Citat:
Ursprungligen postat av
Greeder
Oj, slängdes offerkoftan på redan?
Är det verkligen så jobbigt att inte få sprida sitt näthat utan att bli bemött av sakliga kommentarer? Jag sitter då mest och skrattar när jag bläddrar igenom dessa sidor ;D Folk som antingen har totalt missuppfattat gruppens syfte eller medvetet vägrar ta till sig det den står för. Sexism, rasism och all annan form av näthat ska bekämpas med alla medel. Så enkelt är det bara.
Men gruppen växer stadigt fortfarande så jag är nöjd
Nu är det ju så, att har man en viss social kompetens som det så vackert kallas, så har man förmåga att läsa av stämningar och social status. På ett forum som Flashback kan det vara lite svårt - på ett sätt är ju alla troll, på ett annat sätt så gör ju anonymiteten att personangrepp inte är så smart, vill man få något sagt så bör man argumentera.
Jag ser folk som dirigeras till ett kommentarsfält som handlar om en kvinna som förtrycks av andra migranter på ett boende. Hon får utstå spe och hot för att hon inte klär sig anständigt utan vill vara en hora som vi. Ja som du!
Hit kommer armén av rättyckare och slår ner rasismen genom att håna *kvinnor* som i kommentarsfältet tycker att detta är en fasansfull personlig situation och en fasansfull utveckling av Sverige. De hånar henne för att de är mot rasism, sexism och näthat. Visst kan jag också skratta åt idioterna.
Så du tycker att rasism, sexism och näthat ska bekämpas med alla medel? Jag tyckte nog du gav uttryck för lite rasism och näthat i din kommentar till mig: "offerkoftan" för att jag är svart kvinna? Du och #jagärhär tycks ju bara mena att hat är dåligt då det etiketterats av din ledare. Eller av din värdegrundsuttydare menade jag. Alla medel?