Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-04, 20:51
Medlem
Morgonrodnads avatar
Gillat 2

Citera
2017-01-04, 21:20
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Gillat 2

Du gör ett bra jobb. Jag tycker gruppen verkar så vara så jävla otäck, inte för att jag tror att dom påverkar så mycket men människorna är så något så fruktansvärt skrämmande. Det är snarare gruppen, ledningen, medlemmarna och dynamiken som fascinerar, vilken grej
Citera
2017-01-04, 21:33
Medlem
Lunkan99s avatar

Jag gick genom genom namnen noggrant och är glad över att jag inte kände igen en enda av dom.

Men det som slog mig är att 99% av namnen är svenska. Hur jävla dumma är folk som förlåter blattevåldtäkter, misshandel och rån av sina egna? Fuck #jagärhär!
Senast redigerad av Lunkan99 2017-01-04 kl. 21:39.
Citera
2017-01-04, 21:36
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Jag gick genom genom namnen noggrant och är glad över att jag inte kände igen en enda av dom.

Men det som slog mig är att 99% av namnen är svenska. Hur jävla dumma är folk som förlåter blattevåldtäkter, misshandel och rån av utomstående? Fuck #jagärhär!

Inte bara "förlåter" eller tar debatten utan anger människor. Varför blir man angivare? Mår själv illa av angivare och skulle själv inte ange t ex om jag visste vart gömda flyktingar finns.
Citera
2017-01-04, 21:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Du gör ett bra jobb. Jag tycker gruppen verkar så vara så jävla otäck, inte för att jag tror att dom påverkar så mycket men människorna är så något så fruktansvärt skrämmande. Det är snarare gruppen, ledningen, medlemmarna och dynamiken som fascinerar, vilken grej

JÄH som grej, är ett värdigt initiativ och en fungerande modell, förutsatt att varje medlem tar på sig personligen att verka för ett bättre debattklimat oavsett var de kommenterar.

MEN, att massdirigera folk till olika kommentarsfält som "Mina JÄHvlar" gör idag, är ett HORRIBELT missbruk av den positiva kraft som initiativet i början hade kunnat ge upphov till.

They took a Good Idea, and turned it into a Weapon of Mass Destruction.
Känns metodiken igen (för forumets Historie'stinna användare)?

Citera
2017-01-04, 21:55
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Du gör ett bra jobb. Jag tycker gruppen verkar så vara så jävla otäck, inte för att jag tror att dom påverkar så mycket men människorna är så något så fruktansvärt skrämmande.

Det som skrämmer mig med JÄH är deras totala avsaknad till egna beslut och initiativförmåga, men värst av allt är deras bagatelliserande av invandrares brott och deras totala brist på att ta till sig fakta om invandringens baksidor.
Men nu bor säkert 95% av dessa personer i områden som aldrig har med invandringens baksida att göra, då kanske det är lättare att bagatellisera vår oro (invandringskritiska) för det som händer i vår närhet.
Citera
2017-01-04, 22:16
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Det som skrämmer mig med JÄH är deras totala avsaknad till egna beslut och initiativförmåga, men värst av allt är deras bagatelliserande av invandrares brott och deras totala brist på att ta till sig fakta om invandringens baksidor.
Men nu bor säkert 95% av dessa personer i områden som aldrig har med invandringens baksida att göra, då kanske det är lättare att bagatellisera vår oro (invandringskritiska) för det som händer i vår närhet.

Ja, hela den här grejen med att själv uppenbarligen vara ointresserad i kombination med att bara ta direktiv från någon? Det verkar vara en del.

Det går inte att förklara deras beteende med vart dom bor, handlar om en personlighetstyp mer tror jag, vissa är helt enkelt angivare andra ser sin världsbild och rätt att formulera problemen som hotade, vem fan vill äta sin egen hatt, fatta hur mycket vissa har investerat i dom här grejerna liksom. Precis som Svensk media och internetfeminism, personligen skulle jag bara själv försöka dra mig ur så tyst som möjligt i tid.
Citera
2017-01-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99

Men det som slog mig är att 99% av namnen är svenska. Hur jävla dumma är folk som förlåter blattevåldtäkter, misshandel och rån av sina egna? Fuck #jagärhär!

90% ser ut att vara kvinnor. Det är ju inte så förvånande eftersom kvinnor drivs mer av känslor. Kvinnor som bagetaliser och förlåter våldtäkter mot andra svenska kvinnor av invandrare... Skrämmande. Allt för att få sig ett godhetsrus och på visa upp sin hashtag.
Citera
2017-01-04, 23:36
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Inte bara "förlåter" eller tar debatten utan anger människor. Varför blir man angivare? Mår själv illa av angivare och skulle själv inte ange t ex om jag visste vart gömda flyktingar finns.

#jagärhär är absolut typerna som skulle kunna ordna en skallgång för att hjälpa tyska staten att hitta en näthatare som Anne Frank.
Citera
2017-01-05, 00:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det som skrämmer mig med JÄH är deras totala avsaknad till egna beslut och initiativförmåga,

It will be their undoing.
(var hittar jag en börsmäklare med kontakter nog att kunna göra ett BET på denna Säkra Kontinutitet (dvs en syntetisk CDO på JÄH's självklara fallerande)?)

Citat:
men värst av allt är deras bagatelliserande av invandrares brott

Irrelevant för denna tråd.

Söker du debatt inom det ämnesområdet, så pekar jag dig obönhörligt till: (FB) Mångkulturen avfyrar fyrverkerier rätt in bland folk!

Sorry för att jag kanaliserar ut min besvikelse över trådens antiämnesdebattörer på DIG, men nån måtta på det irrelevanta skitsnacket får det FANIMEJ vara!

Alltså SERIÖST, denna tråd handlar om JÄHvlar och deras agenda. INGET annat.

Nästa gång jag tvingas läsa trådpratares gnäll och meningsskiljaktiga kompensationer över vilka ämnen som JÄHvlar stöter ut och vilka åsikter som de motverkar, så kommer jag att gå Kannibal samtliga skribenter som infogar sådant I&I-gnäll.

I'm NOT kidding!
Citera
2017-01-05, 00:07
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
It will be their undoing.
(var hittar jag en börsmäklare med kontakter nog att kunna göra ett BET på denna Säkra Kontinutitet (dvs en syntetisk CDO på JÄH's självklara fallerande)?)

Irrelevant för denna tråd.

Söker du debatt inom det ämnesområdet, så pekar jag dig obönhörligt till: (FB) Mångkulturen avfyrar fyrverkerier rätt in bland folk!

Sorry för att jag kanaliserar ut min besvikelse över trådens antiämnesdebattörer på DIG, men nån måtta på det irrelevanta skitsnacket får det FANIMEJ vara!

Alltså SERIÖST, denna tråd handlar om JÄHvlar och deras agenda. INGET annat.

Nästa gång jag tvingas läsa trådpratares gnäll och meningsskiljaktiga kompensationer över vilka ämnen som JÄHvlar stöter ut och vilka åsikter som de motverkar, så kommer jag att gå Kannibal samtliga skribenter som infogar sådant I&I-gnäll.

I'm NOT kidding!

Jaha?? Men nu är det som så att #jagärhär faktiskt bagatelliserar invandrarnas brott, lev med det eller starta en egen tråd.
Citera
2017-01-05, 00:13
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
#jagärhär är absolut typerna som skulle kunna ordna en skallgång för att hjälpa tyska staten att hitta en näthatare som Anne Frank.

Hehe ja lite så, inget att skratta åt egentligen. Dom skulle göra detta även om dom visste att människor skulle skadas fysiskt och det är det som är så äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in