Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-03, 20:49
Medlem
Morgonrodnads avatar
I kvällens aktion eftersträvar #jagärhär en lite mer sansad och respektfull kritik mot de som skjuter nyårsraketer mot polis och brandkår.

Direktlänk
https://www.facebook.com/goteborgspo...54912065736800

Citera
2017-01-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
I kvällens aktion eftersträvar #jagärhär en lite mer sansad och respektfull kritik mot de som skjuter nyårsraketer mot polis och brandkår.

Direktlänk

#jagärhär försöker alltså piska upp ett näthat mot en nationalhjälte(1989 på Wembley mot England), en blåvitt-legend och en folkkär flerbarnspappa som säger nej tack till raketattacker mot oskyldiga barn? Hur kan #jagärhär acceptera och stödja sånt?
Citera
2017-01-03, 21:28
Medlem
Citat:

Direktlänk

Det är upprörande och motbjudande att se vilka typer av artiklar som JÄH går in med sin "kärlek" i. Det verkar nästan uteslutande handla om att försvara sjukliga beteenden. Det är både självklart och nödvändigt att samhället reagerar på vansinnet. De som skjuter raketer mot blåljus och mot andra människor som har skett runt i hela Sverige skall inte försvaras. JÄH börjar mer och mer bekänna färg, det handlar inte om att lyfta debatten, det handlar om att förbjuda kritik och reaktioner på alla felaktiga beteenden där invandrare är inblandade.

Upprörda, irriterade, förbannade kommentarer mot grupper som beter sig som svin i samhället har sitt berättigande, JÄH-aktivisterna får nog börja fundera över vad de håller på med, ibland behöver folk få lufta sina känslor och då skall inte självutnämnda självgoda naiva JÄH-aktivister försöka censurera.
Citat:
Pettersson Annica Hej Göteborgs-posten, Ni är moderator/admin till denna gillasida, har Ni lust att se till så att inte rasistiska kommentare, hot och hat finns med att rensa i kommentarsfälten ? Tack på förhand, Annica , #jagärhär
Är i chock över en del kommentarer.
Annica Pettersson: Det är inte kommentarerna du skall vara chockad över, utan det faktum att det finns människor som skjuter raketer mot blåljuspersonal.

Ibland kan man inte vara sansad och respektfull, ibland måste man se saker som de är, de finns ingen anledning att dämpa kritiken mot idioterna som riskerar andras hälsa genom sitt ligistbeteende.

Jag är övertygad om att den falska godhet som JÄH överöser kommentarsfälten med, kommer att omvärderas i framtiden. JÄH är i praktiken ett kollektiv som försvarar dåligt beteende. Jag hoppas av någon så småningom inser det omoraliska i att försöka dämpa och censurera berättigad frustration över det allt sjukare beteende som blivit resultatet av ev havererad integrations och asylpolitik.

- Jag hoppas JÄH-medlemmar så småningom inser vad de deltar i och skamsna lämnar gruppen.
Senast redigerad av Trotteri 2017-01-03 kl. 21:41.
Citera
2017-01-03, 21:31
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag vet att aktivisterna från #jagärhär som vågat sig in i tråden överöses av frågor men jag skulle verkligen vilja veta exakt vilka nyanser frågan om att skjuta nyårsraketer på polis och brandkår egentligen behöver tillföras? För mig är frågan skitenkel, den som roar sig med att göra detta i Sverige 2017 är en fullkommlig idiot. Jag ser inte hur det finns utrymme för mera balans i frågan eller vilka mer nyanserade perspektiv som kan framföras på saken.
Om vi då applicerar gruppmedlemmarnas egen logik på det hela så betyder det alltså att de sympatiserar med attacker mot polis och räddningstjänst. De är också medansvariga för detta eftersom de har kopplingar till och sympatiserar med kriminella.

Jag lyckades ju till och med att bli näthatad och leftsplainad i denna tråd av en av de "goda" som bland annat kallade mig blåbrun, och detta för att jag försvarade oliktänkades rätt att uttrycka sina åsikter. Jag blev alltså sammankopplad med nazister. Givetvis kan man då applicera samma logik på dem? Det är ju deras syn på det och den måste väl gälla även dem själva?
Citera
2017-01-03, 22:25
Medlem
Många av kommentarerna från #Jagärhär är så lika varandra så om dom följer en mall. I första halvan säger dom att det är inte acceptablet att skjyta fyrverkerier mot civilia och blåljuspersonal. I andra halvan säger dom att rasism och hat är inte acceptable heller.

Alla kommentarerna är gjorda av kvinnor. En stor majoritet av #jagärhär tycks bestå av kvinnor och tanter.

Citat:
Jag håller med om att detta måste få ett slut,det är inte ok! MEN det borde börja här i kommentarerna som i viss mån är helt förfärliga.

Citat:
Naturligtvis är det helt oacceptabelt att avfyra raketer mot människor eller utryckningsfordon. Men att som vanligt skylla på invandrare och flyktingar är bara det vanliga sättet att trissa upp hat och främlingsfientlighet.

Citat:
Visst blir en ledsen och bedrövad av hur en del människor beter sig! Men det är ingen ursäkt för att uttrycka sig rasistiskt och hatiskt

Citat:
Självklart är det oacceptabelt att ambulanspersonal attackeras. Men att sprida mer hat gör inte saker bättre.

Citat:
Det är såklart fullständigt oacceptabelt att skjuta raketer/fyrverkeripjäser på personer eller på ett sådant sätt att personer kan komma till skada

Citat:
Givetvis är det inte ok att attackera ambulans på detta sätt. Att det finns så mycket hat bland Sveriges befolkning är skrämmande.

Citat:
Fyrverkerier mot blåljuspersonal är så klart helt oacceptabelt. Men minst lika otäckt att använda det som ursäkt för det rasistiska hat och de fördomar som florerar här.

Citat:
Det är självklart inte en acceptabel utveckling att s k blåljuspersonal, som arbetar för att hjälpa medborgare i olika lägen, ska bli utsatta för olika typer av attacker. Det är inte heller ok att "dra alla över en kam".

Citat:
Naturlugtvis är det jätteviktigt att blåljuspersonal ( och alla andra) ska kunna göra sitt jobb utan störningar. Det är bra om vi diskuterar konstruktiva förslag och tankar kring hur vi ska uppnå detta i stället för att häva ur oss en massa hot och hat.
Citera
2017-01-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Många av kommentarerna från #Jagärhär är så lika varandra så om dom följer en mall. I första halvan säger dom att det är inte acceptablet att skjyta fyrverkerier mot civilia och blåljuspersonal. I andra halvan säger dom att rasism och hat är inte acceptable heller.

Alla kommentarerna är gjorda av kvinnor. En stor majoritet av #jagärhär tycks bestå av kvinnor och tanter.
Förminska och försöka flytta fokus. Tar #jagärhär ansvar för detta beteende?

Uppfattar att #jagärhär fungerar som nyttiga idioter åt regimen, helt okritiskt så bidrar denna tantarmé till mörkläggning av allvarliga brott mot oskyldiga människor.
Citera
2017-01-03, 22:37
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Ja och det är precis där felet ligger.

De kan inte och vill inte komma med något eget. Och kan enligt mig aldrig ses tillföra något till diskussionen.
Citera
2017-01-03, 22:38
Medlem
Citat:

Haha ja exakt det är som om dom följer en mall. Först ursäkta det lite halvdant så där. I själva verket skiter dem i om Margareta 79 blivit misshandlad av 10 nysvenskar. Sen kommer deras största rädsla, att folk reagerar med ilska på dessa individer. Fan va äckliga jävla as dom är. Sitter i sin lilla grupp och myser pillar varandra i stjärten tror dom gör någon en tjänst. Handlar bara om inbördes beundran. Spyr.
Citera
2017-01-03, 23:32
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
#Jagärhär är ett bördigt fält av vilsna själar fritt att skörda för människor med psykopatiska drag. Det syns redan sådana tendenser tycker jag mig se av citaten från det självutnämnda avantgardet.

Det skall bli intressant att följa utvecklingen om de också lyckas dra in pengar i verksamheten.
Citera
2017-01-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
#Jagärhär är ett bördigt fält av vilsna själar fritt att skörda för människor med psykopatiska drag. Det syns redan sådana tendenser tycker jag mig se av citaten från det självutnämnda avantgardet.

Det skall bli intressant att följa utvecklingen om de också lyckas dra in pengar i verksamheten.
Om det vill sig riktigt illa så kan konsekvensen bli att tantarmén arbetat utan ersättning för någon annan och denna annan cashar in på deras arbete. Ganska skämmigt att vara nyttig idiot åt någon annan, värt att tänka på för er som ingår i tantarmén

Är ej medlem i #jagärhär, men ni underrättelsemän som är med, har något skrivits om denna tråd i #jagärhär:s slutna facebookgrupp?
Senast redigerad av huminten 2017-01-03 kl. 23:42.
Citera
2017-01-04, 01:33
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Ja, det är en standardmall de har haft användning av i ett stort antal trådar nu. I början fick de detta dikterat för sig av en moderator "i den här tråden är det viktigt att påpeka att brottet naturligtvis är fruktansvärt men att det inte har något att göra med etnicitet" (typ). Nu behöver inte moderatorerna instruera dem längre, medlemmarna upprepar nu lydigt och spontant själva moderatorernas ramsa.

Noterade för övrigt en "Aron Johansson" som debatterade i tråden. Denne argumenterade emot #jagärhär, visserligen raljant men helt utan vad människor med en normal uppfattning om saker och ting skulle kalla för hat. Han drev också med gruppen genom att använda deras hashtag.

Jag tror inte det är långsökt att tro att "Aron Johansson" blev återkommande anmäld av gruppen. Kanske någon med tillgång till statistik över kvällen kan se hur många "A" gruppen registrerat för plötsligt när GP gick in och rensade försvann "Aron Johansson" helt. Vartenda inlägg. Enskilda #jagärhär jublade.
Citat:
Det verkar som om admin för denna grupp har raderat alla Aron Johanssons kommentarer. Åter har förnuftet segrat! Åter har #jagärhär förmedlat att hat går att besegra!
När #jagärhär säger sig bemöta hat, eller lyfta debatten handlar det om att tysta. De enda spår av Aron Johansson som nu återstår är repliker på det han skrev (vilket i sig skapar en helt obegriplig "debatt"). I sin iver att tysta har #jagärhär agerat diskussionsförstörande.

Det var för övrigt ett återkommande tema i gruppens inlägg. Att tysta. Glen Hysén borde inte fått komma till tals alls, publiceringen var onödig och genererade bara hat, detta var pinsam journalistik, ingen ville läsa detta och ett par i den "opolitiska gruppen" övergick även till att smutskasta Teodurescu med kommentarer såsom:
Citat:
GP:s ledarskribenter är nog för evigt förlorade i den bruna sörjan...
Citat:
Vill varken ha brunsmutsiga ledarsidor eller like-journalistik .
Allt detta för att Glen Hysén uttryckte att han var fly förbannad över att ett gäng hade lurat en ambulans in i ett bakhåll för att sedan i syfte att skada avfyrat raketer mot den. ÄR det orimligt att blir arg över detta? ÄR det orimligt att uttrycka farhågor över vart vi är på väg när något sådant händer?

Citera
2017-01-04, 01:35
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huminten
Är ej medlem i #jagärhär, men ni underrättelsemän som är med, har något skrivits om denna tråd i #jagärhär:s slutna facebookgrupp?

Nej, men med förbehåll för att facebooks sökfunktion är utvecklad av efterblivna, för efterblivna.

http://bayimg.com/kaiLlaaGl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in