Citat:
Ursprungligen postat av
Kallfusion
Det har mig veterligen aldrig stått "Ne**erkung" i en Pippi Långstrump-bok. Sedan får du även skilja på att "bröla" och att "hota". Även när det gäller att hota får du skilja på hot och olaga hot.
"Ta kontroll på internet". Menar du då att du vill ta någon form av kontroll över något när du är på internet, eller menar du att du vill ta kontroll över internet i sig i sin helhet? Du var lite oklar där.
Jag gissar att du inte läst pippi långstrump i Söderhavet och övriga böcker i serien.
Det står faktisk neger i flera av dem.
Jag har kvar mina böcker kvar sedan 1950-talet, och jag kollade.
Men att refusera/ändra i böcker för just ett ord är löjligt. Hur göra med andra klassiska böcker med ordet, Sten Bergmans bok om Nya Guinea, o.s.v. Jag många klassiska böcker där ordet neger förekommer. Ska jag stryka över det ordet.
Jag kan garantera att jag inte ärr högerextremist, bara att det får vara måtta på dumheter.
Hot är hot, och alla hot mot någon är olagliga.
Ta kontroll över internet är nog omöjligt, men inte att få bort högerextrema sidor och forum, England har redan hotat Google och Facebook att de kommer att få böta, eller bli blockade där om de inte gör som lagen påbjuder.