Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
"Gruppen grundades av Mina för en god sak".
Du vet vad vägen till helvetet är kantad med?
Nå, du ser inte detta men Mina skapade ett monster av samma art du beskriver. Ni tystar genom att få sidor nedsläckta och genom att dränka kommentarsfält så att ni är de enda som syns där. Ett grundläggande problem i detta är att huvuddelen av er inte är så intelligenta eller har någon förståelse för begreppet yttrandefrihet. Allt för många av er definierar hat, hot och rasism som att någon med motsatt åsikt säger emot er i en ton ni ogillar. Ni blandar regelmässigt ihop hat med rättmätig vrede.
... och ni låter er styras av människor med en politisk agenda.
Du ser inte detta - du ser det goda syftet och du ser kommentarsfält med åsikter du tycker om och du är nöjd. Du ser sidor släckas ned och skålar för ännu en seger. Du försvarar ett samhälle där färre får komma till tals - där vad som får uttryckas och hur det får uttryckas dikteras av en åsiktshomogen grupp som framför statligt sanktionerade åsikter.
Du företräder dessutom en grupp som vill gå ännu längre. Ni vill att Facebook anställer censorer i varje land, människor som aktivt letar efter Facebooksidor som de anser uttrycker hat och ser till att dessa stängs ned. Censorer som ser till att privatpersoner håller sina kommentarsfält anständiga annars riskerar även dessa att få sina konton nedsläckta.
Den dag dessa tjänster utlyses tror jag visionen inkluderar att de besättes av människor aktiva i #jagärhär.
Suck. Du skriver att jag inte förstår. Jag har gång på gång förklarat hur gruppen fungerar.
Självklart att alla får komma till tals jagärhär har aldrig påstått att gruppen ska hindra någon.
Gruppen har aldrig sagt att man inte får ha en annan åsikt.
Men okej, ska förklara ur en annan synvinkel då. Gruppen fungerar ungefär som en anslagstavla, inte riktigt men rätt nära. Och med tanke på hur mycket jag förklarat om hur gruppen fungerar så tror jag nog du fattar vad jag menar..
Vad menar du med att vi vill anställa censorer?
Jag kollar in på rätt många sidor på nätet, oavsett inriktning. De allra allra flesta sidor där det förekommer hot och hat är högersidor på fb. Tipsa gärna om någon vänstersida som hotar folk för att man har en annan åsikt så ska jag gladeligen springa in där och skriva och anmäla regelbrott.
Nu kanske jag har fel, rätta mig gärna, men jag har drar slutsatsen av att du anser att folk kan skriva vad man vill i stort sett för att få fram det man vill ha sagt. I stort sett nu alltså.
Möjligt jag blandar ihop dig med någon av de andra. Men, det funkar inte så på Facebooks plattform som jag sagt förut. Finns regler som man har accepterat då när man skapade ett konto på FB.
Detta är något ni undviker att ens prata om.
Hela facebookplattformen är uppbyggd på att bla man rapporterar sådant som strider mot reglerna.
Sen är det FB som beslutar om det är regelöverträdelser eller inte.
FB tar heller ingen hänsyn till om 10000000st anmäler eller om EN gör det.
Sen, återigen, alltid den enskildes ansvar för vad man skriver på FB, fortfarande. Ingen som styr någon om vad man ska säga. Gruppen har regler som gäller i gruppen och man ska även använda taggen på rätt sätt, alltså inte skriva hot och hat och sen använda taggen tex.
MEN fortfarande den enskildes ansvar, lika mycket ansvar har alla för sin egen fb sida.
Skulle jag låta min fb sida svämma över av hatkommentarer, bilder mm från andra eller skriva själv på min sida så ja, då riskerar min sida att stängas ner eller avstängning en viss tid.
Så FB fungerar..
Tillsist, någon i tråden hänvisar fortfarande till jagärhär.com, som har samma innehåll som gangrapesweden.com. Där klassas alla i gruppen som terrorister, och gruppen har Terrormanualer.
Plus att man hänger ut folk offentligt på en sida som samarbetar med en nazistorganisation.
Och det försvaras hela tiden.
På FB har man en mycket tydlig regel, man måste vara den man utger sig för att vara, alltså, fejkkonton är inte tillåtna. Man MÅSTE ha sitt eget namn på sidan tex.
Okej, vi börjar där, då ber vi fb rensa bort alla fejkkonton, sen börjar alla grupper hänga ut alla bara för man har en annan åsikt då? Eller? Ni tycker ju det är helt okej.
Okej, vad betyder det? Anarki då kanske. Är det det ni vill ha?
Det vill inte vi ha. Vi håller till på en plattform som nu i många år har varit högersvansen främsta verktyg att tysta ner och hota människor som har råkat stå upp mot framförallt SD.
Idag går högersvansen bananas för att fler och fler vågar stå upp, då skriker ni åsiktskorridor och hänger ut folk offentligt för på det viset tysta ner människor, vilket är in i helvete fegt. Ursäkta svordomen. Det är både fegt och ynkligt, och sen med grova förtal säga att alla i gruppen är terrorister.
.
Sist, vi som är med i gruppen styrs inte av någon. Hur många gånger ska jag behöva skriva det. Ingen från jagärhär styr vad jag tycker och tänker eller vad jag ska skriva osv.
När ska ni fatta detta????