Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-13, 21:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Ser du inte själv? Det är inte lagligt att skriva vad som helst.

Att man anmäler hot och hat ja, det gör väl de flesta. Inget man vill se, sen är det upp till fb om det bryter mot reglerna eller inte.

Så hur du läser hur jag skriver kan jag inte rå för...

Hur du fick det till att jag skrev att det skulle vara förbjudet med hat vet jag inte. Ingen idé att hålla på sådär, jag vet vad jag skriver.
Har skrivit och besvarat kärnfrågorna flera ggr, det kan ni inte bemöta utan går ner på meningsnivå och påstår saker som jag ens inte skrivit.
Det betyder bara en sak, att ni har inget att komma med, era antaganden blir tomma ord.
Du skrev (utdrag ur ett tidigare inlägg):
Citat:
Att uppmana folk att anmäla det som är brottsligt borde väl rimligtvis inte vara fel det heller. Eller?

Min uppfattning är att många, framför allt SD folk, känner sig tystade och varför då? För att man inte kan skriva hat och hot på avpixlat eller Fria tider längre? Då har jag ett råd, håll er inom lagen så är det ingen som heller skulle säga eller göra nånting. Man är fri att ha åsikter, tycka och tänka.
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

Du skriver i klartext att de som yttrar hat och hot på Avpixlat ska hålla sig inom lagen. Du skriver i klartext att det inte är fel att anmäla det som är brottsligt.

Då vill jag veta enligt vilket lagrum du hänvisar till när du talar om detta olagliga hat, det hat som strider mot lagen.

Kan du ge oss något konkret?
Citera
2017-01-13, 21:33
Moderator
Tinuviels avatar
På något sätt kokar det ned till detta. Vi kommer aldrig att få reda på vad #jagärhär definierar som hat. Vi kan bara se vilka mål de ansvariga väljer för sina aktioner och vad de enskilda medlemmarna ger uttryck för.

Hat - det #jagärhär gång på gång framhåller som centralt - kommer att förbli ett svävande uttryck och ledningen för #jagärhär kommer att utnyttja detta, utnyttja att medlemmarna definierar detta brett för att leda mobben till att kväva alla trådar som inte toppas med budskapet "allt åt alla" och "allas lika värde". Trådar om invandring, ensamkommande och brottslighet.

Se bara här om dagen när Mina Dennert själv ledde mobben till en tråd där bostadskrisen i Stockholm diskuterades - en kris som förvärras av den tvångslagstiftning som gör att kommunerna måste ta emot migranter.

Eller för den skull nu i natt när #jagärhär med näbbar och klor försvarar beslutet att ta bort Janousch böcker. Dessa togs bort för att författaren anses "uppmana till hat". Se, det handlar inte bara om hat, det handlar om uttalanden som "uppmanar till hat". Vi kan dra det än längre. Minns när #jagärhär-mobben dirigerades att attackera Svt för att de publicerade en viss nyhet) som skulle kunna skapa hat.

Det finns en uppenbar åsiktsagenda i detta och allt som inte stämmer med den agendan klassificeras antingen som hat, eller sådant som uppmanar till hat eller sådant som skulle kunna skapa hat. Närmare än så kommer vi nog aldrig en definition.

Jag är rädd att #jagärhär kommer ha motsatt verkan. Risken med att kväva dessa debatter är att det skapar RIKTIGT hat. Inte det låtsashat som förekommer på Facebook. Utan riktigt, kännbart påtagligt hat och det kommer att förgöra vårt samhälle.
Citera
2017-01-13, 21:35
Medlem
Citat:
Börjar skratta snart ärligt talat. Så du tycker det är okej att en av SD högsta politiker går ut i media och hotar privatpersoner och företag om att de kommer be sina väljare att bojkotta? Så länge det är åt det hållet är det okej.. tillåt mig småle. Har hänt flera ggr också. SD väljare har gått ihop och gjort andra saker också. Det är okej det med tydligen.
Vi hindrar ingen att säga vad man tycker och tänker, vi motverkar hot,hat,rasism, hets mot folkgrupp mm Vi tvingar inte på någon nån åsikt. Det är antaganden...

Puss på er ❤❤
Jag är inte insatt i vad SD håller på med, jag ogillar allt politisk rackarspel oavsett partifärg. Du gör nog misstaget att blanda ihop mig med SD eller någon SD svans.

Dock tycker jag odemokratiska metoder är det värsta som finns och nej, JÄH jobbar inte i huvudsak mot hot, hat, etc. JÄH jobbar klart och tydligt mot kritik av invandringsrelaterade problem och ibland för invandring. Det är inga antagande, det är fakta som finns dokumenterat i denna tråd.

Din debatteknik är JÄH inspirerad där du skrattar åt inläggen och pussar. Trevligt möjligen, men inte speciellt seriöst. Det är ganska allvarligt när en grupp på 60000 personer på kommando ger sig in och "styr upp" diskussioner mellan enskilda personer. Det är ännu värre när jag är här ger sitt stöd för att censurera författare som har fel åsikt. Det stinker DDR och STASI om den sortens handlande.

Även om gruppen skulle bli ännu större, så kommer det inte att lösa problemen Sverige har, de måste lösas genom en öppen debatt, där ingen grupp talar om vem som har rött till åsikter. Det har gått alldeles för långt när svenska medborgare måste gå till utländska media för att få veta saker om Sverige som svenska media bestämt skall tystas ned. Det är ännu värre när en grupp bildas för att vända opinionen den riktning de själva önskar på sociala medier.
Senast redigerad av Trotteri 2017-01-13 kl. 21:41.
Citera
2017-01-13, 22:35
Medlem
Tre aktioner i kväll

- Tysta kritik av mordkampajer i Malmö
- Framställa homosexuella gruppvåldtäkter som normalt
- Stödja bokhandel som sysslar med "bokbål"

Gemensam nämnare 100%, tysta och bemöta kritik av invandringsrelaterade problem.
Citera
2017-01-14, 10:36
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Märks att några inte har förstått gruppens syfte med #jagärhär. Här talas det om dold agenda,anmäla konton på vilka grunder som helst och allt som skrivits.
Men det är såklart att ni är lite skraja för gruppen, snart 60000 medlemmar i den och ni inser att det inte går att skriva hot och hat för det kommer anmälas. Det är nämligen inte lagligt att skriva vad som helst, det är reglerat i lagen.
Att gruppen skulle hålla på att tysta ner folk är rent skitsnack eller ha någon dold agenda för den delen.
Att uppmana folk att anmäla det som är brottsligt borde väl rimligtvis inte vara fel det heller. Eller?

Min uppfattning är att många, framför allt SD folk, känner sig tystade och varför då? För att man inte kan skriva hat och hot på avpixlat eller Fria tider längre? Då har jag ett råd, håll er inom lagen så är det ingen som heller skulle säga eller göra nånting. Man är fri att ha åsikter, tycka och tänka.

Kärlek till er alla ❤

#jagärhär

Du har precis pumpat ur dig helt innehållslösa meningar och de sedvanliga flosklerna om hat och hot.

Medlemmarna i er grupp är de sista människor som diskuterar med fakta och källor.
Det enda ni erbjuder är meningslösa motfrågor och ryggdunkningar er grupp emellan när någon av era medlemmar lyckats krysta ur sig bajsnödiga floskler.

Massinvandringen har negativa konsekvenser. En sådan är att självhatande vita kvinnor och "män" tar parti mot sunt förnuft.
Citera
2017-01-14, 11:15
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri

Gemensam nämnare 100%, tysta och bemöta kritik av invandringsrelaterade problem.

Det finns ingen annan gemensam nämnare.
Försvara våldtäktsmän.
Försvara brottslingar.
Stryp diskussionerna.
Kasta skit.
Ställ fnoskiga motfrågor.
UNDVIK FAKTA OCH KÄLLOR men fråga efter källkritik! Man kan alltid sticka från tråden och börja nån annanstans.
Budskapet är: Diskussion om de brott som främlingar begår mot vårt folk är värre än de brott som de begår.

Ex.
Våldtäktsman får lindrigt straff och uppehållstillstånd.
Vi nazister: hur tänker de som dömer? Straffet borde varit längre och utvisning. Offret mår dåligt jättelänge.
Det bedöms som hat och rasism av jagärhär pöbeln.
Jagärhär: jättebra med svenskt rättsväsen kort straff är korrekt! Ingen ska utvisas! Offret mår bra idag!
Det är kärlek.

Den här internetpöbeln drivs som vilken annan pöbel, av gemensamt hat mot de som de pekat ut som skyldiga.

Inkvisitionen, interhamwe (folkmordet på tutsier), kulturrevolutionen, förintelsen.

Det här är en Facebook baserad etnisk åsiktsrensning orkestrerad av en vänstersympatiserande SVT journalist och hennes vänstersympatiserande mediavänner och -extremister.

Med sig har de fått de lättledda icke-kritiskttänkande och känslostyrda gamarna som ensamma är fysiskt och/eller mentalt svaga.
Citera
2017-01-14, 12:14
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
känner sig tystade och varför då? För att man inte kan skriva hat och hot på avpixlat

Har du varit inne på avpixlats facebook ? dom har ca 0-3 kommentarer per postad artikel. Eller ni kanske är inne på deras disqus forum och härjar? har ni branched out till andra platformar?
Citera
2017-01-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Det finns ingen annan gemensam nämnare.
Försvara våldtäktsmän.
Försvara brottslingar.
Stryp diskussionerna.
Kasta skit.
Ställ fnoskiga motfrågor.
UNDVIK FAKTA OCH KÄLLOR men fråga efter källkritik! Man kan alltid sticka från tråden och börja nån annanstans.
Budskapet är: Diskussion om de brott som främlingar begår mot vårt folk är värre än de brott som de begår.

Ex.
Våldtäktsman får lindrigt straff och uppehållstillstånd.
Vi nazister: hur tänker de som dömer? Straffet borde varit längre och utvisning. Offret mår dåligt jättelänge.
Det bedöms som hat och rasism av jagärhär pöbeln.
Jagärhär: jättebra med svenskt rättsväsen kort straff är korrekt! Ingen ska utvisas! Offret mår bra idag!
Det är kärlek.

Den här internetpöbeln drivs som vilken annan pöbel, av gemensamt hat mot de som de pekat ut som skyldiga.

Inkvisitionen, interhamwe (folkmordet på tutsier), kulturrevolutionen, förintelsen.

Det här är en Facebook baserad etnisk åsiktsrensning orkestrerad av en vänstersympatiserande SVT journalist och hennes vänstersympatiserande mediavänner och -extremister.

Med sig har de fått de lättledda icke-kritiskttänkande och känslostyrda gamarna som ensamma är fysiskt och/eller mentalt svaga.

Var har du fått det ifrån att gruppen #jagärhär anser att korta straff är korrekt, ingen ska utvisas, offren mår bra?
Att gruppen försvarar våldtäktsmän?,brottslingar?
Finns inte ett uns av sanning i det. Är det antaganden som du gör?
Vaddå hat mot de som pekar ut oskyldiga?
Att du kommer med direkta anklagelser är iof inte värt att ens bemöta egentligen.
Gruppen välkomnar alla diskussioner, ingen som sagt något annat.

Det som du glömmer att skriva med är att gruppen verkar för att få bort det hat som finns.
Som du säkert vet om så har FB regler, som man själv har godkänt att följa,och följer man inte dom så bryter man mot reglerna som finns. Egentligen rätt enkelt att förstå..
Sen tycker du att det är en pöbel, ja det får stå för dig.

Har beskrivit här flera ggr vad #jagärhär gör men det är något du inte förstår.
Vidare skriver du precis så som alla andra, vänster. Hur kommer det sig att så fort man tar avstånd från ha,hot, hets mot folkgrupp mm och inte minst SD, ja då är man vänster. Snacka om floskler.
Men men, det är dina ord och du får tycka det om du vill. Har inga problem med det.
Har du eller någon annan problem med att en grupp vill verka för att inte hot hat och det jag skrivit innan så ta den diskussionen där vi verkar.
Hoppas ni kan använda ett vårdat språk.

#jagärhär
Citera
2017-01-14, 15:43
Medlem
Här lyfter en antirasist debatten i Läslusen tråden
https://www.facebook.com/LaslusenBar...09506175762976
Citat:
Carola Ankar Bechir Rabani Jag fyller 50 och jag var hood när dina föräldrars kondom sprack och olyckan uppenbarligen blev ett faktum, kolla mej får du se! Ett ord DIN MAMMA, så YALLA HEMSHI YA KELB! Men oavsett vad du försöker, så är du inget annat än ett fegt kräk till tangentbordsnasse
Trots att råden är invaderad av JÄH-aktivister, så verkar ingen av dem vilja motverka detta hat.

Vad handlar debatten om kan man fråga!

- Katarine Janouch har blivit intervjuad och uttalat sig om läget i Sverige
- En bokhandel vill hämnas på Katarina Janouch för hennes uttalande och tar bort hennes barnböcker.

Det är alltså inte barnböckerna i sig det är något fel på! Att plocka bort barnböckerna handlar förändrar i sig inget, ingen har påstått att det finns rasism i dem. Det handlar alltså om att använda oskyldiga barnböcker för att hämnas på Katarina.

- Var går gränsen, låt säga att Jan Gillou skulle eller GW Persson skulle säga att gängmorden i Malmö var kopplade till invandrare. Är det då en rimlig åtgärd att ta bort deras böcker ur sortimentet. Inte för att böckerna är rasistiska eller att det är något annat fel på dem, men som ett straff så de lär sig att man inte får uttala sig om något som kan uppfattas som negativt om invandring.

Hallå alla JÄH anhängare! Det Katarina Janouch sa om Sverige är redan välkänt i hela världen. Låt oss ha en öppen debatt om problemen istället för att anklaga människor för att vara rasister och försöka hämnas på de som vågar utrycka en avvikande åsikt.

Det är otroligt att se så mycket stöd för "barnboks censuren" som Läslusen infört mot Katarina Janouch, mycket signerat #jagärhär. Är det inte dags med lite självransakan?

Som vanligt håller inte flosklerna om att bemöta hot, hat, etc. i denna debatten heller. Det handlar om att kritisera Katarina Jabouch och uttala sitt stöd för Läslusen straffaktion mot Katarina.
Senast redigerad av Trotteri 2017-01-14 kl. 15:46.
Citera
2017-01-14, 18:57
Medlem
Morgonrodnads avatar
I kvällens aktion ska man försvara våld och droghandel i Nordstan, Göteborg.

Länk:
https://www.facebook.com/expressen/p...54435265365345

Citera
2017-01-14, 19:02
Medlem
Morgonrodnads avatar
Kvällens pepptråd är en något förvirrad hyllning till tanter och politiskt våld.

Citera
2017-01-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Här lyfter en antirasist debatten i Läslusen tråden
https://www.facebook.com/LaslusenBar...09506175762976

Trots att råden är invaderad av JÄH-aktivister, så verkar ingen av dem vilja motverka detta hat.

Vad handlar debatten om kan man fråga!

- Katarine Janouch har blivit intervjuad och uttalat sig om läget i Sverige
- En bokhandel vill hämnas på Katarina Janouch för hennes uttalande och tar bort hennes barnböcker.

Det är alltså inte barnböckerna i sig det är något fel på! Att plocka bort barnböckerna handlar förändrar i sig inget, ingen har påstått att det finns rasism i dem. Det handlar alltså om att använda oskyldiga barnböcker för att hämnas på Katarina.

- Var går gränsen, låt säga att Jan Gillou skulle eller GW Persson skulle säga att gängmorden i Malmö var kopplade till invandrare. Är det då en rimlig åtgärd att ta bort deras böcker ur sortimentet. Inte för att böckerna är rasistiska eller att det är något annat fel på dem, men som ett straff så de lär sig att man inte får uttala sig om något som kan uppfattas som negativt om invandring.

Hallå alla JÄH anhängare! Det Katarina Janouch sa om Sverige är redan välkänt i hela världen. Låt oss ha en öppen debatt om problemen istället för att anklaga människor för att vara rasister och försöka hämnas på de som vågar utrycka en avvikande åsikt.

Det är otroligt att se så mycket stöd för "barnboks censuren" som Läslusen infört mot Katarina Janouch, mycket signerat #jagärhär. Är det inte dags med lite självransakan?

Som vanligt håller inte flosklerna om att bemöta hot, hat, etc. i denna debatten heller. Det handlar om att kritisera Katarina Jabouch och uttala sitt stöd för Läslusen straffaktion mot Katarina.

Det är meningslöst att ens försöka diskutera eller för den delen förklara vad gruppen står för. De som läst denna tråd kanske har läst mina kommentarer och får bilda sig en egen uppfattning. Sen har ni flera som är med i gruppen så ni vet ju vad som händer där så det behöver jag inte förklara.

Att en privataktör tar ställning är dennes demokratiska rättighet, precis lika mycket rätt har ni att ta ställning om något eller för något eller emot. Det kallas Demokrati. Om en krögare inte vill hyra ut sin lokal till SD ja det är också en demokratisk rättighet som krögaren har. Det är väl inte så svårt att förstå, eller hur? Då undrar jag, vad är problemet då enligt er? Ska man inte få tycka som man vill? Det är väl att tysta yttrandefriheten om något. Nä då ska det gråtas ut i alla sociala medier, hört mobbing, utfrysning, diskriminering osv när privatpersoner tar ställning. Det är demokratisk rättighet i detta land
Det är hyckleri ni håller på med.

Vi säger inte till någon att någon inte får tycka eller ta ställning. Det är ren lögn att påstå det.

Mer kärlek till er.❤
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in