Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Ja oj vilket hot mot samhället dem är.
De är bra folk, förstår du det. Fascismen styrs av gnällig överklass. Inte av folket som de låtsas.
Många av dem är säkert "bra folk" som vill väl, det är inte det som är problemet. Problemet är att de i sin aningslöshet (och förmodade välvilja) rekryteras till en internetarmé skapad av just den där gnälliga överklassen du nämner. En stor del av de ~70000 människorna som gått med i JÄH används på kommando av mediemänniskorna bakom gruppen som spridare av textmassa för att korka igen kommentarsfält och döda debatt i vissa utvalda ämnen.
Det är inte de enskilda individerna på marknivå i JÄH som förhoppningsvis oftast tror att de bidrar med något bra när de i stort antal blir utskickade för att "hyfsa tonen" i kommentarsfält vi JÄH-kritiker vänder oss emot (även om det givetvis vore önskvärt om människor i högre grad kunde tänka efter och inse vad fan de sysslar med). Det är gruppen med dess egentliga syfte, upphovsmakarna och den ändå betydande del av gruppen som faktiskt har stenkoll på vad de sysslar med och deras försök att i bästa fall använda sin nyrekryterade köttmassa till att vända oönskade debatter till att blåsa i den riktning DE önskar och i värsta fall helt döda debatt och diskussioner med rent spam och genom att medvetet få människor att känna sig som att de har "fel" åsikt och gör något fel som uttrycker den när de får en ilsken "majoritet" efter sig ovetandes om att det egentligen bara är en riktad aktion från en lobbygrupp som vi motsätter oss.
Och vad gäller det sistnämnda syftar jag INTE på att jag är en av de som tycker att "lite hot och trakasserier får man väl stå ut med". När jag säger "uttrycka åsikter" så menar jag uttrycka åsikter helt inom ramarna för vad som står oss fritt som medborgare att göra.