Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Varför skulle de i jagärhär inte tar avstånd från vänsterextrema då de står för det "goda" hatet de delar ju samma "värdegrund"?

De är väl frekventa besökare på IRM som i sin tur samarbetar med expo/researchgruppen.
Får #jagärhär betalt för att agitera eller är det något annat som driver dessa sorgliga människor?

Aha du antar att dem stöder AFA, jag trodde det var mer kött på benen än så. Men ok du menar att om dessa inte tagit avstånd från vänsterextrema, så betyder det att de stödjer.
Tänkbart, så kan man se det antar jag.
Citera
2017-07-26, 21:47
Medlem
ForumApaches avatar
En typisk Jagärhär kvinna, involverad i hatdrevet på Fria Tiders FB sida:

http://www.skd.se/2017/03/31/fa-skur...rbjuda-husrum/
Citera
2017-07-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
En typisk Jagärhär kvinna, involverad i hatdrevet på Fria Tiders FB sida:

http://www.skd.se/2017/03/31/fa-skur...rbjuda-husrum/

Dubbel-wtf! Heter människan NEGRÉN!?!?

Edit: ja nu var det ju kanske socialtjänst-kvinnan i artikeln du syftade på. Men journalistens namn var ju oerhört roligt i sammanhanget.
Senast redigerad av Kallfusion 2017-07-26 kl. 22:06.
Citera
2017-07-30, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det där är inget "antagande", utan en anklagelse. Även om man självklart på gott retoriskt manér väljer att formulera den som ett oskyldigt antagande.

Klickar man på Yrisens användarnamn och sedan "visa alla inlägg av Yrisens" så blir man snabbt varse att samma typ av insinuationer och direkta anklagelser inleder i stort sett alla de inlägg denna användare postat. I princip undantagslöst, trots att man ju bara får se de första två eller tre meningarna. Ett litet axplock:

"Vet iallafall att du tycker Nazister är okej och hellre extremhögern."
"Iof trodde jag du skulle komma med något bättre bortförklaring än så.."
"Har JAG gjort bort mig? Snarare du isåfall som försöker diskutera nånting du vet rätt lite om."
"Sen vad du kallar mig skiter jag i fullständigt faktiskt."
"Som jag skrev, läs på lite innan du börjar diskutera."
"Hjälpa till med? Jobba för att rassepartiet SD läggs ner helt, då behövs inte GS"
"Hehe, så du menar att förskingra pengar mm är det mest män som gör? Ursäkta om jag skrattar lite men sämre bortförklaring har jag inte hört på länge."

Visst, det förekommer ofta att folk bråkar på flashback, och det finns självklart ingen regel mot det. Men de flesta postare har åtminstone då och då poster som börjar lite försonande med "jo, det har du rätt i", eller "haha, fan vad skojigt egentligen". Men Yrisens är verkligen en krigare från början till slut.

Hursomhelst, jag menar också att det finns en mer principiell invändning att göra här. Det tycks mig rätt uppenbart att #jagärhär i stort sett uteslutande koncentrerar sig på "näthat" av typen "fan, du är ju en puckat jävel" och "ut med babbarna!" Och visst, detta kan man verkligen också kalla "näthat". Hövligt är det ju inte. Men samtidigt märker man ju att debatten också kryllar av den typ av syrlighet och passiv-aggressiva insinuationer som Yrisens här gjort till sitt eget varumärke. Och detta tycks inte #jagärhär ha något emot överhuvudtaget.

Ponera följande hypotetiska scenario. Ebba Busch-Thor framför ett krav om att invandrare ska krävas vara ytligt bekanta med svensk historia för att få medborgarskap. Om detta skrivs ett par artiklar med läsarkommentarer på fejsbook. Där står nu, bland annat, följande två kommentarer att läsa: (1) "fan vilken hora hon är, EBT borde fan straffknullas" och (2) "återigen märker man hur KD närmar sig SD och NMR."

Det är nu uppenbart att #jagärhär bara kunde tänka sig att rycka ut för att motverka (1). ("man får tycka vad man vill om EBT, men ingen förtjänar att straffknullas. Styrkekramar till Ebba!") Att de skulle ha något att invända mot (2) är däremot otänkbart.

Samtidigt är det dock för den klart tänkande helt uppenbart att (2) är en mycket allvarligare, om inte grövre, anklagelse. Man kan ju inte föreställa sig EBT i en intervju konfronteras med frågan "Vissa har ju menat att du är en hora och att du borde straffkullas, håller du med om det?"; däremot kan man mycket väl se henne bli frågad "vissa menar alltså att KD med detta närmar sig NMR, vad säger du om det?" Och det är en mycket grövre anklagelse.

Själv har jag för övrigt inga större problem med att folk här på flashback attackerar mig och säger "är du helt jävla intelligensbefriad eller ditt jävla missfoster?" Kanske inte angenämt, men jag bryr mig ändå inte nämnvärt. Men om jag i nån diskussion kring WWII eller vadsomhelst plötsligt får höra att "ja du tror väl gaskamrarna i Auschwitz användes till att torka kläder" -- ja, då är detta en oändligt mycket aggressivare anklagelse, som insinuerar att jag förnekar förintelsen, trots att jag absolut inte sagt någonting i den riktningen.

Yrisens har ju just själv bevisat, och det har framkommit ofta nog i tråden också, att #jagärhär inte har några problem alls med att försöka ställa folk i närheten av NMR och nazisterna. Det, om något, är näthat.

Klassisk passiv-aggressiv avslutningsfras. Man kan inte anklaga någon för att vara en NMR-sympatisant och sedan avsluta med att skicka vederbörande en rymdkram. Tala ur skägget istället.

Extremt rolig läsning måste jag säga. Du har bemödat dig med att klippa ut mina kommentarer ur en tråd som handlar om naziströrelsen Granskning Sverige.
PS, du glömde ta med hela diskussionen..
Sen lägger du in egna tolkningar bara på de kommentarer jag skrivit som då är tagna ur sitt sammanhang..
Alltså, jag menar, seriöst? Ett rätt lågt sätt att försöka misskreditera mig. Det kommer du ingen vart med tyvärr.
Granskning Sverige med en av dom som är Nazist, du kan läsa hans intervjuer i både motgift och på Nordfronts sida. Om du inte har följt med på GS sida på FB.
Det är inte ens relevant här..

Jag vet inte om du kan ta diskussion med mig eftersom du letar upp kommentarer i en annan tråd och lägger in här.. för mig känns det som ett desperat försök att på nått sätt förminska mig med härskarteknik.
Sen, vaddå rymdkram? Elker vaddå passiv-aggressiv avslutningsfras?
Peace? Du lägger in många tolkningar i ett ord.

Är det så att du vill diskutera mig som person så kanske det finns en passande tråd här nånstans.

Jag tar gärna diskussion om gruppen och vad den står för, och när jag ger dig svar så klipper du ut enstaka meningar och ifrågarsätter det jag har skrivit istället för att diskutera i sak.

#jagärhär gör ett enormt bra jobb med att hålla samtalstonen på bra nivå på Facebook.
Ni säger att jagärhär endast är på högerextrema sidor. Nä, det är vi inte. Vi är där det förekommer en massa hot och hat.

Hmm, hur ska jag avsluta detta inlägg nu så du inte behöver översätta det med psykologitermer.

Det får bli
Hej hej,
Citera
2017-07-30, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
#jagärhär gör ett enormt bra jobb med att hålla samtalstonen på bra nivå på Facebook.
Ni säger att jagärhär endast är på högerextrema sidor. Nä, det är vi inte. Vi är där det förekommer en massa hot och hat.
Kan du ge ett exempel på när ni gått in och stoppat hat på en vänsterextrem eller vänstervinklad sida? Och säg fan inte att ni inte gjort det eftersom att vänstern aldrig hatar!
Citera
2017-07-31, 18:15
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Någon kunnig borde granska# jaghärhärs gåvor och finansiering Känns som att kommunisten Dennert tystnade när hon fick en gåva på över en miljon från gruppen Kents insamling Jag är väl konspiratorisk, nu ser man inte #jaghärhär aktivisterna organisera sig och spamma kommentarfält För några månader sen kunde man räkna med sekten så fort en artikel om invandring lades upp för allmän kommentering En del ur den utrotningshotade gruppen återfinns i Fria Tiders kommentarfält utanför Fria Tider är de sällsynta En del försökte sig på att spamma Nyheter Idag Eftersom Nyheter Idag har mer mogna följare som tar debatten tystnar #jaghärhär På Fria Tider åtefinns de som skriver häng dom, skjut dom vid artiklar som tar upp grova brott lättare att bemöta. Hon lever som hon lär den där Mina Askim i ett välbärgad område. #Jagärhär är registrerat som bolag

https://www.ratsit.se/8025071963-JAGARHAR
Citera
2017-07-31, 20:39
Medlem
Skruppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja, nu samlas henvänsterflocken.
Nu är det full fart på Katerina Janouch fb-sida igen.
Självklart är det #jagärhär som är där och härjar igen.
https://www.facebook.com/katerina.ja...01521102897407
Citera
2017-08-01, 21:02
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruppe
Är hon en utav JÄHs nya måltavla? Hon är ensam, kvinna och följs av många inom den populistiska högern. Ett perfekt offer för sekten m.a.o.
Citera
2017-08-01, 21:44
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruppe

Kom ihåg det här debattfältet nästa gång en representant från #jagärhär framför lögnen i tråden att de "bara ger sig in i debattfält där det förekommer hat".

Här är rör det sig om en artikel publicerad av Katerina Janouch där Bianca Muratagic hävdar att "debattklimatet i Sverige förpestas av flera olika sorters ”antirasister”, självutnämnda grindvakter av vad dessa betraktar som olämpligt och opassande".

I debattfältet förekommer inget "hat" men #jagärhär är där och spammar.

Bianca Muratagic konstaterar kallt i en kommentar till #jagärhär:s närvaro: "Det är ett stort nöje och personlig framgång att se mobbare och översittare känna igen sig i min text".
Citera
2017-08-02, 10:02
Moderator
Tinuviels avatar
Rätt avslöjande att läsa kommentarerna i ovan nämnda artikel.

Lotta Jons som tillhör gruppen kallar artikeln för "skitsnack" (är det vad #jagärhär anser är att "hyfsa språket och "lyfta debatten") och sedan ger hon sig på en annan kvinna och kräver att få veta var denna bor och vad denne arbetar med - med referens till att hon själv är öppen med vem HON är och att den andra kvinnan sannolikt är ett troll för att hon inte är det.

Att notera är att den andra kvinnan på intet sätt skrev något "hatiskt" på sidan.

#jagärstasi
Citera
2017-08-02, 13:31
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Är hon en utav JÄHs nya måltavla? Hon är ensam, kvinna och följs av många inom den populistiska högern. Ett perfekt offer för sekten m.a.o.

Ja, de brukar speciellt föredra att angripa kvinnor. Förutom det du nämner, så har ämnet även tagits upp inom massmedia, där en del har kommenterat att de massmediala kritikstormarna mot de som vanhelgar de svenska statsstödda dogmerna i första hand verkar ha riktats mot kvinnor de senaste par åren (jag vill minnas att Janouch togs som ett exempel).

Men jag kan inte heller låta bli att tänka på den undersökning från 2012 om självangiven utsatthet för hot, våld, trakasserier och vandalisering som politiker anser sig ha blivit utsatta för p.g.a. sina politiska uppdrag. Bland sjuklöverpartierna var utsattheten mellan 11-19%. Som väntat angav mångfaldigt fler sverigedemokrater, 49%, sig ha blivit utsatta för sådana angrepp. Men intressant nog var kvinnliga sverigedemokrater klart mer utsatta än manliga sverigedemokrater, medan bland de andra riksdagspartierna var det tämligen jämnt mellan könen (med en obetydlig övervikt för kvinnliga politiker). I vissa partier angav förvisso lite större andel kvinnor att de hade blivit utsatta p.g.a. sitt politiska uppdrag, men bland sossarna och bland 'övriga partier' angav större andel män att de hade blivit utsatta. Hur som helst var kvinnliga sverigedemokrater avsevärt mer utsatta än alla andra partiers kvinnor och även mer än sina manliga partikollegor.

Det bör nämnas att Brå har gett ut fler likadana utredningar sedan 2012, men jag har inte råkat ta del av dem, så jag vet inte om det har skett förändringar sedan dess. Dock tycker jag det finns en del som pekar på att just kvinnor blir extra hårt angripna. Det kan bero på att kvinnor känns som ett mindre hot, men kanske finns det även en ideologisk uppfattning om att dessa kvinnor är på något sätt "könsförrädare". Vi får inte glömma den centrala rasistiska och sexistiska ideologin hos regimlojala politruker som t.ex. de som startade nämnda propagandagrupp. Vi har tidigare fått höra hur speciellt icke-vita i Sverige kallas i SR och andra statliga propagandakanaler för "rasförrädare", "Onkel Tom", "husneger" o.s.v. när de har uttryckt tvivel eller t.o.m. kritiserat de "antirasistiska" dogmerna och den ideologi som påbjuds av svenska regimen. Kvinnor och icke-vita som inte håller med de som hatar vita män anses kort sagt som något värre och mer förkastligt än de "vita kränkta män" de ju ändå redan riktar sin rasism och sexism mot.

Sedan är många aktivister inom #jagärhär säkert inte själva insatta i den bakomliggande ideologin och agendan, utan är snarare bara nyttiga idioter som blint tror på, samt är blint lojala, mot svenska regimen och det regimlojala etablissemanget. De är kort sagt rätt typiska svenskar, med den där närmast religiösa hållningen till svenska staten och dess representanter. Ja, det är generellt klurigt att tydligt kategoriserar människor intellektuellt och ideologiskt, när det inte känns säkert att de faktiskt är mentalt tillräkneliga.
Senast redigerad av Europe 2017-08-02 kl. 13:36.
Citera
2017-08-05, 13:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
BROTT. Sedan i våras har en våg av anmälningar om hat- och hetsbrott på sociala medier kommit in till polisen.
– Det är en grupp som bestämt sig för att anmäla, säger polisens utredare. Samtidigt läggs de absolut flesta anmälningarna ner.
Citat:
Det är några personer som står bakom nästan alla anmälningar. De granskar olika sidor på Facebook och tar skärmdumpar och polisanmäler, säger han.
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle25569821.ab

Det är väl ingen vild gissning att tro att dessa är kopplade till den journalistinitierade gruppen #jagärhär.

Notera att de flesta anmälningar läggs ned - men på vägen dit har den här gruppen sannolikt lyckats skrämma många till tystnad blott genom att anmäla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in