Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-16, 12:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Ser ingen humor i att nedvärdera tjock personer eller personer med handikapp.

Då måste er grupp verkligen hata Filippa Bark då, som gör sig lustig över alla som har glasögon och var sk. "plugghästar" i grundskolan (och även ofta blev mobbade för det).

När får vi se "jagärhär" gå till samlad aktion mot Sissela Benn för att stävja hennes fruktansvärda nidbild av alla som haft det svårt i skolan p.g.a sitt intellekt?
Citera
2016-12-16, 12:32
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boeg.Von.Aersle
Ett modeord

Ignorera

Var och en.
Sluta bry er så jävla mycket om irrelevanta saker.

Tillåt mig exemplifiera.

Någon kallar dig fitta.

Såvida det inte var vad diskussionen faktiskt gällde, var nöjd och glad. Gå vidare. Det är ett ord, på internet. Var inte så inåthelvete pantad att du ger ordet negativ slagkraft mot dig genom att ta åt dig. Eller ännu värre, ge ett ärsle precis den uppmärksamhet du inte vill ge det genom att springa och grina hos din närmaste mobbare-mobbar-mob.

Om diskussionen faktiskt gäller huruvida du är en fitta eller inte.

1. Du ÄR en fitta.
Sluta grina, fitta.

2. Du är INTE en fitta
Så sluta grina då, kukfan

Det är precis den inställningen du har som gruppen vill motverka.
Citera
2016-12-16, 12:34
Medlem
NoMoreTjafss avatar
[quote=NoMoreTjafs|59315166][quote=Koyak|59301217]Och PI skriver själva att dom blockerat Anrstad + några hundra till användare.

Det tycker jag var väldigt fegt gjort av PI
Citera
2016-12-16, 12:37
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Vill du ge ett exempel på detta.

Sedan undrar jag om du är medveten om att namnet avpixlat syftar på vitpixling inte pixling?

En av många exempel. Vi du ha fler? Sök.
https://www.interasistmen.se/granskn...t-inkonsekvet/
Citera
2016-12-16, 12:39
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Då måste er grupp verkligen hata Filippa Bark då, som gör sig lustig över alla som har glasögon och var sk. "plugghästar" i grundskolan (och även ofta blev mobbade för det).

När får vi se "jagärhär" gå till samlad aktion mot Sissela Benn för att stävja hennes fruktansvärda nidbild av alla som haft det svårt i skolan p.g.a sitt intellekt?

Allt näthat försöker vi stävja. Var det än kommer ifrån. Tyvärr är ju det högerextrema hatet överrepresenterat.
Citera
2016-12-16, 12:39
Medlem
Koyaks avatar

Var det något du vela få sagt här? eller blev det bara lite fel
Citera
2016-12-16, 12:44
Medlem
Citat:
Allt näthat försöker vi stävja. Var det än kommer ifrån. Tyvärr är ju det högerextrema hatet överrepresenterat.
Trams! Det handlar inte om att försöka stävja näthat, det handlar om åsiktsförtryck och propaganda för den "rätta åsikten"!
Citera
2016-12-16, 15:42
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
En av många exempel. Vi du ha fler? Sök.
https://www.interasistmen.se/granskn...t-inkonsekvet/

Tänk, jag visste inte att organisationen Trygg Hemgång hörde ihop med NMR. Och när jag klickar på länken på IRM kommer jag till tidningen Barometern, men det enda de upplyser mig om är att "En man med högerextrema åsikter kan vara initiativtagare." Det är väl inte samma sak?

Däremot står det i samma artikel om de idioter som misshandlade folk på plattan i Stockholm, kan det vara dem du/IRM/Dagerlind menar? I annat fall får du gärna upplysa mig vad jag missat.

Har försökt googla "trygg hemgång nmr, trygg hemgång högerextrem, nazist" mm utan framgång.

Vore ju trist om vi likt klassiska näthatare brunmålade oskyldiga människor som bara vill hjälpa sina medmänniskor känna sig trygga, menar jag.
Citera
2016-12-16, 15:49
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Fast det är ju fortfarande det där med "vi" och vad den där gruppen anser vara näthat. Ingen lyckas ju svara på det utan det ska vara något självklart. Det är ju fortfarande ett faktum att gruppen välkomnar näthatare från vänster och nobbar ickenäthatare med felaktig politisk åsikt.

Det finns ju t ex ganska många som helt öppet och utan motstånd kan uttrycka sitt hat mot mig på grund av mitt kön och min hudfärg på sociala medier. När kan man se fram emot aktioner mot Kakan Hermansson, Zara Larsson; Henrik Schyffert, Malena Ernman, Loan Sundman och så vidare?
Citera
2016-12-16, 15:59
Medlem
Pinkamenas avatar
Ser de där taggarna på flera inlägg på Facebook, senast var det någon som taggade det när en ickebinär blev allvarligt kränkt av ett transfobiskt inlägg där någon skrev att de identifierade sig som en helikopter och det vanliga köret med att "de dödar oss" följt av massa kommentarer som #jagärhär

Tycker det börjar bli rätt löjligt nu. Internetmobbning är hemsk och jag har själv blivit utsatt för det en gång i tiden men när man börjar bli kränkt av små skitsaker är det patetiskt.
Citera
2016-12-16, 17:52
Medlem
Såg nu att Ungsvenskarna fick motta många otrevliga kommentarer och till och med hot via Facebook efter sin publicering av Mohammedlucian. Vill jag minnas korrekt uppmärksammade jag och flera andra i tråden den tråkiga utvecklingen redan för någon dag sedan. Är detta något #jagärhär tagit tag i och försökt stävja eller har man olyckligt missat det bland medlemmarna?

Frågan är inte retorisk, utan beror snarare på att jag inte besitter tålamod att gå igenom över 1000 kommentarer för att själv luska ut.
Citera
2016-12-16, 20:02
Medlem
Lost-Souls avatar
Nu verkar hatarna och oikofoberna i #jagärhär härja i kommentarsfältet till SD.s senaste inlägg:

https://www.facebook.com/Sverigedemo...MELINE&fref=nf

Har inte de förvirrade nykommunisterna något liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in