2017-03-27, 08:47
Moderator
Tinuviels avatar
Hanif Bali har nu spammats av #jagärhär.

Ur twitterflödet:
Citat:
Så jag skrev ett inlägg på fb som blev viral, modererade ganska hårt - sen hoppar #jagärhär folket o spammar tråden så jag ej kan moderera.

Snacka om kontraproduktivt...

Så, nu har jag äntligen vadat igenom 347 #jagärhär inlägg och kommit till där vanligt folk har skrivit.

Nu kan jag äntligen ta bort de inlägg som #jagärhär-spammarna ojar sig över...
https://twitter.com/hanifbali/status/846162769619697669

Twittraren Angry Foreigner dyker upp i flödet och tipsar om att agerandet är i linje med den rödgröna regeringens dokument om hur hat ska bekämpas på nätet. Han länkar till sin blogg där "all credd" gives till Flashbackanvändaren thepirate som grävde fram detta:

Politikfakta å sin sida tipsar om att blocka hashtaggen #jagärhär och att sedan blocka trollen manuellt. De har tydligen en lista på 300 aktiva #jagärhär som numera är blockerade från att kommentera deras artiklar.

Så, genom att spamma sönder debattfält har nu #jagärhär tystat sig själva. Kontraproduktivt, som Hanif Bali skrev.
Citera
2017-03-27, 14:27
Medlem
https://www.facebook.com/joakim.lamo...c_location=ufi

Just nu håller de på att göra en aktion i Joakim Lamottes video där han kritiserar F! för att de inte vill utvisa våldtäktsmän.

Men deras aktion verkar dränkas i vanliga människors reaktioner.
Citera
2017-03-28, 12:03
Medlem
Kawesa hyllar aktionen i Hanif Balis kommentarsfält.

Citat:
Hej, jag heter Jakob och jag är Victoria Kawesas pressekreterare. Hon bad mig lämna följande hälsning till er:

"Jag vill tacka er så mycket för det fina stöd ni gav mig i Hanif Balis inlägg i helgen. Jag vet att inte alla i den här gruppen delar mina politiska åsikter men som vi säger i fi: vi håller inte alltid med varandra, men vi håller alltid om varandra. Och det var så stärkande att se så många positiva, kärleksfulla kommentarer mitt bland alla personangrepp och allt hat. Ni gör skillnad! Tack tack tack!"

För er som missat tråden: https://www.facebook.com/hanif.bali/...c_location=ufi
Citera
2017-03-29, 16:16
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Ni håller på fortfarande ser jag. #jagärhär är uppe i över 67000 medlemmar nu och gruppen får otroligt mycket beröm. Det är många som faktiskt vågar ge sig in i diskussioner numera utan att bemötas med hot och hat. Det mycket tack vare gruppen. Sen kan ni komma med ynka exempel på några som inte håller sig till gruppens syfte. Grejen är ju som ni vet att alla får ha en åsikt och tänka själva.
Ingen blir tillsagd att tycka och tänka något specifikt utan att hålla diskussionen som är på en bra nivå.

Vi har som ni också kanske vet medlemmar från alla håll och kanter, från höger till vänster men med en gemensam sak och det är att ha debatter och diskussioner utan hot och hat.

Länge har det varit så att om man speciellt har stått upp mot SD så har man fått hot tillbaka. Det har varit jättevanligt att många blev skrämda till tystnad. I flera år har det varit så. Be någon mediatidning kolla i sina arkiv så kan jag lova att dom hittar rubriker på hur folk har blivit hotade på olika sätt pga att man stått upp mot SD eller hot och hat.

Idag är dessa inte så värst många längre och man inser att hota folk fungerar inte längre. Där har #jagärhärgruppen gjort enormt mycket bra. Man kan fakstiskt gå in i en diskussion och känna att man är inte själv och hat och hot tolereras inte numera och framför allt. Det fungerar inte längre.

Varför var ni inte aktiva mot dom som skrämde alla till tystnad då? Det var mest SD svansen som härjade då, på fb, twitter framför allt.
Ingen höjde rösten att de var dumma för att dom kväste folk till tystnad för så var det. Jag vet, jag blev hotad en antal gånger på den tiden. Uteslutande från SD folk.

Men nu så är det ett jädrans liv för att en grupp vill ha nyanserade diskussioner utan hot och hat.

Sen detta förbannade tjat om rasism. Tydligen så att många här inte vet vad rasism är.
Slå upp vad rasism är då innan ni uttalar er.
Jag personligen anser att SD partiet med dess politiker är rasister, en del extrema rasister till och med som har kopplingar till nazismen. Det är min personliga åsikt och det jag har läst på olika sidor.

Men sen får jag frågan, vad är din definition av rasism? Rätt less på den frågan. Jag vet att många vill normalisera rasism men det vägrar jag göra.
Så slå upp vad det betyder om ni inte vet så kan jag ta en diskussion om det för det är något gruppen också kämpar för att få bort. Alla dessa grova rasistiska övergrepp mot oftast invandrare och där man drar alla över en kam.

Sist, gruppen är inte ute efter att få folk att ändra åsikt. Vilket tydligen många tror..
Skrivs det mycket på Facebook om dessa 67 000 medlemmars erfarenheter av de inneboende de hyr ut rum till? Rent tekniskt hur de gick tillväga när de upplät rum menar jag. Så gott som alla hyr väl ut rum antar jag?
Citera
2017-04-07, 21:28
Medlem
Kvinnorna från #Jagärhär har nu en del att göra med tanke på dagens händelse. Dom jobbar tillsammans med media för damage control och förminska terrordådet med hjärtan och floskler.

Glöm inte heller #PrayforStockholm #Tröttpåhatet
Senast redigerad av Xavian 2017-04-07 kl. 21:37.
Citera
2017-04-07, 22:13
Medlem
Lost-Souls avatar
Är de skrupelfria kräken ute i kommentarsfälten ikväll eller har de ett uns av förnuft trots allt?
Citera
2017-04-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Är de skrupelfria kräken ute i kommentarsfälten ikväll eller har de ett uns av förnuft trots allt?

Doms syns väldigt mycket bland kommentarsfälten nu ja.
Citera
2017-04-07, 22:23
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Doms syns väldigt mycket bland kommentarsfälten nu ja.

Sinnessjuka jävlar!
Citera
2017-04-07, 23:40
Medlem
Rasande-Roses avatar
Verkar som att kommentarsfältet i b.la. Peter Springare-gruppen på Facebook exploderat totalt i "hat" nu under eftermiddagen och kvällen. Jagärhär, var ska de få ut sin övertidsersättning. Kan de få pengar hos kulturdepartementet, hatet borde ju räknar som "särskild händelse."
Citera
2017-04-08, 00:57
Medlem
Skattebrotts avatar
#jagärhär gör sig skyldiga till kognitivt bias när de gör "näthat" till en stor fråga. Hatet i moskeerna exempelvis är ju både starkare och mer frekvent än hatet på nätet. Vidare är inte "hat" eller andra känslor som sådana problematiska, utan isåfall de handlingar de kan trigga. Få har blivit terrorister genom att exponeras för nätet. Många fler har blivit terrorister genom att exponeras för islam.
Citera
2017-04-08, 08:06
Medlem
Greeders avatar
Många diskussioner har förts igår kväll/natt. Att stävja alla "vad-var-det-vi-sa" med fakta och utan att gå till personangrepp har gett mycket. Har diskuterat och argumenterat för varför vi behöver öppna oss nu mer än någonsin. Hade folk igår följt råden att stänga sina dörrar som vissa vill tuta i folk så hade det varit många som inte hade haft någonstans att ta vägen igår då många var strandade i sthlm. Hat får aldrig vara svaret på det våld som vi igår fick se. För då kommer det aldrig ta slut.
Citera
2017-04-08, 12:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Många diskussioner har förts igår kväll/natt. Att stävja alla "vad-var-det-vi-sa" med fakta och utan att gå till personangrepp har gett mycket. Har diskuterat och argumenterat för varför vi behöver öppna oss nu mer än någonsin. Hade folk igår följt råden att stänga sina dörrar som vissa vill tuta i folk så hade det varit många som inte hade haft någonstans att ta vägen igår då många var strandade i sthlm. Hat får aldrig vara svaret på det våld som vi igår fick se. För då kommer det aldrig ta slut.
Postarna från gruppen ger enbart ett korkat intryck och gör andra irriterade, någon diskussion är inte fårskallarna förmögna till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in