Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
För det första ska du inte använda m3u med mag.

Vad gäller favoriter trycker du på view/sort eller vad det står knappen och väljer favorites only.

Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Jag har en 254 sedan snart ett år och jag tycker att det här med favoritlista är rena skräpet på den boxen. Man kan aldrig sortera kanalerna som man själv vill ha...bättre att hitta en leverantör som har en någorlunda bra kanallista. Just nu kör jag med GenIPTV och deras upplägg passar mig bra...även Rapids lista tycker jag funkar bra i 254:an....men detta är bara mina åsikter.

Okej, för när vi betalade så fick jag en länk till en m3u-fil som jag laddade hem och lade in i magboxen via USB. Hur ska jag göra annars för att få in kanalerna?!
Kör via GiantIPTV.

Har sett många som kör via rapid.. vilken sida är det? Ska köpa till min egen tv här hemma tänkte jag och läst att många kör rapid och verkar nöjda!
2017-10-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anden4444
Finns det någon bra "guide" någonstans på hur man gör detta? .Ska man då ändra i sin M3U fil eller göra ytterligare en xml som är "synkad" ihop med M3U filen ? För jag har exemplevis i appen att jag kan lägga till en adress /local share för EPG . Men har testat massa adresser som folk har lagt ut men funkar inte . Men kanske behöver göra mig en egen, bara jag vet hur jag ska göra? .

Läs här:
https://iptv.community/threads/epg.5423/page-17
https://iptvking.me/forum/viewtopic....62fe48c4bfb84d

Jag kan tyvärr inte vara till stor hjälp, men skriv vilken device och provider du använder dig av så kanske någon mer kunnig kan hjälpa dig.

Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Okej, för när vi betalade så fick jag en länk till en m3u-fil som jag laddade hem och lade in i magboxen via USB. Hur ska jag göra annars för att få in kanalerna?!
Kör via GiantIPTV.

Har sett många som kör via rapid.. vilken sida är det? Ska köpa till min egen tv här hemma tänkte jag och läst att många kör rapid och verkar nöjda!

Om du har en Mag så connectas du genom macadress.

Rapid = https://iptv.community/
2017-10-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sb23

Om du har en Mag så connectas du genom macadress.

Rapid = https://iptv.community/

Jag betalade som sagt var för en månad för att testa hur det fungerade på boxen.
Angav då min macadress vid köp av tjänsten, men fick sedan när betalningen gått igenom en länk som jag fick ladda hem. Jag ska alltså inte ta hem denna, utan det ska fungera ändå, och hur fungerar det isåfall?!
2017-10-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gasen6969
Någon som har tips på en bra US/CAN provider??

Då det inte är så många kvar på Rapid!!!

/S
Finns lite olika beror på vad man är ute efter
Är man mest ute efter sporten så erbjuder Smoothstreams det mesta i sportväg och har multiconnections med som standard.
Finns andra som DexterTV och GearsTV t.ex. för mer vanligt utbud med dom vanligaste kanalerna om man är ute efter det mer än just bara sport. GearsTV har nog bland nästa utbud jag sett men man blir bannad om man kör i nåt annat än genom deras egna appar så därför går det bort för mig och kör DexterTV istället.
DexterTV är också billigare så man kan kombinera det med PlayersKlub som backup då dom bara kostar $5 och har mycket i sportväg med. PlayersKlub har däremot haft en hel del strul med deras betalningsplatform på sistone får hoppas det börjar lösa sig nu.
2017-10-16, 20:56
Medlem
Citat:
Jag betalade som sagt var för en månad för att testa hur det fungerade på boxen.
Angav då min macadress vid köp av tjänsten, men fick sedan när betalningen gått igenom en länk som jag fick ladda hem. Jag ska alltså inte ta hem denna, utan det ska fungera ändå, och hur fungerar det isåfall?!
Om du vill köra genom MAC address så loggar du in i dashboarden och lägger till din MAC address där på "Manage Lines".
2017-10-16, 20:59
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Då du har flera fel är det ju något med din lina. Du får helt enkelt felanmäla detta.

Hur kan det vara fel på min lina? Nätverket fungerar som det ska utom just med iptv.
Är det inte alltele så är det någon annan som blockerar tjänsten, jag streamar filmer i full-hd via plex så någon fel på min lina är det inte.
Hade det varit fel på linan hade det märkts av även med VPN på.
2017-10-16, 20:59
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Du lägger in providerns server adress i inställningarna under portals. När du ansluter till servern känner servern igen din MAC adress och beviljar dig access.
2017-10-16, 21:01
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Inga problem med Alltele utan VPN som ovanstående säger så är det isf nåt fel där du bor.
Om felet är i huset, området eller stadsnätet låter jag vara osagt men det funkar fint i andra delar av Sverige åtminstone.
Det här är ett problem som jag tror många har utöver att det kan vara i ens egna grejer med då det strular.
Att det funkar med VPN bekräftar det för om det var fel på servrarna så skulle det inte fungera för nån.
Sen kan det ju såklart vara strul ibland hos servrarna med men inte i den utsträckning som folk ser ut att ha.

Jag kan strömma annat (i mycket högre kvalité) utan problem, så prestandan verkar finnas. Speciellt med tanke på att jag kan köra med vpn på. Jag tror att det är någon som blockerar iptv, vem vet jag inte.

Samma företag gör det omöjligt att surfa på bredbandsbolagets hemsida, strider inte detta mot någon lag?
2017-10-16, 21:08
Medlem
Jag vet en hel del personer som kör genom Alltele och det är varken nåt problem med Bredbandsbolagets sida eller streaming från Rapid/Giant/IPTVKING etc.
Funkar alldeles utmäkt utan knappt nåt lag alls inte ens på kvällen då många upplever problem.
Bredband2 däremot vet jag flera som har och sämre skit får man leta efter med långsamma hastigheter på kvällar osv.
Det troligaste måste vara att det är ett lokalt problem där du bor och möjligt det är fallet med Bredband2 med.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-10-16 kl. 21:34.
2017-10-17, 07:33
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Jag kan strömma annat (i mycket högre kvalité) utan problem, så prestandan verkar finnas. Speciellt med tanke på att jag kan köra med vpn på. Jag tror att det är någon som blockerar iptv, vem vet jag inte.

Samma företag gör det omöjligt att surfa på bredbandsbolagets hemsida, strider inte detta mot någon lag?
Du har ju tydligt fel på din lina när du har problem med att komma åt saker. Felanmäl det bara.
2017-10-17, 12:22
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Du har ju tydligt fel på din lina när du har problem med att komma åt saker. Felanmäl det bara.

Hur tar man upp sånt med leverantören?
Med tanke på att iptv inte är lagligt..
2017-10-17, 12:29
Medlem
Om vissa sidor som Bredbandsbolaget t.ex. går så långsamt att det knappt går att gå in på så är det nåt galet.
Det är inte olagligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in