Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-10-19, 19:37
Medlem
Koyaks avatar
Lite mer kommentarer som om någon icke jäh aktivist skulle skrivit det så skulle dom hugga direkt.
Men dessa personer är ju med i gruppen då är dom fria att hata hur mycket dom vill?
Citera
2017-10-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Svaret på den fetade frågan är förstås nej. Dessutom: hade detta varit på 1800-talet, då teaterkonsten ännu var vital, hade man förstås frågat sig vad fan en teater upplåter scenen åt nån jävla diskussionsrunda för . De ska spela, you know, teater, och inte agera megafon åt nån jävla statligt understödd propagandaapparat. Men det är väl att hoppas för mycket att någon journalist skulle nysta i detta, vem som tagit beslutet och hur och varför det ska finansieras av Teater Halland.

Tydligen ska hot ha förekommit, så de måste ha extra vakter. Vad behagligt, då kan #JÄH odla offerrollen ännu mer:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6802106

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...or-forelasning
Anna Sjövall, tillsatt som VD och konstnärlig chef är absolut inte politiskt likriktad.
Citat:
"Två dagar efter att jag fått jobbet i Halland, skedde attacken i Nice och ytterligare två dagar senare statskuppen i Turkiet. Av olika anledningar har det här fått mig att tänka på Gustav III."
Citat:
"För mig hör konst och politik tätt ihop. Den här sommaren påminns vi om hoten mot demokratin, ser hur skör den är och att den hela tiden måste hävdas. För att kunna göra det behöver vi inte bara en fungerande rättsstat, utan också det fria ordet och där spelar konsten en viktig roll."
Citat:
"För att kunna hävda teaterns plats i samhället måste vi skapa föreställningar som är angelägna och föra ett nära samtal med vår publik. Vi behöver söka upp dem på plats och göra föreställningar där de engageras."
http://www.lansteatrarna.se/nyheter/5935/

Att bjuda in JÄH är ett fantastiskt sätt att väcka reaktioner och låta politikerna slå sig om bröstet angående den extremt viktiga och nödvändiga Handlingsplan: Till det fria ordets försvar - åtgärder mot utsatthet för hot och hat bland journalister, förtroendevalda och konstnärer

Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Du skriver exakt det Flashback gör. Genom att skriva så illa om identifierade personer vågar de sig inte ut på nätet. Jag var själv nära att inte anställa en person en gång för jag kunde läsa på Google om honom. Det var ju en riktig galning jag hade framför mig. Jag gjorde nämligen som alla andra, dvs läste bara texten på Google. Jag gick aldrig in på Flashback (som jag inte kände till ens) och läste att de hängt ut fel person för det galna mordet. Killen som satt mitt emot mig såg att jag googlade medans vi satt där, han reste sig upp och lämnade över en bunt papper med förklaringar att förtalet byggde på några galningar på Flashback hade skrivit väldigt illa om honom. Men han uttryckte det på ett annat sätt: Flashback vägrar ta bort det som är bevisligen fel och på så vis förstört killens liv. KAN man ta bort förtal gör man det naturligtvis allt annat är riktigt jävla sjukt!
.
Din historia verkar fruktansvärt tillgjord. Jag tror snarare att du inte anställde en person med anledning av någonting du hittade på internet och projicerar nu din skam på oss "intoleranta"
Senast redigerad av thepirate 2017-10-19 kl. 20:09.
Citera
2017-10-19, 20:51
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om några dagar ska Mina Dennert besöka Teater Halland och tala om näthat.

Enligt GS uppgifter är fyra av sju anställda på teatern medlemmar i #jagärhär.

Det är mer än så.
9 stycken (kanske 10 svårt att avgöra en av personernas fb)
Och en av dom är med i styrelsen för teater Halland.
Bild1
Bild2
Bild3
Citera
2017-10-19, 21:36
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tydligen ska hot ha förekommit, så de måste ha extra vakter. Vad behagligt, då kan #JÄH odla offerrollen ännu mer:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6802106

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...or-forelasning

Intressant att det endast är SR och SVT som rapporterar detta.
Varken hn.se eller Hallandsposten.se skriver något om detta, undrar så varför!!

Kan det vara fake news från Dinnerts gubbes arbetsgivare?? Skydda, tyck synd om mm
Citera
2017-10-19, 21:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustimusti
Yrisens är en som svarat på många inlägg här..
Citat:
Ursprungligen postat av Mustimusti
Inte läst bakåt så himla mycket men det jag läst är att diskussionen grundar i om jagärhär skulle kväva debatten, förfölja oliktänkande osv.

Jagärhär har blivit anklagade för vad enskilda gör av tex Lamotte. Stämplade som terrorister av GRS.
Och fullkomligt idiotförklarade här i tråden.
Eftersom du inte ”läst bakåt så himla mycket” så har du missat att INGEN har kunnat förklara VAD som ger #jagärhär rätt att spamma kommentarsfält och massanmäla meningsmotståndare.

Det är gruppen som idiotförklarar sig själv genom att gång på gång visa sig fullkomligt oförmögen att ge svar med motsvarighet i frågorna.
Citera
2017-10-19, 22:32
Medlem
trumpenskutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Eftersom du inte ”läst bakåt så himla mycket” så har du missat att INGEN har kunnat förklara VAD som ger #jagärhär rätt att spamma kommentarsfält och massanmäla meningsmotståndare.

Det är gruppen som idiotförklarar sig själv genom att gång på gång visa sig fullkomligt oförmögen att ge svar med motsvarighet i frågorna.
Det är ju fritt fram att göra samma sak för alla som inte tycker som jagärhär, samma sak med deras grupp på Facebook, har de gjort något fel enligt Facebooks regler stängs de ner om någon anmäler dem.
Citera
2017-10-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpenskutt
Det är ju fritt fram att göra samma sak för alla som inte tycker som jagärhär, samma sak med deras grupp på Facebook, har de gjort något fel enligt Facebooks regler stängs de ner om någon anmäler dem.

Att bemöta idioti med lika mycket idioti menar du? Ja jag skulle då inte vilja veta att jag befann mig på samma låga nivå som JÄH.
Citera
2017-10-19, 23:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpenskutt
Det är bara destruktivt att sänka sig till samma låga nivå som #jagärhär. För övrigt är det givetvis precis vad de önskar för att kunna fortsätta att gasta om ”hat” - billiga knep av ynkliga människor utan substans.

Jag tycker att trumpenskutt ska svara på VAD som ger #jagärhär rätt att spamma kommentarsfält och massanmäla meningsmotståndare. Och svara också gärna på HUR gruppens agerande rimligen kan anses vara förenligt med Facebooks regler 3.6, 3.9 och 3.11. Se vidare mitt tidigare inlägg nedan:
Citat:
Men nu ljuger du igen. Du ljuger och sen blir du hysterisk när du inte kan förklara varför du ljuger och sen blir du tyst. Hela tiden. Du brister fullständigt i saklighet.

Du vet mycket väl att det är gruppens hela syfte, verksamhet och arbetsmetoder som ifrågasätts. Du har fortfarande INTE kunnat förklara HUR gruppens agerande kan anses vara förenligt med Facebooks regelverk. Se vidare mina inlägg här från den 16/9:
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

Jag upprepar samma fråga som jag redan ställt flera gånger: HUR kan gruppens agerande rimligen anses vara förenligt med Facebooks regler 3.6, 3.9 och 3.11?
Citera
2017-10-19, 23:36
Medlem
Den här kanske redan lagts in?

Jagärhär:s ansökan om ekonomiska medel för arbete mot rasism, liknande former av fientlighet och hatbrott.

De söker 500 000.

https://www.grsweden.com/misc/aliceb...rt_ansokan.pdf
Citera
2017-10-20, 00:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Jagärhär:s ansökan om ekonomiska medel för arbete mot rasism, liknande former av fientlighet och hatbrott.

De söker 500 000.

https://www.grsweden.com/misc/aliceb...rt_ansokan.pdf
Mycket intressant. Att en sluten grupp av detta slag som verkar på Facebook ska få statligt bidrag är ju rimligen helt oacceptabelt.

Vidare nämns det att gruppen ska motverka ”islamofobi” men (som kännetecknande för gruppen) UTAN någon som helst definition eller specifikation. Det får mig att tänka på en ledare av Sakine Madon i VLT tidigare i år:

Sakine Madon: Fortsätt granska brödraskapet i Sverige
http://www.vlt.se/opinion/ledare/sak...apet-i-sverige
Den identitetspolitiska delen av vänstern och Miljöpartiet pekas särskilt ut för att okritiskt ge stöd åt islamister i Muslimska brödraskapet.
Hur förhåller sig egentligen #jagärhär till islam och Muslimska brödraskapet?
Citera
2017-10-20, 00:51
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Mycket intressant. Att en sluten grupp av detta slag som verkar på Facebook ska få statligt bidrag är ju rimligen helt oacceptabelt.

Vidare nämns det att gruppen ska motverka ”islamofobi” men (som kännetecknande för gruppen) UTAN någon som helst definition eller specifikation. Det får mig att tänka på en ledare av Sakine Madon i VLT tidigare i år:

Sakine Madon: Fortsätt granska brödraskapet i Sverige
http://www.vlt.se/opinion/ledare/sak...apet-i-sverige
Den identitetspolitiska delen av vänstern och Miljöpartiet pekas särskilt ut för att okritiskt ge stöd åt islamister i Muslimska brödraskapet.
Hur förhåller sig egentligen #jagärhär till islam och Muslimska brödraskapet?

Ett så inihelvete bra inlägg!
Läs detta och svara, jävla Bolsjeviker!
"Att motverka den svenska modellen är att okritiskt ta till sig Maoismen"
Så sade landsförrädarna redan på tidigt -70 tal, och det har inte blivit bättre nu.

Numera ingår "att motverka den svenska modellen" att fylla landet med hånflinande muslimer, fullt upptagna med att porrsurfa på sina sprillans nya mobiler de fått av lättlurade svennesvin som skall avrättas så fort de tagit makten.
Vilket är något vi sosseförtryckta, hjärntvättade röstningsboskap är.
Rösta på alkissvetsarn, gör det...
Citera
2017-10-20, 01:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ristolainen
Granskning Sverige 7.0
19 min ·
Granskning Sverige avslöjar hela historien bakom JÄH.
Saurabh Sinha berättar allt. HELA SANNINGEN.https://www.facebook.com/12572595813...5894874783642/
Väldigt intressant inslag av Granskning Sverige. Paret Dennert tycks ha blåst den person som sydde ihop auktionen av Kent-bilderna som gav nästan 1,2 miljoner. Det tycks vara giriga och samvetslösa typer.

Mer info:
Här är Kent-bilderna som gav miljonbelopp till välgörenhet
https://unv.is/svt.se/nyheter/lokalt...ll-valgorenhet
Auktionen var ett samarbete mellan Kent, auktionsfirman Bukowskis och facebookinitiativet #jagärhär och hölls vid Berzelii park på Östermalm i Stockholm.
[...]
Och resultatet av auktionen blev överraskande bra. Totalt samlades nästan 1,2 miljoner kronor in.
[...]
Även grundaren till #jagärhär Mina Dennert var nöjd över resultatet.
– Klart att vi har drömt och fantiserat om var det här skulle kunna sluta men aldrig någonsin har det varit i närheten av de här summorna. Det är fantastiskt! Tänk att ögonblicket då Kent avslutade sin karriär skulle bli startskottet för vår förening, säger hon i ett pressmeddelande.
Granskning Sverige visar hur han som kom på idén och sydde ihop projektet blev blåst på sina utlägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in