2017-01-06, 11:05
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Medlemmar från den autonoma vänster är medlemmar Researchgruppen

När V och S anses rumsrena. MP lutar mer åt fascism än vänster.

Solklart. #jäh är en vänsterextrem plattform.
Citera
2017-01-06, 11:13
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karagd
Sista frågan först - jag är varken moderator eller administratör på JÄH så jag kan inte svara på hur man definierar näthatare eller vilka som släpps in i gruppen eller inte.
Men du har ju aktivt valt att gå med i, deltaga i, och här dessutom försvara, en grupp där kända näthatare och våldsbejakande extremister också är välkomna som medlemmar. Du har aktivt valt att ge dessa en plattform för sitt näthat och sin ideologi. Dessutom ironiskt nog i en grupp som påstår sig stå för motsatsen...
Citat:
Jag anser inte att JÄH förhindrar yttrandefriheten eller tystar andra. Gruppens syfte är att främja en god ton i debatter och anmäla rasistiska inlägg, personangrepp etc.
Men vad du anser är ju ganska underordnat vad som i realiteten sker. Det gruppen gör är ju att massanmäla användare, grupper och inlägg som de inte sympatiserar med samt att på samma sätt "massgilla" sina gruppkompisars alster så att de trycker undan andras åsikter.

Citat:
Ett annat syfte är naturligtvis att fler grupper ska våga ge uttryck för sin åsikt än de som oftast kablar ut den. Det du kallar samtal om samhällsproblem är, av vad jag sett hittills, oftast vad som verkar som en ryggmärgsreflex att skylla alla problem öht i samhället som beroende på invandrare/ flyktingar. Sen smädar man gärna regering och speciellt statsministern med diverse glåpord och påstår att de är blinda för hur samhället ser ut. Någon slags debatt med förslag eller idéer utom "Släng ut/Skjut dom " syns inte till..
Så jag vet inte riktigt vilken debatt du anser kvävas av JÄH ?

Och det du kallar "god ton" kallar jag meningslösa oneliners och ryggdunkningar som inte tillför debatten något alls utan tvärtom saboterar den.

Förstår du poängen? Du har inte något tolkningsföreträde för vad som är bra och dåligt. Du har inte den rätten bara för att du anser dig vara "god" och du anser att andra är "onda". De tycker nämligen antagligen samma sak om dig och rimligtvis är era åsikter om detta värda lika mycket, eller menar du att du inte står för allas lika värde utan att du och dina gelikar är godare och bättre och då ska få vara någon åsiktspolis som avgör vad andra bör och får se?
Citat:
Jag förstår inte heller hur du går en koppling mellan JÄHs syfte att ha en god samtalston på nätet med ett ansvar för samhällsutvecklingen öht ? "Medskyldiga till vad som sker i samhället idag " är ju dessutom en oerhört vid och svepande formulering som du bör precisera.
Om det inte finns någon koppling mellan samtalstonen på nätet och samhällsutvecklingen - varför finns då gruppen överhuvudtaget?

Det jag menar med medskyldiga är att man ensidigt attackerar vissa utifrån politisk åsikt och man relativiserar och skyddar andra utifrån dito. Givetvis gör man detta för att kunna påverka en opinion, annars är ju gruppen som sagt rätt meningslös. Det har ju till och med grunderskan sagt att man gör och att det är själva grundidén. Väljer man att relativisera och ursäkta och sabotera diskussioner om samhällsproblem som t ex våld och sexualbrott så är man delansvarig i det som sker, svårare är det inte. Det kommer begås sådana brott som hade kunnat förhindras av en nykter samhällsdebatt om problemen, och du är delaktig i det.
Citera
2017-01-06, 11:22
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Ja någon måste ju göra det så varför inte vi?
Vi växer för varje dag så det är ju uppenbart att folk håller med oss. Hatarna har ju uppenbarligen misslyckats med att fånga upp folks egentliga åsikter. Hade folk hållit med om deras hat så hade ju varit deras kommentarer som härjat fortfarande, men det är det inte längre.
Det kan ju också vara det enkla faktum att det helt enkelt inte finns en armé av organiserade näthatare utan att dessa stollar är tämligen få. En del dessutom hjärligt välkomna medlemmar i er grupp...
Citera
2017-01-06, 11:31
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Solklart. #jäh är en vänsterextrem plattform.

Jag glömde att kända näthatare som Schyffert är med i #jäh.
Citera
2017-01-06, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Det är möjligt att gruppen inte har bildats för att diskutera sakfrågor, men faktum är att det är det man gör många gånger. Gruppen tar ställning i sakfrågor, i bland annat frågan om anhöriginvandring och könsseparedade badtider tar JÄH tydligt ställning.

Det blir mer och mer tydligt att JÄH är en grupp som är för en stor invandring, ungefär som Refugees Welcome och #Vistårinteut. Det fula med JÄH är att de inte är öppna med sin agenda utan utger sig för att vara opolitiska.

Gruppen JÄH tar inte ställning i sakfrågor.
Medlemmar av gruppen tar ställning men det finns ingen central agenda. Så lägg ned att försöka visa att JÄH har andra syften än det som beskrivs och att det är någon konspiration och att gruppen är centralstyrd. Det är ju inte heller möjligt att stoppa någon från att tagga med jagärhär så taggade inlägg måste också tas med en nypa salt.

Gläds istället åt att en massa röster ni inte hört förut plötsligt kommer in i diverse kommentarsfältet, människor som ser och beskriver världen lite annorlunda och i många fall betydligt ljusare.
Citera
2017-01-06, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Men sluta bara! Att det skulle ha med "bemedlade familjer" att göra... du måste skoja med mig?

Du gör ju generaliseringar baserat på ekonomiska förutsättningar nu, hur mycket kärlek är det liksom?

Saken är den att vi som växt upp med internet sen barnsben och varit med ett tag vet att internet inte är som verkligheten, det är en skara människor som fått det om bakfoten, lika lite som att om jag skulle skriva "fan ta dig" inne på en vägg på en toalett någonstans, det är upp till den som läser det att välja hur mycket den vill bli påverkad.

Hatkommentarer enligt mig är när en speciell person blir utpekad på nätet och får utstå grovt förtal utan att kunna försvara sig, hat är inte "någon skrev nått elakt, buhuuuu" nu måste alla enas om att den här personen är elak så att jag som är så känslig också kan använda internet.

Det finns något som heter fritt val, du har alltså ultimat egen förmåga att välja vilken information du läser på nätet.

Ska vi bränna alla böcker med fula ord också?
Ska vi ha moraliska "svär-burkar" på jobbet?

Vart slutar liksom detta "uppstädande" av internet?

För ni vet att internet är en jäkligt mörk plats för det mesta, så ni känsliga människor kanske inte ska söka er till "hatiska" sidor hela jävla tiden. Kolla på gulliga katter istället, det är mer inom kategorin som ni kan hantera.

Jag förstår inte varför ALLA måste tystas, för att några få inte har vett nog att logga ut när dom blir arga.

Jag håller med dig om att folk får använda vilka ord dom vill. Själv svär jag gärna när jag tycker det behövs. Problemet är att skriftspråk läses utan att man kan förstå avsändarens syfte med hjälp av tonfall och kroppsspråk så det väldigt lätt hänt att bli missförstådd. Så det krävs lite mer ansträngning att formulera sin åsikt än att bara skriva t e x " Käften batikhäxa" anser jag.
Jag tycker inte man kan kräva att oemotsagd använda hatjargong på de mer gemensamma platserna som kommentarsfältet till riksmedia eller svt. De är våra offentliga rum, inte mancaves.
Citera
2017-01-06, 12:16
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Gläds istället åt att en massa röster ni inte hört förut plötsligt kommer in i diverse kommentarsfältet, människor som ser och beskriver världen lite annorlunda och i många fall betydligt ljusare.

Det är det som är problemet. Dom som bygger hela sin existens på att måla upp en farlig och skrämmande framtid som dom ska rädda mänskligheten från hatar kärlek och spricker i ljuset. Det är därför #jagärhär är lika skrämmande för dom som solen är för troll.
Citera
2017-01-06, 12:36
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:

Trams.

Det är ytterst svårt att glädjas åt att det finns så många enfaldiga som låter sig ledas av våldsbejakande vänsterextremister och islamisternas nyttiga idioter.

Deras totalt meningslösa inlägg förstör diskussioner och det är just det som är #härens målsättning.

Ni ska bort från Facebook.
Citera
2017-01-06, 12:38
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Jag håller med dig om att folk får använda vilka ord dom vill. Själv svär jag gärna när jag tycker det behövs. Problemet är att skriftspråk läses utan att man kan förstå avsändarens syfte med hjälp av tonfall och kroppsspråk så det väldigt lätt hänt att bli missförstådd. Så det krävs lite mer ansträngning att formulera sin åsikt än att bara skriva t e x " Käften batikhäxa" anser jag.
Jag tycker inte man kan kräva att oemotsagd använda hatjargong på de mer gemensamma platserna som kommentarsfältet till riksmedia eller svt. De är våra offentliga rum, inte mancaves.

Så, för att inte missförstå ditt syfte när du nu ansträngt dig för att formulera din åsikt på ett icke-hatiskt sätt - vad är en "mancave?"
Citera
2017-01-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Det är det som är problemet. Dom som bygger hela sin existens på att måla upp en farlig och skrämmande framtid som dom ska rädda mänskligheten från hatar kärlek och spricker i ljuset. Det är därför #jagärhär är lika skrämmande för dom som solen är för troll.
Fast verkligheten finns inte på Facebooks kommentarsfält, som JÄH tycks tro. Medan JÄH-aktivister beskriver en värld med pyssel och mys och duktiga invandrare, så finns det en annan verklighet i samhället. Det är en värld med skjutningar, mord, bilbränder och rån. En värld där människor inte längre vågar gå ut. Medan folket i de utsatta områdena beskriver sin rädsla och oro över utvecklingen så sitter JÄH-aktivister i trygga områden och förnekar att problemen skulle finnas.

Att JÄH aktivister på Limhamn talar om hur trevligt det är med mångkultur, hjälper inte människorna på Hermosdal som får gå omvägar runt blodpölarna efter senaste mordet. Problemen försvinner inte för att en grupp försöker korrigera verkligheten i Facebooks kommentarsfält.

Det som är skrämmande med JÄH är deras beslutsamhet att försöka måla upp en bild av att samhällets problem skulle bestå av människor skriver dumma kommentarer på FB. Över 50000 människor som blundar hårt för samhällsproblem och känner sig viktiga över att tillhöra en grupp som skriver likartade klyschor på FB.
Citera
2017-01-06, 12:59
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco

55 No go zoner i Sverige. Inte ett enda i Norge eller Finland. Något i Danmark.

Hundratals bilbränder i Sveriges invandrartäta förorter.
Inte ett enda i Norge eller Finland. Få i Danmark.

I Sverige rekryteras flest jihadister per capita. Från de övriga nordiska länderna mycket få.

Invandrarnas utslagning, segregering, arbetslöshet och brottslighet är i Sverige bland de högsta i Europa. I de övriga Nordiska länderna inte ännu lika illa, långt ifrån.

Bostadsbristen i Sverige är enorm i jämförelse med de övriga nordiska länderna.

Gängbildningar, knarkhandeln, trafficking och vapenbrotten bl a är i Sverige mycket, mycket större problem än i de övriga Nordiska länderna.

Svensk polis är sämst i Norden på att klara upp brott! Statistik finns.

Invandrarrelaterade Våldtäkterna och sexuella övergreppen i Sverige... Ett helt eget kapitel. Brå deltar i mörkandet av statistiken men i Norge, Danmark och Finland finns det flera rapporter och osminkad statlig statistik från de senaste åren som talar tydligt om hur grovt överrepresentarade invandrarna är, och araber och afrikaner i synnerhet.
Och det i länder som INTE har tagit emot nästan en halv miljon(!) (huvudsakligen araber och afrikaner) de senaste fyra åren och en miljon de senaste tio åren.

Allting ovan låtsas ni som om det inte existerar. Allt det blundar ni för.

#JÄH är en del av förnekandet.
Citera
2017-01-06, 13:07
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
55 No go zoner i Sverige. Inte ett enda i Norge eller Finland. Något i Danmark.

Hundratals bilbränder i Sveriges invandrartäta förorter.
Inte ett enda i Norge eller Finland. Få i Danmark.

I Sverige rekryteras flest jihadister per capita. Från de övriga nordiska länderna mycket få.

Invandrarnas utslagning, segregering, arbetslöshet och brottslighet är i Sverige bland de högsta i Europa. I de övriga Nordiska länderna inte ännu lika illa, långt ifrån.

Bostadsbristen i Sverige är enorm i jämförelse med de övriga nordiska länderna.

Gängbildningar, knarkhandeln, trafficking och vapenbrotten bl a är i Sverige mycket, mycket större problem än i de övriga Nordiska länderna.

Svensk polis är sämst i Norden på att klara upp brott! Statistik finns.

Invandrarrelaterade Våldtäkterna och sexuella övergreppen i Sverige... Ett helt eget kapitel. Brå deltar i mörkandet av statistiken men i Norge, Danmark och Finland finns det flera rapporter och osminkad statlig statistik från de senaste åren som talar tydligt om hur grovt överrepresentarade invandrarna är, och araber och afrikaner i synnerhet.
Och det i länder som INTE har tagit emot nästan en halv miljon(!) (huvudsakligen araber och afrikaner) de senaste fyra åren och en miljon de senaste tio åren.

Allting ovan låtsas ni som om det inte existerar. Allt det blundar ni för.

#JÄH är en del av förnekandet.

Det är ingen som blundar, alla tror bara inte att lösningen är hat. Den som sår vind skördar storm. Försök bidra med lösningar istället, den som inte är en del av lösningen är en del av problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in