Jhenni Cimerman
Jag känner inte igen beskrivningen på de personer som Birro ger, och jag har svårt att förstå vad Birro vill uppnå med texten? För mig blir texten mest sorglig, och jag tycker på något sätt synd om Birro...
Hans Fredriksson
Vem är Marcus Birro?
Caroline Ideem Berggren
Oj vad den där Birro spyr ut sig bitterhet. Men han är bra på att sätta sig själv på höga hästar
Vanja Wennergren
Men vad är detta! Var har du hämtat dessa påståenden ifrån Marcus? Redovisa källorna tack! #jagärhär
Solveig Hedh
Schyffert vill vara en röst mot hat och rasism. Om han vill utnyttja sitt artistliv för det, är det en bra kanal. Han är också en människa och reagerar mot hat som så många andra.
Rita Fernandes
Vad har man nu åstadskommit än att smutskasta sina kallegor, bra jobbat Birro!
Eva Anttonen
Birro har här helt enkelt gjort en grundlig beskrivning av sig själv. Det jag sett hitintills han anklagat människor för "kulturelit" och med det "etablissemang", "kändis" och denna svärmande text om andras hat, har faktiskt endast beskrivit honom själv. Han tycker se sig dessa egenskaper hos andra men det enda han gör är projicering. Han tycker sig intimt veta vad andra egentligen står för men igen är det bara för att det är vad som göms i hans egna skrymslen. Jag hoppas folk kan se igenom alla hans utfall mot det i vad han kallar verklighet. Någon riktig verklighet är det verkligen inte. Han är direkt manipulativ och med det faktiskt förmedlar ondska. Nej det är viktigt att ord som godhet i avskyvärd mening och godhetsknarkande inte får fäste. Där bakom agendan att försöka få till det (Heberlein en annan med det målet) ligger verklig ondska. Man behöver inte definiera den som ond ondska, vi vet redan hur den är och den meningen ska inte förvanskas
Andreas Lindqvist
Haha Birro vilken stjärna"not"
Ramo Cehajic
Birro Birro! Så fin så duktig men ack eller kvack vilken Kalle Anka du är. Med det sagt så döljs alla inlägg med dig för evigt. (Du har gått från den sämsta fotbolls sk expert till en av mänsklighetens sämsta bloggare)
Kim Vikström
My God Markus Nygren att du ens håller med denna pajas.
Kristina Sampson
Det finns ett begrepp som kallas projektion, att tillskriva andra sina egna åsikter. Tycker Birros inlägg är mycket egendomligt och faktabefriat och kan bara förstå det om jag tillämpar det begreppet på det.
Kajsa Linemark
Det var en märklig artikel han skrivit...andas nästan avundsjuka...har inte han själv flyttat från Göteborg till Stockholm? Finns nog en och annan badtunna han slunkit ner i och han har väl också en karriärstege att trampa i..undrar om han bör kasta sten i sin bubbla,det är klart det blir inget glassplitter bara risk att få stenen i ansiktet..
Tomas Åberg
Direkt när någon argumenterar genom att säga "det goda hatet" då vet man vilken slags människa man har att göra med! En hatare, en som lever på hatet det kan vara Birro, Fria Tider, Nya Tider, Avpixlat eller bara en stackare bakom ett tangentbord.
Tomas Strömberg
Birro är en jävla lipsill driven av populism och identitetspolitisk "40 års kris". Va fan tror tomten att han har någon som helst patent på att vara kolumnist med påsydd offerkofta i syfte att ge sina fascistiska kusiner i SD politisk bärkraft i nästa val?
Kristina Olofsson
I en enda punkt håller jag med i vad Birro skriver.. "det folkliga upproret är redan här.."
Ja det är det Marcus Birro - det går under namnet #jagärhär och du avskyr oss med all säkerhet för vi är de som går emot allt hat, allt hot, alla personliga påhopp och all rasism som du med flera ivrigt försöker sprida på nätet. Och vi är många fler än Er..
Torkel Freed
Det är synd om Birro... så mycket avundsjuka, bitterhet, moralpanik, kategoriserade. Tråkigt! #jagärhär
Carin Norberg
Ännu en trist, populistisk krönika i propagandaarbetet "Vi som vill göra godhet till något att förakta". Schyfferts snart 2 år gamla tweet dammas av för att ventilera lite bitterhet och hat.
Birro, det finns verkliga problem att skriva om för dig som besitter konsten att bruka skrift.
Tobias Sandén
Birro igen. Vad är det med världen som gör att Birro anses ha något att tillföra. Märkligt...
Magnus G Bergström
Haha.. Oj oj.. Här sparkar vi till minsann. Ofterkoftans mästare. Det intressanta är att det framkommer inte ett enda exempel på när detta hat som han påstår ägt rum.... Är väligt övertygad om att varken Gardell eller Henrik Schyffert hatar personer. Snarare åsikterna som en del har. Så fungerar jag iaf. Jag hatar inte Jimmy Åkesson som person. Jag känner inte honom. Jag hatar hans politiska åsikter. Herr Birro måste lära sig att skilja på äpplen och päron.. Sen måste Herr Birro gå en kurs i hur humor fungerar. Vad den används till m.m...
Karlsson Kalle
Hur gick det egentligen till Marcus Birro, när blev du så hatisk?
Det är ingen som har tvingat dig ut i ytterfilen, det har du fixat galant på egen hand. Texten är skrattretande i all sin filterbubblighet, om det inte vore för att du förvillar och förvränger så mycket att hatet sprider sig som ringar på vattnet.
Och absolut, Schyffert glänste inte direkt när han skrev det där, men har redan fått skiten upptryckt i ansiktet i retur. Har oändligt svårt att se ett två år gammalt klavertramp som ett bevis för en nutida tendens.
Mariah Ben Salem Dynehäll
Vilken sorglig text. Den fullkomligt dryper av bitterhet, förakt och utanförskap. Han mår nog inte så bra. Tråkigt.