalas så av känsloargument och att fä känna med medmänniskor som kan du ju istället känna lite med alla pensionärer som försökt berätta i kommentarsfält att Sverige inte alls är så fantastiskt och rikt när man måste välja mellan mat eller tandläkare. Plötsligt blivit avstängda efter massanmälningar som Mina hetsat fram. Tänk på hur de ska förklara för barnbarnen att de inte kunnat kommentera deras senaste bilder på facebook för att Mina bestämt att de är näthatare.

Hej Morgonrodnad !

Jag vill starta med att de sk fattigpensionärerna är en realitet och någonting som inte är värdigt Sverige 2017. De är inte så många men även om de bara vore en så skulle det vara en för många. Detta har jag många tankar om men i denna tråd ska vi diskutera #jagärhär.

Att Mina startade gruppen är riktigt men att tillskriva henne en slags ledarroll i gruppen är inte riktigt. Gruppen har endast en funktion, att medlemmarna känner gemenskap. Alla medlemmar skriver utifrån sig själv. Om man vill använda # så finns ett krav-var respektfull ! Anmälningar görs av de enskilda medlemmarna och Facebook gör bedömningen. Tilläggas kan att få igenom en anmälning via Facebook är INTE enkelt så om någon blir avstängd så ska det vara mycket grovt.

MVH Ulrika Persson #jagärhär
Citera
2017-01-07, 06:20
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Problemet är att #jagärhär hotar all yttrandefrihet. De vill förhindra alla som inte tycker som de själva att framföra sin åsikt, oavsett om det görs på ett hatiskt sätt eller ej. Man får ta det onda med det goda när det gäller yttrandefrihet.

Hej ! Helt allvarligt förstår jag inte påståendet att #jagärhär "hotar" yttrandefriheten. Av hävd så har rasism, hat och hot på tex Fria Tider, Avpixlat osv fått stå oemotsagda. De som använder dessa sidor som sin enda nyhetsförmedlare och kommenterar kan jag förstå känner sig "hotade" av #jagärhär. Kan du vara snäll och berätta på vilket sätt #jagärhär försöker förhindra skribenter att framföra sin åsikt? För OM det är så skulle det motverka själva tanken med #jagärhär.

Mvh Ulrika Persson #jagärhär
Citera
2017-01-07, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
...lär vi oss vad som är ont och vad som är gott.

Ondska och godhet? Är det här religiösa övertygelser du pratar om eller?
Citera
2017-01-07, 06:40
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
I en av kvällens aktioner anklagas Expressens Britta Svensson av #jagärhärare för "populistiskt språkbruk" och för att "underblåsa ett generellt politikerförakt". Hon "piskar upp hat och domedagsprofetior", tar inte ansvar för "samtalsklimatet" etc etc.

https://www.facebook.com/expressen/p...54411749565345

Jag tror att Tinuviel har rätt: Mina Dennert har skapat ett monster. I kommentarsfältet är det i stort sett bara #jagärhärare. I brist på kommentatorer från motståndarsidan att attackera vänder de all sin vrede mot Britta Svensson.

Var det hon skrev verkligen så hemskt? Läs gärna och döm själva:

http://www.expressen.se/kronikorer/b...an-regeringen/

Hej igen !

Jag hade inte läst debattartikeln eller kommentarerna på densamma tidigare men gjort det nu. Vad menar du med att #jagärhär skriver nedlåtande mot Britta Svensson? Det stämmer ju inte det du skriver. De citat du hävdar skrivits av #jagärhär skribenter är ju just de som #jagärhär reagerar MOT.

MVH Ulrika Persson #jagärhär
Citera
2017-01-07, 06:54
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Det är ju en pedagogiskt målande beskrivning som tydligt visar på #JÄHs syn på migrationsfrågan. Om man tycker att sexuella termer är för okristna eller dylikt för att förekomma i debatten kanske man ska hålla sig till ett kloster som saknar uppkoppling.

Hej !

Om du inte kan uttrycka dig i andra termer så är det upp till dig själv.

Att skriva vilken syn #jagärhär gruppen har på migrationsfrågan är omöjligt. Vi är snart 55 000 enskilda personer som har sin egna individuella syn på den. Vi som är medlemmar har endast en gemensam vilja och det är att hyfsa debatten. Att hyfsa debatten innebär att fler vågar ge sin in i diskussioner på sociala medier. Oavsett vilken politisk syn du har, oavsett din religion, oavsett var på jorden du föddes ska alla kunna ges möjlighet att ge sig in i debatten. Först då kan vi utveckla ett samhälle där alla kan samexistera.

MVH Ulrika Persson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in