Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-05, 22:41
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Jag gick genom genom namnen noggrant och är glad över att jag inte kände igen en enda av dom.

Men det som slog mig är att 99% av namnen är svenska. Hur jävla dumma är folk som förlåter blattevåldtäkter, misshandel och rån av sina egna? Fuck #jagärhär!

Det är INGEN som förminskar brott. Oavsett art i gruppen. Däremot försöker vi få till ett bättre och mer kvalitativ samtalsklimat på Facebook. Om du ser någon som försvarar ex. våldtäkt i gruppen så var god PM'a mig här på Flashback så ska jag se till att de hen åker ur snabbare är kvickt.
Citera
2017-01-05, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Den där kommentaren får du kanske revidera, ang påverkan på samtalsklimatet på Facebook och #jagärhär. Vi påverkar i positiv mening redan nu på "Fejjan". Och det efter endast ett par månader.

Nej, nej det gör ni verkligen inte.
Citera
2017-01-05, 22:47
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
JÄH som grej, är ett värdigt initiativ och en fungerande modell, förutsatt att varje medlem tar på sig personligen att verka för ett bättre debattklimat oavsett var de kommenterar.

MEN, att massdirigera folk till olika kommentarsfält som "Mina JÄHvlar" gör idag, är ett HORRIBELT missbruk av den positiva kraft som initiativet i början hade kunnat ge upphov till.

They took a Good Idea, and turned it into a Weapon of Mass Destruction.
Känns metodiken igen (för forumets Historie'stinna användare)?

Gruppen är ung. Det är redan på G, nya s.k tekniker för att motverka det du kritiserar.
Som det varit på internet fram till nu har ju inte främjat debatt särskilt. Båda sidor (Om det nu finns några IRL egentligen) har hatat varandra. Iaf i text. I slutändan skapar det bara krig. Och krig vill ingen ha.
Citera
2017-01-05, 22:48
Medlem
ForumApaches avatar
En kommentator på Fri Tider blev mordhotad (halsen skulle skäras av) av en som påstod att han svurit trohet åt ISIS.

https://m.facebook.com/comment/repli...09&ref=m_notif

Jagärhärs godhet räckte inte till att fördöma det.

Det visar med önskvärd tydlighet att jagärhärarna godkänner hot om de riktas åt rätt håll.

Notera även hur en jagärhärarna även försöker håna kommentatorn med hänvisning till hans finska efternamn.

Det är så man "stoppar hatet".
Senast redigerad av ForumApache 2017-01-05 kl. 22:53.
Citera
2017-01-05, 22:54
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Det som skrämmer mig med JÄH är deras totala avsaknad till egna beslut och initiativförmåga, men värst av allt är deras bagatelliserande av invandrares brott och deras totala brist på att ta till sig fakta om invandringens baksidor.
Men nu bor säkert 95% av dessa personer i områden som aldrig har med invandringens baksida att göra, då kanske det är lättare att bagatellisera vår oro (invandringskritiska) för det som händer i vår närhet.

Det är nog ingen, (Mig veterligt) som bagatelliserar brott. Varken begångna av utrikes födda eller Svenskar.

Den andra delen av ditt inlägg som innefattar "95 % av befolkningen" är kraftigt fel. De flesta Svenskar bor i stora städer (Sthlm, Götet eller Malmö) eller mindre städer (Norrköping, Trollhättan etc, etc, där invandrare oftast finns.
Citera
2017-01-05, 22:57
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
90% ser ut att vara kvinnor. Det är ju inte så förvånande eftersom kvinnor drivs mer av känslor. Kvinnor som bagetaliser och förlåter våldtäkter mot andra svenska kvinnor av invandrare... Skrämmande. Allt för att få sig ett godhetsrus och på visa upp sin hashtag.

1. Ja, det verkar vara mest kvinnor i gruppen. Har inte räknat men iaf mest kvinnor i de s,k aktionerna.

2. Ingen av oss bagatelliserar brott. Varken av Svenskar eller invandrare. Hittar du någon sådan kommentar. PM'a mig.
Citera
2017-01-05, 22:57
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Det är INGEN som förminskar brott. Oavsett art i gruppen. Däremot försöker vi få till ett bättre och mer kvalitativ samtalsklimat på Facebook. Om du ser någon som försvarar ex. våldtäkt i gruppen så var god PM'a mig här på Flashback så ska jag se till att de hen åker ur snabbare är kvickt.
Kan inte du se till att ni alla åker ur gruppen?
En mobb som trakasserar och kväver diskussioner är inget som behövs.
Citera
2017-01-05, 23:00
Medlem
JetSocietys avatar
varärhär

Citat:
Den där kommentaren får du kanske revidera, ang påverkan på samtalsklimatet på Facebook och #jagärhär. Vi påverkar i positiv mening redan nu på "Fejjan". Och det efter endast ett par månader.

Jag kan tyvärr inte hålla med om det.
Enda sättet att hitta er är att kika in här på flashback där trådarna ni skall raida läcker ut.
För i mitt nyhetsflöde dyker ni inte upp.
(lite besviken faktiskt)

Jag tycker att ert agerande påminner om hur dåligt rustade ni är och desarmerade i antal.
Enda sättet att överleva där ute är att bilda formationer likt romarna i asterix & obelix.
;-)
https://imgflip.com/i/1h5cj1

*tillägg.
Någon undrade var "här" är i #jagärHÄR
kan dom mena som i krig: en krigsHÄR?
Senast redigerad av JetSociety 2017-01-05 kl. 23:04. Anledning: tillägg
Citera
2017-01-05, 23:05
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Fast vi har ju redan klargjort att det blir skevt när de är de som bestämmer vad som anses som "hat" oftast är det åsikter som gör dem obekväma.

Åsikter kan vara så ibland, när de trycker på rätt punkter!

Custom made: Att definiera hat och hur de ser på det är från person till person. Alltså väldigt individuellt.
Det beror på (Tro jag) var man kommer ifrån. Om du är uppväxt i ex. högre medelklassen så kan jag tänka mig att en sådan skulle se hat såsom: "Din jävla kärring". Om man är uppväxt i mindre bemedlade familjer ökar den graderingen kraftigt. Såsom: "Jag ska skjuta skallen av dig, din jävla idiot".

Vad anser du vara ex. hatkommentarer?
Citera
2017-01-05, 23:07
Medlem
ForumApaches avatar
Jagärhärarna är de perfekta nazisterna.

Hjärntvättade att lyda order och övertygade om att de är de enda som har rätt.

Måste finnas ett sätt att få bort dom från FB!?
Citera
2017-01-05, 23:08
Medlem
Har tittat in på Birros Facebook då och då under kvällen och kommentarerna bara rullar in. Rekommenderar alla som är intresserade av fenomenet #jagärhär att gå in och läsa. Det är mycket hat, i regel illa dolt i formuleringar som att det är synd om honom, han är tragisk och så vidare. Mycket går ut på att uttrycka sig nedlåtande om hans psykiska hälsa. Härskartekniker, kort sagt. Men så händer det något. Plötsligt blir de goda översittarna ifrågasatta ...

https://www.facebook.com/marcus.birr...98543070190370
Citera
2017-01-05, 23:16
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karagd
Jag är helt övertygad om att mängder av JÄH medlemmar aldrig skulle gått in och kommenterat i trådar om inte gruppen funnits. Dina bedömningar av min intelligens får stå för dig. Även alla "goda" "naiva" människor har yttrandefrihet oavsett hur du behagar klassa dem.

Så är det. För vem fan vågar/vill ta sig an 100 vargar när man är ett lamm ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in