Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 16:12
Bannlyst
http://katerinamagasin.se/ingen-fran...n-ung-sverige/
Citera
2017-10-17, 16:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Alternativt låta grupptillhörighet synas i statistiken över anmälaren. Om tillräckligt många anmälningar kommer från människor som är medlemmar i en och samma grupp, så kan facebooks moderatorer kasta samtliga anmälningar utan åtgärd samt varna gruppadmin för SPAM'likt gruppbeteende.

I'll be contacting them soon about this. "Facebook crew" tar ofta till sig av mina förslag så det skall nog gå vägen.
Hmm, menar du att Facebook INTE tar hänsyn till grupptillhörigheten hos anmälarna? I så fall är det ju ett uppenbart systemfel.
Citera
2017-10-17, 16:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Hmm, menar du att Facebook INTE tar hänsyn till grupptillhörigheten hos anmälarna? I så fall är det ju ett uppenbart systemfel.

Fram tills idag så har det inte funnits någon direkt administrativ anledning till att visa annat än basic användarinfo som t ex namn och tid för registrering i samlingslistorna över rapporter som kommer in eftersom det primära intresset hos admin är inlägget som rapporteras och inte vem som skickar in rapporten.

Den okontrollerbara JÄHvulens kollektiva medvetande som med eller utan Mina Dennerts godkännande sysslar med massrapportering, har dock lyft detta behov.

Jag sitter redan och filar på ett enkel pseudokod som jag kan skicka in till Facebook som gör det både billigt och enkelt för dem att inkludera sådan info i rapporterna utan att för den skull komplicera för den admin som går igenom samlingslistan över rapporter.

Citera
2017-10-17, 16:56
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fram tills idag så har det inte funnits någon direkt administrativ anledning till att visa annat än basic användarinfo som t ex namn och tid för registrering i samlingslistorna över rapporter som kommer in eftersom det primära intresset hos admin är inlägget som rapporteras och inte vem som skickar in rapporten.

Den okontrollerbara JÄHvulens kollektiva medvetande som med eller utan Mina Dennerts godkännande sysslar med massrapportering, har dock lyft detta behov.

Jag sitter redan och filar på ett enkel pseudokod som jag kan skicka in till Facebook som gör det både billigt och enkelt för dem att inkludera sådan info i rapporterna utan att för den skull komplicera för den admin som går igenom samlingslistan över rapporter.

För mig är det lätt att förstå att Facebook inte lagt något krut på detta. Det lämnar förstås fältet fritt för OSERIÖSA användare.

Jag gissar att paret Dennert har hittat en synnerligen billig affärsidé i basala brister i applikationen Facebook.

Varför inte publicera (ett utkast till) pseudokoden så att alla kan se den? Jag vill gärna höra Alice Bah Kunhke kommentera Facebooks algoritmer.
Citera
2017-10-17, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Erik van der Heeg gift med Ann Heberlein skriver på sin Facebook:

En av ledarna i #jagärhär (och i särklass en av de mest obehagliga) Mattias Lahti Davidsson skriver bland annat:

Sedan hävdar han att Facebook inte påverkas av hur många som anmäler ett inlägg, med andra ord även om #jagärhär:s medlemmar HAR massanmält (vilket är lite oklart om Mattias Lahti Davidsson faktiskt dementerar att de gjort) så skulle inte Facebook ha påverkats av det.

En annan person invänder att det sker per automatik men är ännu svaret skyldig. Diskussionen lär fortsätta på van der Heegs Facebooksida.
https://www.facebook.com/erik.vander...24?pnref=story

Jag tror att det mest sannolika ÄR att en stor mängd medlemmar i #jagärhär HAR agerat. Det är för mycket av en slump att Ann Heberleins sida skulle stängas ned just nu.

Edit:
Ann Heberlein skriver på twitter att hon har en skärmdump där en av de ledande inom #jagärhär Maria Robsahm (hon som brukar avsluta sina inlägg med "SD är nazister i kostym" har uppmanat #jagärhär att anmäla henne:

Som sagt, jag kan inte se att Mattias Lahti Davidsson förnekar att #jagärhär skulle massanmält MEN verkar fria #jagärhär från ansvar genom att förskjuta beslutet att stänga ned sidan på Facebook. Notera dock att massanmälningar är något som Mina/Magnus Dennert bestämt förnekat att #jagärhär ägnar sig åt. Magnus Dennert låtsades t om ta avstånd ifrån det.

Jag tror att Facebook bör se över sina algoritmer vad gäller Sverige nu när #jagärhär börjar anmäla alla som kritiserar dem.

Är möjligt att Mina Dennerts jagärhär-gäng bara väntat på en anledning att anmäla Heberlein. Hon skrev tidigare en träffande artikel om JÄH i tidningen fokus:

"Nätaktivisterna #jagärhär resonerar på samma sätt. Häromdagen postade en av aktivisterna en länk till en artikel i en tråd på #jagärhärs- Facebooksida och skrev följande: »God morgon alla vänner. Här kan det kanske bli en del rasism under dagen. Än är det lugnt, men man vet aldrig«. När jag några timmar senare läste kommentarerna under den länkade artikeln var den kaotisk. Det fanns inte tillstymmelse till rasism, däremot mängder av uppfostrande kommentarer från #jagärhär-aktivisterna samt irriterade svarskommentarer från dem som blev tagna i örat av aktivisterna.

Det slår faktiskt aldrig fel – så fort de rosenkindade och självrättfärdiga nätkärleksaktivisterna äntrar ett kommentarsfält så går det över styr. Deras bror Duktig-attityd retar gallfeber på alla andra."

https://www.fokus.se/2017/05/sjalvgod-censur/
Citera
2017-10-17, 18:45
Medlem
Det Mina Dennert skriver om Flashback:

"Och jag upptäckte hur mycket hat som faktiskt fanns, inte bara på sidor som Flashback utan överallt på sociala medier."

http://www.gp.se/livsstil/mina-%C3%A...atet-1.4156376

Det stämmer ju visserligen att här finns skvaller och en (ibland mycket uppfriskande) råhet, men är inte detta med att baktala Flashback med flera också ett sätt att se till att folk blir rädda för att gå in på olika så kallade hatsajter, och därmed också förhindrade att ta del av en hel del information som inte finns i MSM?

Har lagt märke till att jagärhär skriver om "hatsajter" och "rasistiska, nazistiska, främlingsfientliga, fascistiska sajter" i var och varannan mening.
Citera
2017-10-17, 20:22
Moderator
Tinuviels avatar
Nu ska man ta GS uppgifter med en stor nypa salt men har de korrekta uppgifter är det rätt anmärkningsvärt.

Om några dagar ska Mina Dennert besöka Teater Halland och tala om näthat.

Enligt GS uppgifter är fyra av sju anställda på teatern medlemmar i #jagärhär. Men som sagt, uppgiften kan inte verifieras och vi vet inte om Mina Dennert får något arvode.
https://twitter.com/gangrapesweden/s...97160914194432

Men är det så väcker det en rad frågor. Är näthat en fråga som är angelägen för Teater Halland och är det befogat att låta skattebetalarna finansiera Dennerts medverkan eller har "behovet" skapats för att en rad medlemmar vill generera intäkter till den rörelse de själva företräder - och vara en ledargestalt som verkar odla en ledarkult till lags? Är detta något som #jagärhär satt i system?

Edit:
Ser onekligen ut som om det ÄR satt i system:
https://twitter.com/gangrapesweden/s...62985142530049
Senast redigerad av Tinuviel 2017-10-17 kl. 21:03.
Citera
2017-10-17, 20:30
Moderator
Tinuviels avatar
Ann Heberleins make har nu lagt upp en skärmdump på när Maria Robsahm, en av #jagärhär:s ledargestalter och moderatorer (har varit, vet inte om hon är det nu) uppmanar medlemmarna att gå in och anmäla Heberleins sida för att några timmar senare tacka för gott arbeta då de fått sidan nedstängd.
https://www.facebook.com/erik.vander...24?pnref=story

Makarna Dennert kan inte vara omedvetna om detta - således slirade de kraftfullt på sanningen under gårdagen när de intygade att #jagärhär inte ägnar sig åt att massanmäla.

Maria Robsahm har från början varit en dominerande person inom rörelsen och hon har haft uppdrag som moderator i gruppen - de kan inte svära sig fria från vad hon nu ägnat sig åt.
Citera
2017-10-17, 21:50
Medlem
I vilket syfte har #JÄH varit representerade på svenska ambassader i Washington, Berlin och Paris?
Som företrädare för vadå? Jag hittar ingenting när jag söker på detta.
Senast redigerad av thepirate 2017-10-17 kl. 21:53.
Citera
2017-10-17, 21:56
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Har lagt märke till att jagärhär skriver om "hatsajter" och "rasistiska, nazistiska, främlingsfientliga, fascistiska sajter" i var och varannan mening.

Ja, det klart. Utan konflikt har de ingen anledning att existera längre, så därför har de inga som helst problem att hitta konflikter, i annat fall skapar de konflikter eftersom det är det som genererar deras livskraft. Inte konstigt att detta ger sektliknande tendenser.

Att Mina Dennert sedan kan sitta och vara så övertygande när hon ljuger tycker jag är mycket obehagligt. Men det är väl så det fungerar i deras värld.

https://www.youtube.com/watch?v=h0Keg4ajWLc&t=76s
Citera
2017-10-17, 23:58
Medlem
Mer om att jagärhär stängt av Heberlein från FB:

"Författarinnan Anne Heberlein har fått sitt användarkonto på Facebook avstängt. Enligt Heberlein är detta resultatet av massanmälningar från vänstergruppen #jagärhär.

Vänstergruppen #jagärhär, som grundades och leds av journalisten Mina Dennert, har gjort sig kända för att anmäla personer vars åsikter man inte håller med om.

Deras senaste offer är Ann Heberlein, som fått sitt Facebookkonto avstängt i 24 timmar.

Ann Heberlein skriver på Twitter att massanmälningarna skedde efter att hon svarat på en fråga som ställdes av Mina Dennert.

https://nyadagbladet.se/inrikes/ann-...fran-jagarhar/
Citera
2017-10-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, det klart. Utan konflikt har de ingen anledning att existera längre, så därför har de inga som helst problem att hitta konflikter, i annat fall skapar de konflikter eftersom det är det som genererar deras livskraft. Inte konstigt att detta ger sektliknande tendenser.

Att Mina Dennert sedan kan sitta och vara så övertygande när hon ljuger tycker jag är mycket obehagligt. Men det är väl så det fungerar i deras värld.

https://www.youtube.com/watch?v=h0Keg4ajWLc&t=76s

Så paradoxalt nog älskar de näthat för utan det finns inget existensberättigande för gruppen.

Mina Dennert arbetar heltid med jagärhär, så hon lever på hatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in