Fan, jag kände precis för den här gruppen #JÄH! Ingen ironi nu alltså. Jag har varit så otroligt emot den här gruppen, den har väckt sådant hat hos mig, precis det som de vill motverka. Känt att det har varit så mycket hyckleri.
Men så precis nu, när jag läste om den senaste aktionen så greps jag plötsligt av kärlek och empati för både Mina och gruppen. Känslan var ganska befriande och skön. Jobbigt att vara emot!
Jag bara lekte med tanken att Mina kanske faktiskt är äkta i sitt engagemang, åtminstone på det medvetna planet, då kan man ju inte känna annat än kärlek, för både hon och gruppen är ute på hopplöst uppdrag.
Tyvärr är läget i landet sådant att deras aktioner inte kan bidra till något positivt, bara negativt tyvärr. Tänk alla tankar som måste fara genom hennes huvud, allt hon måste parera, förstår ni vilken ansträngning?
Det finns nämligen ingen ny strategi som kan fungera, hur gärna hon än vill! Tar de sakdebatten förlorar de, hatar de tillbaka förlorar de, om de bara anmäler förlorar de, om de bara sprider kärlek förlorar de också, för då kommer gruppen som sådan snart känna hur verkningslöst det är, kärlek kan inte dirigeras, bara komma från hjärtat.
Deras dirigerade kärlek kommer alltid att kännas kalkylerad bland de som vill diskutera sidans innehåll på riktigt, och kanske behöver göra det i tuffa ordalag.
Så om Mina har gott syfte så känner jag faktiskt otroligt mycket för henne! Kan inte vara lätt att ha en god intentionen, få ihop 50.000 pers, eller hur många de är nu, för att sedan upptäcka att inget sätt att jobba kan skapa något gott i verkligheten, det måste vara ett bittert piller att svälja.
Om hon är hycklande och har en politisk agenda så känner jag just nu lika mycket kärlek för henne ändå, kanske bara jag som är blödig just nu, ikväll.
Men tänk efter alla flashbackare, om hon inte är helt genuin i detta, om hon har en dold agenda alltså, då är hon faktiskt en ynklig person, och det vill ingen vara, och jag vet hur mycket det stressar en människa, då jag själv har varit en ynkrygg i det avseendet i livet.
Så till er i #JÄH, oavsett vad som är sant, oavsett om ni är äkta eller om jag blir blåst på ert egentliga uppsåt - Ni förtjänar min fulla kärlek! Åtminstone just nu, känslor har en tendens att ändras, imorgon kanske jag är tillbaka och hatar igen.
Men just nu.. - Mina, du och din grupp #JÄH - Big Love To You!!!
PS. Varför i helvete finns det inte en Hjärtan-smiley? Nu när man för en gångs skull ville skicka iväg lite äkta kärlek? Det får bli denna istället..