Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-08, 22:04
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Nope, det skrev jag inte.
Men om du inte kan resonera kring saker utan att förvränga det jag skriver så är det ingen idé att du försöker diskutera något längre

Är det så svårt att svara då, är man inte lika trovärdig om man använder sig av sluten profil??
Eller ni måste ha full tillgång för att försäkra er om att denna personen kan vi bjuda in i vår hemliga hatklubb??????
Citera
2016-12-08, 22:10
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Är det så svårt att svara då, är man inte lika trovärdig om man använder sig av sluten profil??
Eller ni måste ha full tillgång för att försäkra er om att denna personen kan vi bjuda in i vår hemliga hatklubb??????

Det är svårare att kartlägga en anonym person med fel åsikter Nu är medlemmar ur Reserchgruppen där så syftet är uppenbart.

Schyffert som hånar Amerikas ursprungsbefolknings kultur med en rasistisk nibild och skriver om att bajsrunka någon i halsen är alltså välkommen Jag håller med Tobias Hübinette om pk-elitens hyckleri.
Citera
2016-12-08, 22:14
Medlem
Greeders avatar
Citat:

Låt mig fråga då. Om du inte visar upp på något sätt alls vem du är eller vad du står för, hur ska någon då kunna lita på att du är den du är? Och som facebook fungerar så är det ju det man har att gå på, om man nu inte sitter och faktiskt skriver till var och en. Och med tanke på hur många tusen som står på kö för att komma in så är det en omöjlighet.
Citera
2016-12-08, 22:26
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Låt mig fråga då. Om du inte visar upp på något sätt alls vem du är eller vad du står för, hur ska någon då kunna lita på att du är den du är? Och som facebook fungerar så är det ju det man har att gå på, om man nu inte sitter och faktiskt skriver till var och en. Och med tanke på hur många tusen som står på kö för att komma in så är det en omöjlighet.

Varför ska jag visa upp mig för personer jag inte känner? Räcker att mina vänner och familj ser mitt privata liv, det är så Facebook fungerar, man kan välja vem man vill dela med.

Jag har varit med i gruppen jag blev utslängd, jag har öppen profil, jag gjorde Inga inlägg på deras sida för att väcka uppmärksamhet. Jag passade inte deras agenda, deras hatiska agenda.
(Tur det var trollprofilen så man slipper ju bli uppsökt av AFA)
Citera
2016-12-08, 22:32
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Varför ska jag visa upp mig för personer jag inte känner? Räcker att mina vänner och familj ser mitt privata liv, det är så Facebook fungerar, man kan välja vem man vill dela med.

Jag har varit med i gruppen jag blev utslängd, jag har öppen profil, jag gjorde Inga inlägg på deras sida för att väcka uppmärksamhet. Jag passade inte deras agenda, deras hatiska agenda.
(Tur det var trollprofilen så man slipper ju bli uppsökt av AFA)

Om du inte ger något själv så kan du väl inte förvänta dig att bara få något tillbaka utan vidare, tänker jag. Åter igen, tänk dig en arbetsintervju. Få arbetsgivare skulle ge dig chansen om du bara satt tyst

Vad gäller att du blev utslängd så kanske någon såg vad du hade för historik här på flashback och satt ihop 1 + 1 med din användare på facebook, vad vet jag
Citera
2016-12-08, 22:47
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Om du inte ger något själv så kan du väl inte förvänta dig att bara få något tillbaka utan vidare, tänker jag. Åter igen, tänk dig en arbetsintervju. Få arbetsgivare skulle ge dig chansen om du bara satt tyst

Vad gäller att du blev utslängd så kanske någon såg vad du hade för historik här på flashback och satt ihop 1 + 1 med din användare på facebook, vad vet jag

Hehehe lycka till att koppla ihop BlackBooks med mig.
Men men JagÄrHär vill ha med alla i sitt hat mot hatet, men de sorterar själva bort personer som kan vara bra, dom tror inte på allas lika värde, men samtidigt så tror dom ju gott om kaozblattarna i förorterna som eldar bil.
Ja jag vet inte hur dessa tänker för jag är inte en av dem och kommer aldrig bli.

Citera
2016-12-08, 22:47
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Vad finns det för poäng med att vara en stängd grupp? Varför vill man inte vara öppen med vilka trådar man ämnar fylla med inlägg. Är det för att man vill undvika att folk söker sig dit för att argumentera emot? Är det fel att åsikter möts? Finns något att dölja?

Jag tycker att det är rimligt att en grupp initierad av journalister som strävar efter att utgöra en maktfaktor i svensk debatt och bland sina tiotusentals medlemmar har politiker, journalister och en rad proffstyckare faktiskt är öppen för granskning.

Det är en fråga som berör såväl förtroendet för journalister som det öppna demokratiska samtalet.
Citera
2016-12-09, 00:18
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad finns det för poäng med att vara en stängd grupp? Varför vill man inte vara öppen med vilka trådar man ämnar fylla med inlägg. Är det för att man vill undvika att folk söker sig dit för att argumentera emot? Är det fel att åsikter möts? Finns något att dölja?

Jag tycker att det är rimligt att en grupp initierad av journalister som strävar efter att utgöra en maktfaktor i svensk debatt och bland sina tiotusentals medlemmar har politiker, journalister och en rad proffstyckare faktiskt är öppen för granskning.

Det är en fråga som berör såväl förtroendet för journalister som det öppna demokratiska samtalet.

Alla trådstarter förmodereras ändå i gruppen och alla trådar där diskussion uppstår låser man så jag har svårt att se något mervärde i att hålla gruppen sluten för detta. Den uppenbara fördelen är att man kan beskriva gruppen utåt som en grupp som främst samlar folk som vill debattera med hatarna när man i själva verket främst uppmuntrar till att tysta meningsmotståndare genom massanmälningar.
Citera
2016-12-09, 01:06
Medlem
Morgonrodnads avatar
Nattens aktion riktas mot facebooksidan kod291. Nu skruvar man upp retoriken och benämner sidan som en hatsida. Notera att man redan uppmuntra medlemmarna att massanmäla allt "hat".

Kommentarsfältet man ger sig på: https://www.facebook.com/permalink.p...75953869436005

Citera
2016-12-09, 11:34
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Det står ingenstans heller att precis alla är välkomna

Citat:
Det är ju inget konstigt med att vilja hålla gruppen fri från inte tror på allas lika värde. Tror man inte på allas lika värde så har man inget där att göra. Kan ju liknas vid en arbetsintervju. Inte alls ovanligt där att arbetsgivaren kollar igenom din arbetshistorik och till och med pratar med folk som du har som referenser.
Precis samma sak och inte konstigt alls.
Nu förstår jag inte. Menar du att det finns de som inte är välkomna, men att alla ändå har lika värde? Har man enligt dig lika värde, oavsett vilken politisk åsikt man har, eftersom det tydligen är det som är urvalskriterierna för den här politiska aktionsgruppen?
Citera
2016-12-09, 13:10
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Nu förstår jag inte. Menar du att det finns de som inte är välkomna, men att alla ändå har lika värde? Har man enligt dig lika värde, oavsett vilken politisk åsikt man har, eftersom det tydligen är det som är urvalskriterierna för den här politiska aktionsgruppen?

Ja?
Jag påstår ingenstans att jag är mera värd än någon annan för att jag är med och inte du (Ja, även näthatare). Det är din inställning till andra människor som avgör om du är välkommen i gruppen eller inte. Inte ditt värde som människa. Det är hatet på nätet som vi bekämpar, och där ingår rasism, sexism och all annan nedvärderande kommentar.
Men kom ihåg att det här är mina egna tolkningar och åsikter kring varför någon inte borde bli medlem, utifrån de krav som jag gick med på då jag själv gick med.
Citera
2016-12-09, 13:36
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ja?
Jag påstår ingenstans att jag är mera värd än någon annan för att jag är med och inte du (Ja, även näthatare). Det är din inställning till andra människor som avgör om du är välkommen i gruppen eller inte. Inte ditt värde som människa. Det är hatet på nätet som vi bekämpar, och där ingår rasism, sexism och all annan nedvärderande kommentar.
Men kom ihåg att det här är mina egna tolkningar och åsikter kring varför någon inte borde bli medlem, utifrån de krav som jag gick med på då jag själv gick med.
Det var ju inte alls svar på frågan. Frågan var om de åsikter om, eller inställning till, andra människor man har påverkar det värde man har inför andra människor. Det vill säga det värde som enligt dig är lika hos alla och är ett kriterie för att vara välkommen i gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in