Daniel Åstrand
Tack för din text Marcus. Du är en nagel i ögat på de självgoda pösmunkarna. Något som bevisas av att kommandotrupperna från "jag är här" har kommenderats hit.
Martin Säfström
Så här ser jag det:
När Marcus beskriver alla andras brister och felaktigheter riskerar han att själv upplevas som självgod, väldigt långt från den tro han påstår sig tro på....
Daniel Åstrand
Men kan man inte se det så att Gardell, Schyffert och andra självgoda posörer är dagens fariséer? Har du glömt de utfall Jesus gjorde mot dessa? Kanske Birro kan ha fel i sak men visst finns det stöd i hans tro för hans utfall.
Daniel Åstrand
Exempel: "Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare som är som vitkalkade gravar. Utanpå ser de prydliga ut, men inuti är de fulla av de dödas ben och annat orent. På samma sätt visar ni upp ett rättfärdigt yttre för människorna, medan ert inre är fullt av hyckleri och orättfärdighet. (Matt 23:27)"
Agneta Sandvik
Daniel Åstrand, #jagärhär.
Jag vet inte... Att få uppmärksamhet kan te sig lite olika... från person till person...Självgoda pösmunkar, kanske många är...Att gå på person mot person,nej - åsikter ja! Kommandotrupper från #jagärhär - skratt! Vi "kommenderas" verkligen inte!
Daniel Åstrand
Agneta - visst kommenderas ni. Det läggs upp länkar i gruppen om olika aktioner där ni ska gå in och dränka kommentarfält. Hur stort utrymme finns det för vanliga medlemmar att föra diskussioner? Censuren är stark där, det vet jag. Och om du vill kalla den som kritiserar självgodhet för att vara självgod så får det stå för dig. Birro framställer sig inte på något sätt som en god människa eller moraliskt föredöme som de han kritiserar. Läs på lite om Jesus och fariséerna. Var det Jesus som var en falsk hycklare för att han kastade ut dem ur templet? Jag är inte kristen men förstår Birros bevekelsegrund och fattar vad han vill få fram.
Micke Lövkvist
Blir det jobbigt för dig Daniel Åstrand att inte få fritt spelrum?
Du är ju överallt här och kommenterar, så nog får du plats att tycka och tänka eller?
Lenita Loiske
Dränka?
Daniel Åstrand
Micke - tvärtom. Jag tycker det är roligare när det är många som inte tycker som jag. I synnerhet när det är nätsoldater från en stängd nätsida som grundats och i hög grad drivs av journalister och som agerar mer i politiska sakfrågor än gällande "näthat". Birro provocerar dessa och det är ju lite småkul. Och om jag har fel i mina resonemang så kan du gärna påpeka det. Konstruktiv kritik har jag inget mot.
Daniel Åstrand
Lenita - en grupp med över 50 000 medlemmar där det räcker med att en tiondel går in och kommenterar en artikel med samma budskap är väl att dränka?
Daniel Åstrand
Vi ser det här. Hundratals personer som ifrågasätter Birros psykiska hälsa på ett väldigt nedlåtande sätt. Säkerligen är majoriteten om inte alla medlemmar i gruppen.