Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Jag försöker också bäst jag kan. Tyvärr är det ju bara folk som kan tänka självständigt som tar till sig mina inlägg, och tyvärr är det ju en minoritet av alla människor. De flesta går mer efter vem som fått mest likes och inte efter vem som har bäst argument.
Håller helt med dig i det sista stycket. Sverigevänner har varit bra på att engagera sig i kommentarsfält och på sociala medier på egen hand, oberoende av varandra. Men vi är alldeles för dåliga på att organisera oss och arbeta tillsammans på social media som #jagärhär-mongona lyckats med.
Frågan är om det inte är bäst att ignorera stollarna så rinner det ut i sanden med tiden? Om man tänker tex på raiden de gör nu mot Kod291-gruppen, de som är med i den gruppen är redan starkt invandringskritiska och lär knappast omvändas för att en massa dårar kommer dit och spammar sönder tråden med massa lögner och verklighetsfrånvänt svammel.
mao, de talar till folk de inte kan omvända och det är ett faktum att 99,99% av den svenska befolkningen inte kommer ta del av deras härjningar i kommentarsfältet i en specifik invandringskritisk grupp.
Vad som kan vara bra är att upplysa de som skrivit i tråden att det handlar just om en koordinerad aktion av vänsterextremister, på så sätt skiter nog dom flesta i vad tomtarna skriver och ignorerar.
Om alla ignorerar dem och med tiden när media slutar uppmärksamma initiativet så kommer det garanterat rinna ut i sanden, de kommer att tröttna då ingen bryr sig.
Jag hoppas iaf det, det vore ytterst plågsamt om denna grupp blev samma cancerplåga som IRM med över 200.000 följare