2017-10-23, 22:44
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Hanif Bali har visst fått inlägg borttagna på Facebook och det ryktas att #jagärhär ligger bakom med sina (mass)anmälningar.

Någon som vet mera?

Kommer jagärhär kunna fortsätta på det här viset eller kommer snart motåtgärder?
Han hade kritiserat Henrik Arnstad och Masoud Kamali. Även sajten politikfakta som drivs av moderaten Ola Milton Örtengren har anmälts av #jagärhär enligt poster på deras egna Facebooksida. Den borgerliga debattören Rebecka Uvell har försökt att gå med i #jagärhär men förvägrats detta av icke uppgiven anledning. Jag har dock sett citat bland #jagärhär där Uvell anses suspekt för att hon kritiserat kommunisten Mikael Wiehe.

Sajten Gangrapesweden listar medlemmar i #jagärhär och visar även poster.

Några medlemmar som använder sin arbetstid till att idka censur (kanske redan postats):

https://www.gangrapesweden.com/madeleinehammarstrom.php
https://www.gangrapesweden.com/larsilshammar.php

initativtagarna:
https://www.gangrapesweden.com/jagarhar.php

Riktigt jävla obehagliga människor som är påhejade av censurminister Bah och sossarna.
Senast redigerad av Herostratos 2017-10-23 kl. 22:56.
Citera
2017-10-24, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Du undviker att svara på dina egna påståenden. Du skriver att dessa människor skrivit rappakalja på nätet INNAN de blev upptagna av sekten JÄH.
Jag visar att ditt påstående är LÖGN.
Hur ställer du dig till detta??

Reminder på ditt påstående: (FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär
Kompis, jag har inte en aning vad medlemmar gör, inte gör eller vad de gjort innan de var medlemmar. Jag vet inte heller vad de gör i framtiden men jag vet att de är med i en grupp nu som jobbar bla för en vänligare ton på nätet.
Citera
2017-10-24, 02:41
Bannlyst
#jagärhär
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Är du lite sådär trög??
Denna tråd handlar om JAGÄRHÄR, Inte Flashback!!
Vill du diskutera fenomenet Flashback så finns det trådar för detta ändamål.
Det handlade om #jagärhär som oundvikligt gled in på det vi gör.

Citat:
Och vidare, detta står på JÄH Facebook sida, Öppet att läsa för ALLA.
Ja, om du är läskunnig vill säja och det vet jag att du är.

Citat:
Du kan själv ansöka om medlemskap eller bli tillagd av en vän.
Om du har en tydlig, trovärdig offentlig profil och en historik på Facebook utan hatiska, rasistiska och sexistiska uttalanden eller sympatier blir du insläppt.
JÄH är inte öppet för alla, enbart dem som klarar den rigorösa bakgrundskontrollen.
[quote]
Ja, du upprepade innebörden i det jag skrev, dvs du har helt rätt. Vad var frågan?

Citat:

Varför gömmer du texten?
Så här står det i spoilern: "STASI host host"

Ganska snällt näthat eller det är inte näthat alls.
Citera
2017-10-24, 02:51
Bannlyst
#Jagärhär
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Klassiskt näthat från dig. Fräscht. Dessutom svagt som argument.
Är det näthat?
Är det där du drar gränsen?
I så fall är det mycket mer näthat på Flashback än jag väntat mig.

Citat:
Hursomhelst svarar du ånyo inte på den kritik som framförs. Flashback har fått hundratals människor att ta sina liv? Ok, whatever. Poängen gällde dock att #JÄH-sekten av någon rätt sunkig anledning utövar en hård ideologisk kontroll på de som vill bli medlemmar. Underligt för en grupp som torgför sig så högljutt som något slags "demokratiskt" projekt.
Ja, det finns en viss kontroll men den är inte vattentät. Tyvärr är det inte svårt att lura sig till ett medlemskap. Du skriver att de "utövar en hård ideologisk kontroll". Nej, tyvärr är det inte så men det hade från min sida varit önskvärt.

Citat:
Är man med i #JÄH får man självklart skriva på flashback, men skriver man på flashback får man inte vara med i #JÄH.
Jo du, jag var med på Flashback långt före gruppen skapades och jag blev medlem så där sprack din hemsnickrade teori, tyvärr.
Citat:
Inser du inte själv hur skenheligt och korrupt detta är?
Tja, du ser svaret här ovan. Alltså är det inte "skenheligt och korrupt", eller hur?
Citat:
Det är ju hur tydligt som helst att det inte får förekomma någon åsiktspluralism alls i er marschkolonn. Den ideologiska rättrogenheten måste vara total.
Nu försöker du med att projicera men det fungerar inte på mig.
Citera
2017-10-24, 02:58
Bannlyst
#jagärhär
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Det är klart du blundar för dina egna medlemmar hur annars ska ni kunna rekrytera mer hatare

edit

Här presenterar vi dig inlägg som ni nätaktivister om det vorit någon annan än era egna så skulle ni kasta er på första bästa och börja moralpredika, Men när det är era så sopar du det under mattan.
Jag sopar inget under mattan, jag är för ärlig för det. Men jag kan inte svara på urklipp, de kan vara förvanskade på ett eller annat sätt. Ärligt talat så såg jag inte heller vad det stod där.
Jag har själv blivit insläppt som medlem och jag har inget med "rekryteringen" att göra. Det rekryteras ingen, de som vill vara med kommer själva.
Om du kallar de människorna hatare vad är då hatarna för något?

Nej, nu tycker jag vi skall vara lite vänligare mot varandra, blir roligare så. Eller hur?
Citera
2017-10-24, 03:01
Bannlyst
#jagärhär
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Nej ok, jag förstår att om du inte är insatt i sakfrågan så har du inga svar att ge. Tack för att diskussionen ledde åtminstone så här långt, övrig diskussion om gruppen #jag är här med någon som är medlem får jag väl ta med någon annan då.

Ps, på tal om det du skrev om att vara elak. Är det jag skrev till dig i förra kommentaren representativt för vad du anser vara över din gräns för när du tycker att någon på internet är elak mot dig?
Ja, du kan ta det med berörda. Jag känner inte till det där ni påstår så jag är fel person att tala med det om. Jag skrev inte att du var "elak", jag skrev "lite elak" i en ton som mer var lite gulligt. Näthat är något helt annat och jag gissar att du redan vet det.
Citera
2017-10-24, 03:07
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
#jagärhär

Ja, du kan ta det med berörda. Jag känner inte till det där ni påstår så jag är fel person att tala med det om. Jag skrev inte att du var "elak", jag skrev "lite elak" i en ton som mer var lite gulligt. Näthat är något helt annat och jag gissar att du redan vet det.

Jag vet inte om vänlighet alltid är att föredra. Personligen föredrar jag ärligt hat framför tillgjord vänlighet. Autenticitet är A och O i min värld, därför tycker jag att eran "kamp" är fåfäng och tillgjord.
Citera
2017-10-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Lamotte slutar föreläsa: https://www.facebook.com/joakim.lamo...27149397379646

Synd att JÄH vinner.

Lamotte skriver idag ett inlägg om hur JÄH drabbat honom.

https://m.facebook.com/story.php?sto...13993068695287
Citera
2017-10-24, 12:36
Medlem
Nya Tider rapporterar:

"EU vill bygga censurapparat för sociala medier

YTTRANDEFRIHET
EU-kommissionen har gett sociala medieplattformar som Facebook, YouTube och Twitter en ”sista varning” om att de måste rensa bort ”hat” och ”rasism” inom 24 timmar. Annars hotas företagen av enorma bötesbelopp. Många ser åtgärderna som ett stort hot mot yttrandefriheten, då material censureras på förhand och utan att man får försvara sig i domstol. Censur på förhand har Sverige inte haft sedan 1766."

https://www.nyatider.nu/eu-vill-bygg...ociala-medier/

Har jagärhär bland sina affärsidéer att man ska hjälpa till med sådant här? Det är ju numera inte bara en Facebookgrupp utan också en försörjningsinstitution för Mina Dennert med flera. Mina Dennert verkar ge sig själv en fet lön, sedan har hon tillgång till gratis arbetskraft av sektmedlemmar i JÄH.
Citera
2017-10-24, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Lamotte skriver idag ett inlägg om hur JÄH drabbat honom.

https://m.facebook.com/story.php?sto...13993068695287

Japp, såg detta nu.

Det roliga med JÄH är att gruppen är låst, de släpper bara in personer som inte gillar t.ex Lamotte eller andra sidor som anses som "höger" av JÄH. Och sen gnäller medlemmar i JÄH över att Lamotte blockar personer som bevisligen sysslar med näthat (HMF, hot och förtal).
Märklig sida den där som borde stängas ner illa kvickt, hatet gror på den plattformen. Det som är mest skrämmande är att den stöttas av folk med relativt stor makt...
Citera
2017-10-24, 13:07
Medlem
Koettbullens avatar
Klockrent inlägg om gruppen #jagärhär:

Citat:
Tecken på att #jagärhär skulle vara en sekt:

1. Exklusivitet. Endast människor som verkligen är ”troende” bjuds in i gemenskapen. Övriga nyfikna blir inte godkända, således kan ni agera fritt tillsammans med redan övertygade och era tankar, idéer och åsikter utsätts inte för prövning inom gruppen.

2. Stark ledare, i ert fall Dennert, som har förmågan att organisera er, motivera er till handling och dikterar i mångt och mycket diskursen inom gruppen. Hon har rätt att utesluta medlemmar som är kritiska eller som inte längre är troende.

3. Ett präglat vi-och-dom-tänk. Medlemmarna i gruppen är fränder, medan alla andra kan målas upp som fiender. Är du med i gruppen åtnjuter du uppbackning i form av digitala lajks i mötet med fiender. Du förväntas även att backa upp själv.

4. En okritisk tro på den egna läran. Det Mina Dennert bestämmer ska gälla, gäller för er alla. Ni tror helhjärtat och okritiskt på era stadgar: ett samhälle utan ”näthat”, feminism, mångkulturalism etc. Kritik mot dessa punkter leder till omgående uteslutning.

5. Den egna läran göms bakom en vacker fasad. Gruppens syfte hävdas vara ”motverka näthat”, ett koncept merparten av människor kan sympatisera med. Det egentliga syftet är dock att tysta högeråsikter, allt från kritik mot feminism, kritik mot massinvandring, kritik mot hederskultur och kritik mot bluffen om ensamkommande flyktingbarn. Sansad kritik riktad mot exempelvis massinvandringen kan aldrig bli sedd som näthat, trots det dyker ni upp i sådana diskussioner och försöker stänga ned det fria ordet, med parollen ”mot näthat”.

7. Disconnect från icke-troende. Jag har sett flera skärmdumpar från er grupp där ni uppmanas att ta bort fb-vänner som lajkar t.ex Politikfakta på Facebook. Det är klassiskt inom olika sekter, däribland Scientologin, att man ”disconnectar” från omvärlden och bara omsluter sig med redan troende.

Slutligen, 8. Ni kommer inte läsa detta inlägg och ha det i åtanke, ni kommer tycka punkterna är löjliga, överdrivna eller direkt lögnaktiga. Det går inte att avprogrammera en sektmedlem genom ett inlägg på Facebook, det är en process som tar tid. Men ni är med i en grupp som är på väg att utvecklas till en ordentligt, Jim Jones-artad, sekt.
Citera
2017-10-24, 13:40
Medlem
Koyaks avatar
Rebecca Weidmo Uvell skriver idag om hur Mina Dennert fakturerar föreläsningar hon gör som anställd på heltid av #jagärhär via sitt eget privata bolag istället.

Länk till hennes artikel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in