2017-10-21, 22:15
Medlem
trumpenskutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hur definierar #jagärhär en "hatsida"? Vilka kriterier ska uppfyllas för att något ska få kallas för "hatgrupp"?

De går nog efter svensk lag, där finns några paragrafer som går att stödja sig på, sedan har ju Facebook och Google egna interna regler. Det blir även lättare för gruppen att stänga ner sidor även i andra länder nu.
Lagar börjar implementeras i hela Europa om just hur man definierar hatsidor, även Sverige följer efter, internetoperatörerna måste böja sig eller böta.
I Tyskland definierar man hatsidor i enlighet med "Volksverhetzung" och "Strafgesetzbuch section 86a".
Och en ny lag ‘Enforcement on Social Networks’:
Social media companies operating in Germany face fines of as much as $57 million if they do not delete illegal, racist or slanderous comments and posts within 24 hours under a law passed on Friday.

GERMAN CRIMINAL CODE:
Section 130
Incitement to hatred

Även England har skärpt lagarna:
https://techcrunch.com/2017/10/02/ge...now-in-effect/
Citera
2017-10-21, 22:22
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpenskutt
wall of text

Och hur kommer det sig att JÄH tagit på sig arbetet att raida sidor som ni påstår är hatsidor?

Samtidigt sitter JÄH medlemmar och fullkomligt öser ut hat och fake news/trams i sidan Panikfakta, det är hyckleri så det stänker om det. Sopa rent framför er egen dörr innan ni ger er på andra.
Senast redigerad av BlackBooks 2017-10-21 kl. 23:09.
Citera
2017-10-21, 23:51
Medlem
trumpenskutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Och hur kommer det sig att JÄH tagit på sig arbetet att raida sidor som ni påstår är hatsidor?

Samtidigt sitter JÄH medlemmar och fullkomligt öser ut hat och fake news/trams i sidan Panikfakta, det är hyckleri så det stänker om det. Sopa rent framför er egen dörr innan ni ger er på andra.

Vilken menar du med "ni", jag är inte med i gruppen "jagärhär", och läser heller inte panikfakta.
Jag påstår bara att facbookgruppen jagärhär följer regelverket på Facebook, annars stängs de ner.
Men om samma lagar som Tyskland har implementerat, införs i hela EU, kommer i framtiden alla "hatsidorna" att stängas automatiskt, och utan att "jagärhär" behöver anmäla dem.
Citera
2017-10-22, 00:15
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vilken menar du med "ni", jag är inte med i gruppen "jagärhär", och läser heller inte panikfakta.
Jag påstår bara att facbookgruppen jagärhär följer regelverket på Facebook, annars stängs de ner.
Men om samma lagar som Tyskland har implementerat, införs i hela EU, kommer i framtiden alla "hatsidorna" att stängas automatiskt, och utan att "jagärhär" behöver anmäla dem.
Din arrogans och ditt förakt för Sveriges normer är häpnadsväckande. För mig framstår du som en mycket feg och ondsint människa. Jag frågar dig åter: VAD ger #jagärhär rätt att spamma kommentarsfält och massanmäla meningsmotståndare?

VARFÖR försvarar du människor som vill förstöra den välfärdsstat som föregående generationer har byggt upp?
Citera
2017-10-22, 01:14
Medlem
Citat:
De går nog efter svensk lag, där finns några paragrafer som går att stödja sig på, sedan har ju Facebook och Google egna interna regler. Det blir även lättare för gruppen att stänga ner sidor även i andra länder nu.
Lagar börjar implementeras i hela Europa om just hur man definierar hatsidor, även Sverige följer efter, internetoperatörerna måste böja sig eller böta.
I Tyskland definierar man hatsidor i enlighet med "Volksverhetzung" och "Strafgesetzbuch section 86a".
Social media companies operating in Germany face fines of as much as $57 million if they do not delete illegal, racist or slanderous comments and posts within 24 hours under a law passed on Friday.

GERMAN CRIMINAL CODE:
Section 130
Incitement to hatred

Skriftspråket låter som en ung person.
Åh, åh åter igen åh vad der Führer har sagt till mig.
Ps. Var finns du under detta skal?
Senast redigerad av SingSing 2017-10-22 kl. 01:20. Anledning: Grammatikform
Citera
2017-10-22, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Din arrogans och ditt förakt för Sveriges normer är häpnadsväckande. För mig framstår du som en mycket feg och ondsint människa. Jag frågar dig åter: VAD ger #jagärhär rätatt spamma kommentarsfält och massanmäla meningsmotståndare?

VARFÖR försvarar du människor som vill förstöra den välfärdsstat som föregående generationer har byggt upp?

Tolklandet skriver vidare om JÄH. Förutom om spammandet om anmälandet:

"För i verkligheten går deras verksamhet ut på att massanmäla bort sidor och profiler de inte gillar. Oftast sådana då som inte står lika långt till vänster som de själva gör. För även om de kallar sig ”politiskt oberoende” så är de absolut inte det. Tvärtom, de är väldigt politiska i sitt arbete. Så för mig är det helt obegripligt hur andra än vänsterextremister kan vara med i gruppen utan att syftet är att hålla koll på vad de gör. Och inte bara vara med utan dessutom frenetiskt försvara gruppen också. Då är man hjärntvättad på riktigt.

De massanmäler alltså sidor och profiler på fb för att fb ska ta bort dem. Och det är effektivt. Även om det mesta på fb säkert sköts rent maskinellt så HAR det effekt om 200 samtidigt anmäler en sida eller profil. Det flaggas garanterat på fb om det är många anmälningar på kort tid mot en sida, profil eller grupp.

Men själva säger de att de inte alls massanmäler någon utan de att bara går in i kommentarsfält för att stödja. Låter fint. Vad de menar är att går in och spammar med oväsentligheter för att sabba ett kommentarsfält, blir det många svarskommentarer osv på en annan kommentar så hamnar den tidigare automatiskt när man läser det osv. Så rätt ord är alltså spammar sönder. Det är vad jag sett i alla fall."

https://toklandet.wordpress.com/2017...idragssnabeln/
Citera
2017-10-22, 01:46
Medlem
Citat:
Allt i förintelsen av den vite mannens namn...

Dessa "goda" är villiga att trampa på många tår i deras strävan efter white genocide.
Man ser det hela tiden och JÄH utnyttjar godtrogna människor.
Jag tror inte en sekund att ledningen skulle hjälpa någon av sektmedlemmarna om någon skulle hamna i klammeri p.g.a. JÄH.

Sen det har med en halv miljon. Lön?? Lön för vad? Att driva en Facebook grupp?? 60000 per skalle i 2 månader.
Övriga 10 månader då? Ansöka om nytt bidrag på en halv miljon sen?
Skattkistan sinar aldrig eller?? LOFL JÄH är ett skämt en sekt som alla andra sekter skor sig på andras ignorans.

Rebecca som granskade JÄH enligt länk nedan har blivit blockad från facebookgruppen igen berättar hon på Facebook/

Många har nog redan läst det här:

https://uvell.se/2017/10/20/trollandet-och-jagarhar/
Citera
2017-10-22, 02:00
Medlem
trumpenskutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Din arrogans och ditt förakt för Sveriges normer är häpnadsväckande. För mig framstår du som en mycket feg och ondsint människa. Jag frågar dig åter: VAD ger #jagärhär rätt att spamma kommentarsfält och massanmäla meningsmotståndare?

Jag tillhör den generation som byggt upp välfärdssamhället, och känner nog till Sveriges normer bättre än de flesta.
En av dessa normer gäller just det som Facebook-gruppen "jagärhär" försvarar, allas lika värde, en grundlagsskyddad rätt i det svenska samhället.
Citera
2017-10-22, 02:10
Medlem
En ny sluten Facebookgrupp har skapats:

"#ViÄrHär
Sluten grupp
I en demokrati är det viktigt att en mångfald tankar och ideer kan diskuteras öppet i det gemensamma rummet.

Sedan många år finns det dock i Sverige en åsiktskorridor som blivit allt smalare.
För att tvinga människor till "rätt" tankar med hänvisning till det obskyra ordet "värdegrund" har staten t o m gått in och stöttat aktivisterna som döljer sig bakom #.jagärhär.

Godtyckliga förföljelser från denna grupp har fått till följd att människor förlorat både arbete och vänkrets.
Vi vill samlas för att värna det fria ordet.
Inte bara Mitt eller Ditt. Vårt.

Välkomna 🗣"
Citera
2017-10-22, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hur definierar #jagärhär en "hatsida"? Vilka kriterier ska uppfyllas för att något ska få kallas för "hatgrupp"?

Hanif Bali blockad, han undrar om jagärhär ligger bakom:

https://mobile.twitter.com/hanifbali...45082096680960
Citera
2017-10-22, 05:00
Medlem
Nyckelaktoers avatar
Citat:

GERMAN CRIMINAL CODE:
Section 130
Incitement to hatred

Okunnighet. #jagärhär är sannolikt det västa hat-nätverket vi sett i sociala medier. De lär t.o.m. ha en s.k. terrornätverksmanual. Vidrigt fenomen, som Facebook måste komma åt. Hela Facebook kommer spåra ur annars.

Citat:

Ja, JÄH är de som står för det verkliga hatet på Facebook och i andra sociala medier.

Citat:
En av dessa normer gäller just det som Facebook-gruppen "jagärhär" försvarar, allas lika värde, en grundlagsskyddad rätt i det svenska samhället.
Tvärtom, #jagärhär är emot allas lika värde - det märks inte minst i de upprepade hatattackerna och spamanmälningarna av oliktänkande. Det enda de försvarar är rätten att via hat massanmäla och se till att åsikter de inte gillar ska bort från Facebook. Farligt om Facebook inte kommer åt detta hatfenomen.
Värsta sortens hatnätverksgrupp = #jagärhär.
Citera
2017-10-22, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Jag håller med dig.
Man undrar hur kulturminister Alice Bah Kunke tänker på vad JÄH håller på med.
Troligen kryper hon under en sten och vill inte ta till sig kritiken om JÄH.
Därefter beviljar hon dem 500 000 kronor stöd så de kan få fina löner i två månader alá 60 000kronor före skatt.
Prata om förakt mot den lilla människan i det så kallade Sverige som definitivt inte har denna höga lön!

Angående Alice Bah Kuhnke och JÄH så finns följande mening med för att beskriva JÄH:s Mina Dennert på hemsidan till kvinnligatalare.se:

"Flera kända namn i Sverige har ställt sig bakom #jagärhär, bland andra kulturminister Alice Bah Kuhnke."

Och Alice Bah Kuhnke har ju i sin tur vid upprepade tillfällen uttalat sitt stöd för jagärhär.

So it's a match made in heaven - or in hell...

http://www.kvinnligatalare.se/ny-tal...akom-jagarhar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in