I Sverige finns idag två världar en som ser ett land som ser ut så här. Så här vill JÄH anhängarna beskriva integration. Fantastiska ungar som man kan mysa och pyssla med, ambitiösa killar.
Citat:
Lotta Sundell Vi har bildat en "familjgrupp", som under ganska oordnade former hänger på det lokala asylboendet varje söndag. Vi pysslar, ritar, spelar spel och pratar. Fantastiskt att få lära känna alla dessa ungar...
Cathrin Bengtsson Jag har varit kompis till tre syskon från Syrien. Otroligt givande både för mig, mina barn, och våra kompisar....
Robert Bergkvist Har varit läxhjälp under hösten, och är verkligen imponerad av hur ambitiösa och vetgiriga "mina" killar är...
Och en annan värld ser ut så här. Här handlar det om beväpnade gangsters som sätter skräck i hela kvarter med knarkhandel, skjutningar och mord.
Citat:
Det har börjat skymma när Mirjana Tarbuk kommer ut från Icabutiken på Hermodsdal med lotter i handen. – Jag fick hämta dem till min granne. Hon vågar inte gå ut längre. Vad är det för liv? Ska vi ha det så här?
– Folk är rädda. Det känns som om någon skjuter någonstans varje natt. Man vet bara inte var. Det är 2017 nu. Hur länge ska vi ha det så här? Ska vi ha det fortfarande 2025?
Louise Aamodt kliver ur sin bil på väg in för att köpa kvällsmat. Hon bor bara på andra sidan gatan, men tar ändå alltid bilen till affären. – Här är läskigt. Vi hade ett mord på vår gata för några månader sedan. Min sambo var hemma. Vi har faktiskt bestämt oss för att flytta. Vart vet hon inte. Men lägenheten är uppsagd till februari. – Man vill inte bo här. Och det känns inte som vi kan förändra något.
JÄH-aktivister står för den första bilden av Sverige och Malmöbor står för den andra bilden av Sverige. Den första bilden handlar om ganska nyanlända människor och den andra handlar om resultatet av den segregation som sedan 1980-talet alltid blivit resultatet är det man kallar integration.
På Metros Facebook
https://www.facebook.com/MetroSverig...11865528836160 breder JÄH-aktivisterna ut sig och talar sig varma för integration. Det är ett stort hån mot de som är tvungna att leva i de no-go zoner som är resultatet av 40 års experiment med integration och mångkultur.
Om 10-20 år kommer vi att få se resultatet av de senaste årens massinvandring. JÄH har bestämt att det är de som har rätt och alla som varnar för ett sönderfallande samhälle som har fel. JÄH vill tvinga alla andra att acceptera sin syn på integration, då tillåts inga avvikande åsikter. För JÄH handlar det om att tysta en opinion som med all rätt ifrågasätter vad som gått snett med integration.
JÄH stämmer upp i en klämkäck kör som hyllar och lovordar integration och invandring, medan de som tvingas och bo i områden som blivit utsatta för integration inte vågar gå ut. Med sina aktioner vill JÄH-skapa en ensidig bild och kritiken måste tystas, för kritiker är rasister.
Min poäng med detta inlägg är att JÄH lever i en egen bubbla, det bryr sig inte om de problem som andra upplever. Det viktiga är hur de själva upplever integrationen och att kommentarsfälten stärker deras bild. Alla åsikter är välkomna förutom de som går emot den av JÄH påbjudna åsikten.