2016-12-05, 14:53
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Just nu är gruppen igång med att försvara och förminska brottet om den 19-åriga tjejen som blev våldtagen och mördad av en asylsökare i Tyskland. Man pratar om att hudfärg, religion och kultur har inget med dådet att göra, att tyskar våldtar lika mycket, att man inte ska ge invandrare skulden, att man inte kan lita på sidor som Fria tider, att inte använda mordet som propaganda.

https://www.facebook.com/utvisa/posts/1321238291276722

Tyskar? Den mest gillade kommentaren handlar ju om att svenska män också "begår våldtäkter och mördar"

Snacka om en fårskock som bara vill fortsätta sopa problemen under mattan.
Citera
2016-12-05, 15:10
Medlem
Vänstern har förstått att detta är den nya typen av effektiv informationskrigföring. I USA var det högern som var framgångsrik med detta och bidrog i hög grad till att Trump vann valet.

Att dominera kommentarsfälten är en mycket viktig faktor i opinionsbildningen då den stora lättpåverkade massa tenderar hålla med den sida som har flest likes och inte bäst argument.

Jag tror detta kommer dö ut något, men mitt intryck hittills är ändå att det har varit en framgångsrik satsning för vänstern. I värsta fall ger det dem vind i ryggen till att fortsätta med såna här typer av strategier i det metapolitiska spelet. Realisterna måste börja organisera sig på liknande vis och kontra.
Citera
2016-12-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Då har vi kommit en bit på vägen då. Det man gör nu är alltså exakt samma sak som du säger att "extremhögern" hållit på med. När hyllades "extremhögern" i medierna för detta tilltag?

Jag hyllar ingen. Denna version innehåller som sagt en avgörande skillnad, som du genomskinligt undvek: den är långt ifrån hatisk. Även om man skulle anse att båda formerna är spam så är den ena hatisk och våldsam och den andra nallebjörnar och kramar. Som sagt, den hatiska har vi fått stå ut med i ett decennium (bara gå och kolla skillnaden på flashback i wayback machine), så det är ganska roande att en vecka med nallebjörnsversionen gör dem tokiga som än så länge ägt kommentarerna genom verbalt våld och mobbning. Naturligtvis handlar det om en ilska att få konkurrens om kommentarsfälten på måhända liknande, om än oändligt vänligare, villkor.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2016-12-05 kl. 15:46.
Citera
2016-12-05, 15:55
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag hyllar ingen. Denna version innehåller som sagt en avgörande skillnad, som du genomskinligt undvek: den är långt ifrån hatisk. Även om man skulle anse att båda formerna är spam så är den ena hatisk och våldsam och den andra nallebjörnar och kramar. Som sagt, den hatiska har vi fått stå ut med i ett decennium (bara gå och kolla skillnaden på flashback i wayback machine), så det är ganska roande att en vecka med nallebjörnsversionen gör dem tokiga som än så länge ägt kommentarerna genom verbalt våld och mobbning. Naturligtvis handlar det om en ilska att få konkurrens om kommentarsfälten på måhända liknande, om än oändligt vänligare, villkor.
Jag har inte påstått att du hyllar någon. Det jag påstår är att måttstockarna är olika i samhällsdebatten beroende på vem det är som saboterar densamma. Däremot så står jag givetvis inte bakom någon skit, vilken sidan den än kommer från. Det var som sagt sättet som det behandlas på som var min poäng. Om man har ifrågasatt den rådande invandringspolitiken och sagt att det inte kommer fungera så har man varit en fascistisk näthatare som varit fritt villebråd. Om man däremot har hatat vita män för sin hudfärgs skull så har man istället hyllats i medierna, dvs Lex Zara Larsson. Är inte det lite märkligt?

Och nej, det är inte "vänligt" som sker här. Det är helt enkelt skit som produceras, vilket inte bara är ett problem för diskussionerna i sig utan för att det försvårar samhällsdebatten i viktiga frågor än mer, vilket är det sista det här landet behöver.

Fast fördelen är ju att tramsandet kommer vara över på nån vecka precis som det brukar vara när hashtagsaktivisterna sätter igång. Sedan är det business as usual.
Citera
2016-12-05, 15:57
Medlem
vegeges avatar
Citat:

Var hittar du skillnaden? Din logik haltar något. På vilket sätt är det "nallebjörnar och kramar" att påstå att svenska män våldtar och mördar i precis samma utsträckning som invandrare? För det första så stämmer det ej och för det andra så handlar artikeln om Tyskland? Om man som invandringskritisk är "näthatare" så bör dessa ses som "nätmobbare". En äcklig mobb som inte är ute efter att diskutera eller lösa några problem utan bara föda sitt ego.

Det är klart att du hyllar det här, annars hade du ju inte sett mellan fingrarna. Som alla oseriösa debattörer och andra "politiskt korrekta".
Senast redigerad av vegege 2016-12-05 kl. 16:00.
Citera
2016-12-05, 15:59
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det ni sysslar med skadar i allra högsta grad. Ni förvirrar debatten och gör det svårare att hitta en konstruktiv och vettig lösning på migrantkaoset. Så eländet får fortsätta och vi får fler offer. Det är bra mycket värre än någon som sitter och "hatar" på nätet. Ord skadar inte, ett våldtäktsmord skadar i allra högsta grad. Ni är självgoda idioter som är en del av problemet. Ni borde skämmas å det grövsta! Ni anar inte hur mycket skada ni ställer till med, och så låtsas ni vara goda humanister. Skäms!!

Du yrar ju bara. En konstruktiv och vettig lösning genom att generalisera och späda på fördomar om invandrare? För det är DET som vi arbetar mot. Vi tar mer än gärna debatten kring varför vi ska vara för en mera generös invandringspolitik men då måste ju nån av näthatarna våga tala för sig också. Vilket jag inte sett än så länge även när de har fått tillfälle. Det om något tyder väl på att det egentligen inte finns annat bakom hatet än just hat.

Bara att du använder "hatar" tyder ju på att du antingen inte vet om allt hat som pågår, eller så vägrar du se det som hat och då har du fel hur som helst.
Citera
2016-12-05, 17:13
Medlem
Citat:
De där nallebjörnarna är jävligt motbjudande om de används för att sopa mord och våldtäkter under mattan med. Det finns inget som helst "vänligt" i att bagatellisera brottsoffers lidande eller i att på kulturrelativistiskt manér blunda för ökat kvinnoförtryck. Inga hjärtan i världen kan ändra på det.
Citera
2016-12-05, 17:37
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
De där nallebjörnarna är jävligt motbjudande om de används för att sopa mord och våldtäkter under mattan med. Det finns inget som helst "vänligt" i att bagatellisera brottsoffers lidande eller i att på kulturrelativistiskt manér blunda för ökat kvinnoförtryck. Inga hjärtan i världen kan ändra på det.

Fast rasisterna (läs SD) använder ju bara dessa artiklar till att enbart sprida sitt hat ännu mer. Dom bryr sig inte ett skit om de som faktiskt blivit lidande i det hela.
Citera
2016-12-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Fast rasisterna (läs SD) använder ju bara dessa artiklar till att enbart sprida sitt hat ännu mer. Dom bryr sig inte ett skit om de som faktiskt blivit lidande i det hela.
De som faktiskt blivit lidande är brottsoffren, ja. I det här fallet en ung kvinna som blivit våldtagen och mördad. Ni bagatelliserar hennes lidande när ni säger att det är samma patriarkala strukturer överallt i världen. Så är det inte. Tyskland hör - liksom Sverige - till världens mest jämställda länder. Afghanistan, som förövaren kommer ifrån, är ett av de mest misogyna. Kvinnor saknar människovärde där. Om man tar in en massa människor från Afghanistan, Somalia, Irak, Marocko och liknande länder så får man automatiskt ökat kvinnoförtryck på köpet. Detta enkla faktum försöker ni låtsasgoda #jagärhärare sopa under mattan. Det är riktigt ruttet, hur många hjärtan ni än strösslar med.

Förresten, vilka är dina belägg för att "rasisterna" inte bryr sig om brottsoffren? Det kan nog vara en starkt bidragande orsak till att de röstar på SD.
Senast redigerad av Nebeltag 2016-12-05 kl. 18:11.
Citera
2016-12-05, 18:30
Medlem
BlackBookss avatar
Tidningen blev raidad igår, nu får de en stor artikel som klapp på axeln. För fan alltså.

http://www.hd.se/2016-12-05/jagarhar...-i-vanlig-hyfs

https://www.facebook.com/hdpunktse/p...54777136684099
Citera
2016-12-05, 18:36
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder

Jag är inte SD, jag är mot kulturkrockar och massinvandring utan bakgrundskontroll.

I din bok "rasist"....

Jag bryr mig jävligt mycket om de jag tycker om och de som tycker om mig. det ska inte komma några för mig okända och berätta eller tillrättavisa mig om vad jag ska tycka och tänka, jag lever i ett fritt land med yttrandefrihet.

Vill ni strypa yttrandefriheten så börja med t.ex. Australien där Hets mot folkgrupp INTE är olagligt.
Citera
2016-12-05, 20:53
Medlem
Glödskals avatar
#jagärhär kommer snart vara ett minne blott. Sådana här kampanjer startas hela tiden och har kort livstid. Snart kommer nästa #hashtag för Goda Krafter att hoppa på för att klia sina egna egoryggar. Någon uthållighet finns inte.

Kolla i svaren till vad en Lars skrev i kommentarerna till
https://www.facebook.com/utvisa/posts/1321238291276722

Jag har anonymiserat och fetat allt rent ryggdunkande. Av 13 svar till Lars inlägg var 9-10 av svaren beröm till Lars eller andra #jagärhär som svarat på Lars inlägg.

Citat:
Bra skrivet Lars. Tack för en kommentar i normalt tonläge!!

Absolut,det är så det ska vara,man måste hålla sig till sanningen det finns våldtäktsmän av alla nationaliteter,självklart ska de skyldiga straffas,men man kan inte döma någon på grund av rykten
Svenska män begår också våldtäkter, mördar och misshandlar. Det har ingenting med religion och hudfärg att göra.
Om en svensk pappa håller på med incest och blir ertappad och straffad kan man inte börja snacka om att alla pappor i Sverige är likadana.
Nej man straffar den som har gjort det ingem annan! Punkt!

Precis Lars!

Bestraffa handlingen inte vilken etnicitet som utför den. #jagärhär

Ja, straffa skyldiga, inte oskyldiga. Vi får hjälpas åt så att vi inte bestraffar grupper för vad en person gjort.

Bra sagt.

Tack Lars!

Precis så!

Tack

Väldigt bra skrivet Larsjagärhär

Mycket bra skrivet. Håller helt med.
#jagrhär

Ek G

Väl sammanfattat Lars! ✨
Senast redigerad av Glödskal 2016-12-05 kl. 20:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in