Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-06, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Rädtrådar är väl förbjudna på flashback. Hittade inte förbudet i reglerna nu men det kanske har döpts om.

Varför skulle det vara förbjudet?
Citera
2016-12-06, 18:31
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Kan inte Flashback organisera något liknande som reaktion på detta?

Jag tillstår att detta är en framgångsrik satsning av initiativtagarna som i hög grad gynnar deras agenda. Vi som är realister måste slå tillbaka och på något sätt svara med samma mynt.

Vi befinner oss i ett metapolitiskt krig, och facebook är en väldigt stor plattform i detta krig. Att behärska Facebook-flödena är en viktig nyckel för att kunna vinna detta krig.

Jag gör iaf. mitt bästa för att säga emot stollarna och upplyser ovetandes om att de är utsatta för en aktion men jag verkar vara rätt ensam om det. Man tappar lätt sugen då det är 50 st i varje kommentarsfält som man ska säga emot på egen hand.

Jag är besviken på flashback och hela den sverigevänliga rörelsen, varför i helvete sitter ni bara och tittar på då antivita självhatare håller på med dessa vidrigheter?
Citera
2016-12-06, 18:31
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Den där Häng ut sverigehatare gruppen eller sidan rättare sagt har ju knappa 230 likes.. varför ens bry sig om så små sidor som inte har en enda kommentar på sina inlägg (bortsett från massivt spammande från jagärhär sekten)

Troligtvis tar de lätta mål till att börja med för att skapa en bild av framgång. Det är säkert en berusande maktkänsla att vara med i ett gäng som bestämmer vem som får vara med i debatten och vem som inte får det. De vill bygga rörelsen på att ge så många av deras nätaktivister som möjligt den känslan till att börja med. IMHO.
Citera
2016-12-06, 18:35
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Varför skulle det vara förbjudet?

(FB) Flashback låser "raid"-trådarna ... (Sammanfogad)
Citera
2016-12-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jag gör iaf. mitt bästa för att säga emot stollarna och upplyser ovetandes om att de är utsatta för en aktion men jag verkar vara rätt ensam om det. Man tappar lätt sugen då det är 50 st i varje kommentarsfält som man ska säga emot på egen hand.

Jag är besviken på flashback och hela den sverigevänliga rörelsen, varför i helvete sitter ni bara och tittar på då antivita självhatare håller på med dessa vidrigheter?

Jag försöker också bäst jag kan. Tyvärr är det ju bara folk som kan tänka självständigt som tar till sig mina inlägg, och tyvärr är det ju en minoritet av alla människor. De flesta går mer efter vem som fått mest likes och inte efter vem som har bäst argument.

Håller helt med dig i det sista stycket. Sverigevänner har varit bra på att engagera sig i kommentarsfält och på sociala medier på egen hand, oberoende av varandra. Men vi är alldeles för dåliga på att organisera oss och arbeta tillsammans på social media som #jagärhär-mongona lyckats med.
Citera
2016-12-06, 18:50
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Jag försöker också bäst jag kan. Tyvärr är det ju bara folk som kan tänka självständigt som tar till sig mina inlägg, och tyvärr är det ju en minoritet av alla människor. De flesta går mer efter vem som fått mest likes och inte efter vem som har bäst argument.

Håller helt med dig i det sista stycket. Sverigevänner har varit bra på att engagera sig i kommentarsfält och på sociala medier på egen hand, oberoende av varandra. Men vi är alldeles för dåliga på att organisera oss och arbeta tillsammans på social media som #jagärhär-mongona lyckats med.

Frågan är om det inte är bäst att ignorera stollarna så rinner det ut i sanden med tiden? Om man tänker tex på raiden de gör nu mot Kod291-gruppen, de som är med i den gruppen är redan starkt invandringskritiska och lär knappast omvändas för att en massa dårar kommer dit och spammar sönder tråden med massa lögner och verklighetsfrånvänt svammel.

mao, de talar till folk de inte kan omvända och det är ett faktum att 99,99% av den svenska befolkningen inte kommer ta del av deras härjningar i kommentarsfältet i en specifik invandringskritisk grupp.

Vad som kan vara bra är att upplysa de som skrivit i tråden att det handlar just om en koordinerad aktion av vänsterextremister, på så sätt skiter nog dom flesta i vad tomtarna skriver och ignorerar.

Om alla ignorerar dem och med tiden när media slutar uppmärksamma initiativet så kommer det garanterat rinna ut i sanden, de kommer att tröttna då ingen bryr sig.

Jag hoppas iaf det, det vore ytterst plågsamt om denna grupp blev samma cancerplåga som IRM med över 200.000 följare
Citera
2016-12-06, 19:05
Medlem
Citat:
Frågan är om det inte är bäst att ignorera stollarna så rinner det ut i sanden med tiden? Om man tänker tex på raiden de gör nu mot Kod291-gruppen, de som är med i den gruppen är redan starkt invandringskritiska och lär knappast omvändas för att en massa dårar kommer dit och spammar sönder tråden med massa lögner och verklighetsfrånvänt svammel.

mao, de talar till folk de inte kan omvända och det är ett faktum att 99,99% av den svenska befolkningen inte kommer ta del av deras härjningar i kommentarsfältet i en specifik invandringskritisk grupp.

Vad som kan vara bra är att upplysa de som skrivit i tråden att det handlar just om en koordinerad aktion av vänsterextremister, på så sätt skiter nog dom flesta i vad tomtarna skriver och ignorerar.

Om alla ignorerar dem och med tiden när media slutar uppmärksamma initiativet så kommer det garanterat rinna ut i sanden, de kommer att tröttna då ingen bryr sig.

Jag hoppas iaf det, det vore ytterst plågsamt om denna grupp blev samma cancerplåga som IRM med över 200.000 följare

Visst, när de raidar Fria Tider eller något liknande är det inte till så stor nytta, precis som du säger. Men jag har även sett dem i mer allmänna kommentarsfält och där finns det helt klart mer att vinna.

Det är möjligt att jag överskattar slagkraften av detta. Och isåfall kommer det nog rinna ut i sanden och glömmas bort när folk tröttnat, även om jag tror det kan ta ett tag.

Men jag tror att denna typ av taktiker är en av framtidens effektiva sätt att sprida opinion på. Kanske inte att raida så tydligt som de gör, utan att göra det mer sofistikerat. På något sätt dominera kommentarsfält på facebook utan att det syns att det är raidat.
Citera
2016-12-06, 19:19
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Jag ser att hashtaggen dyker upp lite överallt utöver de aktioner som bestämts i gruppen. I sin iver att sätta dit någon kletar man dit taggen lite hur som helst, typ:

A: Jag tycker man vräker ut alldeles för mycket salt på vägarna.

B: Ja, men tänk på att det inte är flyktingarnas fel. Det kan faktiskt vara svenskar som saltar gatorna #jagärhär

Förmodligen är det ganska kontraproduktivt då man retar upp folk som annars kanske skulle ha sympatiserat med dem.
Senast redigerad av Kid-Stardust 2016-12-06 kl. 19:43.
Citera
2016-12-06, 19:20
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:

Det som verkar jobbigast för dem är att ställa ärliga nyfikna frågor på vad de vill. De flesta vill bara visa upp att de är goda, inte tänka till. Jag tror också att det här dör ut med tiden men jag ser ett värde i att försvåra för dem att bara spamma och driva deras verksamhet mot diskussioner.
Citera
2016-12-06, 19:50
Medlem
Lost-Souls avatar
Skulle vi inte kunna komma överens om att skriva något förlöjligande tillbaka varje gång vi ser #jag är här?

typ:

Detta har inte med etnicitet att göra, Svenskar begår också brott. #jagärhär

svar:

#duärdum

Om de skulle bemötas av detta svar eller liknande varje gång de skriver så skulle de bara känna sig löjliga till slut, detta förutsatt att vi är nog många som ständigt matar på med detta svar.

Vore inte det ett bra sätt att få stopp på eländet? Bättre förslag?
Citera
2016-12-06, 19:53
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Skulle vi inte kunna komma överens om att skriva något förlöjligande tillbaka varje gång vi ser #jag är här?

typ:

Detta har inte med etnicitet att göra, Svenskar begår också brott. #jagärhär

svar:

#duärdum

Om de skulle bemötas av detta svar eller liknande varje gång de skriver så skulle de bara känna sig löjliga till slut, detta förutsatt att vi är nog många som ständigt matar på med detta svar.

Vore inte det ett bra sätt att få stopp på eländet? Bättre förslag?

Bara inte hatarna också skriver #jagärhär för då blir det förvirrande. #jagärhär balanserar ju trådarna jue.
Citera
2016-12-06, 19:55
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Bara inte hatarna också skriver #jagärhär för då blir det förvirrande. #jagärhär balanserar ju trådarna jue.

Det är en tveksam term eftersom man inte förstår vilka som åsyftas. Menar du hatarna som startat taggen eller hatarna som taggen startades för att hata?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in