Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-06, 14:34
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag tror dom är på sammanträde med sektledningen, har sett att det tar "lång" tid för JÄHvlarna att svara så jag misstänker starkt att dessa informeras av ledningen på vem som ska svaras och hur dessa svar skall utformas.

Detta baserat på att jag själv inte fått något vettigt svar från någon JÄH tomte.

Självklart kryper man till husse för direktiv, för att möta dessa horder av outbildade vita män krävs det att man minst skrivit en c-uppsats om vilken massage man ska använda på hvb-hem, då får man vänta ibland.
Citera
2017-01-06, 14:56
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag tror dom är på sammanträde med sektledningen, har sett att det tar "lång" tid för JÄHvlarna att svara så jag misstänker starkt att dessa informeras av ledningen på vem som ska svaras och hur dessa svar skall utformas.

Detta baserat på att jag själv inte fått något vettigt svar från någon JÄH tomte.

Det där stämmer.
Citera
2017-01-06, 15:02
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En ironi i sammanhanget är att de citat av #jagärhär:s Henrik Schyffert som återkommande citeras i tråden som exempel på näthat skrevs i ett specifikt syfte. Schyffert tyckte att människor var för lättkränkta. Den förklaring han gav i efterhand var att han ville flytta gränserna för vad man får och inte får säga. Med andra ord motsatsen till vad #jagärhär arbetar för.
Skälet till det fick vi ju svar på här i tråden. Det var för hans enträgna SD-motstånd han var med och det är viktigare än om han är näthatare.

Han är ju som han är, och har rätt att vara, men det fascinerande är ju de som blir medlemmar för att de agerar mot näthat men samtidigt väljer att frottera sig med ett antal kända näthatare och våldsbejakare samtidigt. Utifrån det perspektivet så stöttar de ju näthatare och inte är emot dem som det påstås. Däremot är man ju aktivt emot allt som kan verka gynnande för t ex SD, så det blir bara tydligare och tydligare att det är en politisk aktionsgrupp som har som mål att försvåra SD:s framfart till valet 2018, möjligen även stöttade av regeringspartierna mer eller mindre öppet.

Vad som både roar och oroar är ju att dessa verkligen tror på att det finns en organiserad SD-mobb som härjar runt på nätet, precis som de själva är en sådan. Don Quijotianskt så det förslår.
Citera
2017-01-06, 15:10
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Jag tror att herr Lococoo,,, eller hur han nu mår, har missat något
Förslag såsom klassas som hat eller?
1 Dömd = biljett hem
2 Åldersbedöm alla ej uppenbara, Utvisa alla som ljugit om ålder Efter genomförd medicinsk åldersbedömning
3 inga papper eller dokument = guatanamo enkelt vi vet ju inte vem hen är, och hen vill ju inte berätta
4 Återföreningar sker i hemlandet.
5,,, tror det räcker långt,, de som blir kvar kommer nog fatta vinken

Och om detta är fel hur ska vi göra då?
och vilka förslag har du?
Suga av skäggbarnet för att slippa bli våldtagen kanske är kärnan i JÄH devis.

Ditt inlägg är ett utmärkt exempel på det hat som motverkar en vettig dialog, det finns många som döms till utvisning, åldersbestämning är extremt svårt ens medicinskt, papper kan förfalskas, återföreningar är redan begränsat. Det är din avslutning som diskvalificerar dig från debatten och som gör att grupper som #jagärhär behövs. Du är en del av problemet med dina patetiska floskler och ogenomförbara krav.
Citera
2017-01-06, 15:11
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Självklart kryper man till husse för direktiv, för att möta dessa horder av outbildade vita män krävs det att man minst skrivit en c-uppsats om vilken massage man ska använda på hvb-hem, då får man vänta ibland.

Matte. Dessa hyndor kryper till matte och slickar.

Det finns så mycket absurda och ironiska saker i gruppens tillvägagångssätt att man som outbildad vit man baxnar lätt.

Varför fråga efter källor och efterlysa källkritik när de inte är där för att diskutera sakfrågor?

Mest för att de är tränade att repetera slitna frågor för att vara rumsrena i PK-miljön.

Typiskt nog är det nästan bara kvinnor som klarar av att vara så fantastiskt motstridiga och självmotsägande, så extremt självgoda och framför så banala, fruktansvärt banala, floskelmeningar helt utan poäng och innehåll.

Som någon uttryckte det: De fnaskar troget i lögnens tjänst, åsiktshororna.
Citera
2017-01-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Ny direktiv från #jagärhärs Führer Mina Dennert. Som vanligt har medlemmarna inte fått diskutera saken utan Mina har bestämt hur det ska vara.

Det är tydligt att Mina Dennert känner sig manad att förtydliga målet med JÄH aktioner.

Citat:
6. Vi finns till för att stoppa hatet så vi går bara in i trådar som redan är hatiska. Vi är inte en åsiktsmobb, syftet med gruppen är att fler ska komma till tals och kunna föra goda samtal i en trygg miljö utan hat och hot.
Hittills verkar inte deltagarna riktigt förstå. Det finns exempel på trådar som i stort sett helt saknar hat men där JÄH istället agerar som en åsiktsmobb. Att fler skulle komma till tals stämmer inte alls, om man inte med det menar att fler JÄH-aktivister kommer till tals.
Citat:
8. Vi är inte med där någon hängs ut i sk. drev. I så fall handlar det om att stötta någon som blir utsatt.
Glenn Hysén och Marcus Birro håller nog inte med om detta stämmer
Citera
2017-01-06, 15:20
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Ny direktiv från #jagärhärs Führer Mina Dennert. Som vanligt har medlemmarna inte fått diskutera saken utan Mina har bestämt hur det ska vara.

Det är intressanta är att jäh verkar tro att Facebook är den enda sidan på internet där det finns hat
Citera
Ruskigbusss avatar

Moderatormeddelande

Postat av Ruskigbuss 2017-01-06, 15:32
Moderator
Eftersom det tycks svårt att begripa - så får jag väl förtydliga att:
- i den här tråden diskuterar vi gruppen och dess medlemmars postande på Facebook, Twitter etc
- i den här tråden diskuterar vi INTE politik, invandring, sverigedemokrater, ryssar, trump eller något annat som inte kan anses tillhöra ämnet "Censur & yttrandefrihet".

OT raderas utan vidare kommentarer. Varningar kan utdelas.

/Mod
Senast redigerad av Ruskigbuss 2017-12-11 kl. 19:37.
2017-01-06, 15:32
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En ironi i sammanhanget är att de citat av #jagärhär:s Henrik Schyffert som återkommande citeras i tråden som exempel på näthat skrevs i ett specifikt syfte. Schyffert tyckte att människor var för lättkränkta. Den förklaring han gav i efterhand var att han ville flytta gränserna för vad man får och inte får säga. Med andra ord motsatsen till vad #jagärhär arbetar för.

Schyffert lärde sig dock snabbt att artister och kulturarbetare inte ägnar sig åt samhällskritik utan deras plats är att vara etablissemangets megafoner (se på Birro/Vilks/Park vad som händer annars). Så, Schyfferts medlemskap i #jagärhär är sannolikt strategiskt betingat. Detta gynnar hans karriär och den karaktär han just nu valt i sin show "var inte rädda".

De övertramp Schyffert gör idag är ensidigt vinklade åt SD (senast för två månader sedan illustrerade han i tv4:s parlamentet att SD-sympatisörer förtjänade att straffknullas).

Så, Schyffert är sannolikt en hycklare i det att han sökt medlemskap i #jagärhär och #jagärhär hycklar när de låter honom kvarstå som medlem. Eller är illustrationer av sexuella övergrepp med ett långfinger riktat mot SD-sympatisörer i linje med #jagärhär:s strävan att "hyfsa debatten"?

Om Schyfferts twitter:
http://www.svt.se/kultur/medier/schy...len-i-tweetsen
Schyffert i Parlamentet:
https://www.youtube.com/watch?v=xx_yEnBtl_M

Det Goda hatet. Det får finnas. Det vidriga är att det är sanktionerat av media som till stor del är vänsterstollar.

Sverige är en skam för Norden nuförtiden. Inget annat land har en sån ideologiskt inavlad tänkarelit, självutövande mediacensur, sådana hjärnor som Arnstad och Ernman som dikterar vad som får tyckas eller så extremt självsvådlig politik som slingrar sig undan de verkliga problemen genom att att liera sig med totalt hjärnskadade artister.
Citera
2017-01-06, 15:45
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Matte. Dessa hyndor kryper till matte och slickar.

Det finns så mycket absurda och ironiska saker i gruppens tillvägagångssätt att man som outbildad vit man baxnar lätt.

Varför fråga efter källor och efterlysa källkritik när de inte är där för att diskutera sakfrågor?

Mest för att de är tränade att repetera slitna frågor för att vara rumsrena i PK-miljön.

Typiskt nog är det nästan bara kvinnor som klarar av att vara så fantastiskt motstridiga och självmotsägande, så extremt självgoda och framför så banala, fruktansvärt banala, floskelmeningar helt utan poäng och innehåll.

Som någon uttryckte det: De fnaskar troget i lögnens tjänst, åsiktshororna.

I rättvisans namn måste man väl också se att det finns en hel del män där, men ja, det hela är på en sån nivå att man bara kan luta sig tillbaka och titta storögt.
Citera
2017-01-06, 15:50
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Det är tydligt att Mina Dennert känner sig manad att förtydliga målet med JÄH aktioner.

Hittills verkar inte deltagarna riktigt förstå. Det finns exempel på trådar som i stort sett helt saknar hat men där JÄH istället agerar som en åsiktsmobb. Att fler skulle komma till tals stämmer inte alls, om man inte med det menar att fler JÄH-aktivister kommer till tals.
Även om Mina Dennert vore ärlig så är det för sent.

Flertalet av de som är aktiva i #jagärhär (däribland ett antal moderatorer och profiler inom gruppen) har etablerat ett mönster inom vilket #jagärhär ska agera. Den åsiktsprofil gruppen står för är även den utmejslad och de som är aktiva i gruppen är politiskt förutsägbara. Vi har vidare visat att målet för flera aktioner står i strid med det som Dennert hävdar att gruppen står för.

Att Dennert låter dem välja mål kommer inte att förändra detta, snarare förstärka det redan etablerade mönstret.

Som sagt, jag tror Mina Dennert skapat ett monster.

Sedan undrar jag över en sak, Mina Dennert säger att de har medlemmar från alla partier. Inkluderar detta Sverigedemokraterna, eller gör Mina Dennerts tidigare uttalanden om att SD inte har någon plats i svensk politik att hon räknar bort dem helt?
Senast redigerad av Tinuviel 2017-01-06 kl. 16:05.
Citera
2017-01-06, 16:04
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Ditt inlägg är ett utmärkt exempel på det hat som motverkar en vettig dialog, det finns många som döms till utvisning, åldersbestämning är extremt svårt ens medicinskt, papper kan förfalskas, återföreningar är redan begränsat. Det är din avslutning som diskvalificerar dig från debatten och som gör att grupper som #jagärhär behövs. Du är en del av problemet med dina patetiska floskler och ogenomförbara krav.
När nätmobben #jagärhär med en röst i tråd efter tråd ägnar sig åt att relativisera och bortförklara något många anser angeläget att diskutera är jag inte säker på att sympatierna hamnar på er sida oavsett om era motståndare av och till använder nedsättande epitet.

Inte om det uppfattas som ni försöker kväva debatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in