Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-06, 13:07
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Så, för att inte missförstå ditt syfte när du nu ansträngt dig för att formulera din åsikt på ett icke-hatiskt sätt - vad är en "mancave?"

Det där verkar vara en manshatande men hårklyvande feminist som har penisenvy. Hon hatar vita grabbar som snackar brudar över ett par öl men älskar mörka män som tar brudar våldsamt utan att fråga.
Citera
2017-01-06, 13:09
Avstängd
är det ngn som har noterat om JÄH små troll har några återkommande arbetstider
eller är Psykosen permanent dygnet runt
Citera
2017-01-06, 13:23
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Det är ingen som blundar, alla tror bara inte att lösningen är hat. Den som sår vind skördar storm. Försök bidra med lösningar istället, den som inte är en del av lösningen är en del av problemet.
Bara tomma känsloladdade floskler och den eviga anklagelsen om hat.
Det är full-stop. Tvärbromsning.

Lösningarna är ALLT som #jagärhat motsätter sig:
Minska, frys eller stoppa anhörig-, flykting- och asylinvandringen
Repatriera alla som saknar skäl och möjligheter att klara sig i ett modernt samhälle
Utvisa kriminella
Bekämpa islamisering
Hårdare straff
Begränsa flyktingars rörlighet
Identiteskontroller
Etc

#Jäh lösningar:
Kärleksbomba
Kramas
Låtsas
Vara dumsnäll
Ljuga på internet
Säga dumma dig till alla som har de verkliga lösningarna
Förminska problemen
Citera
2017-01-06, 13:30
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karagd
Gruppen JÄH tar inte ställning i sakfrågor.
Medlemmar av gruppen tar ställning men det finns ingen central agenda. Så lägg ned att försöka visa att JÄH har andra syften än det som beskrivs och att det är någon konspiration och att gruppen är centralstyrd. Det är ju inte heller möjligt att stoppa någon från att tagga med jagärhär så taggade inlägg måste också tas med en nypa salt.
Så gruppen är så god så att man ska inte få granska eller ifrågasätta den? Men gruppen och dess medlemmar ska ha carte blanche vad gäller att bedöma och rensa bort andra och deras åsikter?

Det har ju i många exempel i denna tråd visat att det är precis det som sker, och det ska man ju givetvis inte ta mitt ord för utan det är bara att titta efter och bilda sig en egen uppfattning.

Citat:
Jag håller med dig om att folk får använda vilka ord dom vill. Själv svär jag gärna när jag tycker det behövs. Problemet är att skriftspråk läses utan att man kan förstå avsändarens syfte med hjälp av tonfall och kroppsspråk så det väldigt lätt hänt att bli missförstådd. Så det krävs lite mer ansträngning att formulera sin åsikt än att bara skriva t e x " Käften batikhäxa" anser jag.
Då kanske du först ska vända blicken inåt och se vilka fantastiska alster som gruppmedlemmarna åstadkommer där de drar fram...
Citat:
Jag tycker inte man kan kräva att oemotsagd använda hatjargong på de mer gemensamma platserna som kommentarsfältet till riksmedia eller svt. De är våra offentliga rum, inte mancaves.
Mancaves? Vad har könet med saken att göra? Nedvärderar du oss som grupp på grund av vårt kön?
Citera
2017-01-06, 13:32
Avstängd
Jag tror att herr Lococoo,,, eller hur han nu mår, har missat något
Förslag såsom klassas som hat eller?
1 Dömd = biljett hem
2 Åldersbedöm alla ej uppenbara, Utvisa alla som ljugit om ålder Efter genomförd medicinsk åldersbedömning
3 inga papper eller dokument = guatanamo enkelt vi vet ju inte vem hen är, och hen vill ju inte berätta
4 Återföreningar sker i hemlandet.
5,,, tror det räcker långt,, de som blir kvar kommer nog fatta vinken

Och om detta är fel hur ska vi göra då?
och vilka förslag har du?
Suga av skäggbarnet för att slippa bli våldtagen kanske är kärnan i JÄH devis.
Citera
2017-01-06, 13:34
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
är det ngn som har noterat om JÄH små troll har några återkommande arbetstider
eller är Psykosen permanent dygnet runt
Jag har stött på samma knasbollar i andra sammanhang.

De flesta saknar lämplig sysselsättning, det är många enstöringar som har inga andra vänner än de som de funnit på Facebook.

Titta på deras profiler: de kan sitta i helt motsatta delar av landet och ha vänner i andra delar, det enda som förenar är att de tillhör samma Facebook grupper. Alltid vulgära, känsloladdade anti-rasist grupperingar.

De är stigmatiserade och blir utnyttjade av sluga vänsterextremister.

Många är arbetslösa.

Därför sitter se dygnet runt vid datorn.

Andra tillhör vänsterorganisationer som får statligt stöd för skiten.
Många gör det på arbetstid.

Men det mest ironiska är att de flesta kvinnorna har knappt några invandrarvänner förutom de män de ligger med.
Senast redigerad av ForumApache 2017-01-06 kl. 13:37.
Citera
2017-01-06, 14:10
Medlem
Morgonrodnads avatar
Ny direktiv från #jagärhärs Führer Mina Dennert. Som vanligt har medlemmarna inte fått diskutera saken utan Mina har bestämt hur det ska vara.

Citera
2017-01-06, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Det är ingen som blundar, alla tror bara inte att lösningen är hat. Den som sår vind skördar storm. Försök bidra med lösningar istället, den som inte är en del av lösningen är en del av problemet.
Det är faktiskt exakt vad man gör, man blundar för problemen. Fast det är ännu värre än så, man vill/kräver även att andra skall blunda för problemen.

Visst förekommer det människor som utrycker sig väldigt dåligt och ibland på en nivå som kan beskrivas som hatisk. Fast JÄH-aktivisterna verkar ju bara reta upp dem ännu mer, ofta blir det rena pajkastningen.

JÄH verkar använda förevändningen att de bemöter hat, men väldigt ofta utrycker man en uppfattning i en sakfråga. Det har inget med att bemöta hat att göra och när det sker organiserat av en stor grupp, så handlar det i praktiken om att försöka påverka opinionen.

Jag skulle vilja se en enda tråd, där JÄH bara bemöter hat, jag har inte hittat någon hittills
Citera
2017-01-06, 14:12
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
var tog ni vägen alla "fina" JÄH känner ni att er kapacitet inte räcker/marken brinner

Jag tror dom är på sammanträde med sektledningen, har sett att det tar "lång" tid för JÄHvlarna att svara så jag misstänker starkt att dessa informeras av ledningen på vem som ska svaras och hur dessa svar skall utformas.

Detta baserat på att jag själv inte fått något vettigt svar från någon JÄH tomte.
Senast redigerad av BlackBooks 2017-01-06 kl. 14:15.
Citera
2017-01-06, 14:14
Moderator
Tinuviels avatar
En ironi i sammanhanget är att de citat av #jagärhär:s Henrik Schyffert som återkommande citeras i tråden som exempel på näthat skrevs i ett specifikt syfte. Schyffert tyckte att människor var för lättkränkta. Den förklaring han gav i efterhand var att han ville flytta gränserna för vad man får och inte får säga. Med andra ord motsatsen till vad #jagärhär arbetar för.

Schyffert lärde sig dock snabbt att artister och kulturarbetare inte ägnar sig åt samhällskritik utan deras plats är att vara etablissemangets megafoner (se på Birro/Vilks/Park vad som händer annars). Så, Schyfferts medlemskap i #jagärhär är sannolikt strategiskt betingat. Detta gynnar hans karriär och den karaktär han just nu valt i sin show "var inte rädda".

De övertramp Schyffert gör idag är ensidigt vinklade åt SD (senast för två månader sedan illustrerade han i tv4:s parlamentet att SD-sympatisörer förtjänade att straffknullas).

Så, Schyffert är sannolikt en hycklare i det att han sökt medlemskap i #jagärhär och #jagärhär hycklar när de låter honom kvarstå som medlem. Eller är illustrationer av sexuella övergrepp med ett långfinger riktat mot SD-sympatisörer i linje med #jagärhär:s strävan att "hyfsa debatten"?

Om Schyfferts twitter:
http://www.svt.se/kultur/medier/schy...len-i-tweetsen
Schyffert i Parlamentet:
https://www.youtube.com/watch?v=xx_yEnBtl_M
Citera
2017-01-06, 14:25
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Den där kommentaren får du kanske revidera, ang påverkan på samtalsklimatet på Facebook och #jagärhär. Vi påverkar i positiv mening redan nu på "Fejjan". Och det efter endast ett par månader.

Ja visst självklart gör ni det!

Jag lovar att aldrig ifrågasätta igen! Knulla min fru!!
Citera
2017-01-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Ny direktiv från #jagärhärs Führer Mina Dennert. Som vanligt har medlemmarna inte fått diskutera saken utan Mina har bestämt hur det ska vara.

Hon verkar ju ta till sig av den kritik som framförts här i tråden i alla fall. Det får man väl se som något positivt. Men toppstyrningen och ambitionen att tysta oliktänkande - som rätt godtyckligt kan stämplas som hatare - finns ju kvar och är minst sagt obehaglig. Någon nämnde fårskocken i Djurfarmen, och visst går associationerna åt det hållet.

https://www.enotes.com/homework-help...al-farm-674967
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in