Citat:
Ursprungligen postat av
Haldin
Citat:
Kirby till NES kändes som man spelade på en helt annan konsol. Så här i efterhand har man fått reda på hur mycket de fick trixa med konsolen för att få spelet att funka och det var ändå på gränsen vad som var möjligt.
Ser riktigt bra ut helt klart!
Roligt också!
Citat:
Silent Hill använde ju Playstations begränsningar till sin fördel och lade en dimma över hela staden, vilket gjorde att spelet kändes som bättre än vad Playstation borde ha klarat.
Även om jag har haft det mesta Sony så har jag inte spelat detta, kikade lite på youtube och det ser helt klart väldigt grymt ut! Det som är det svåra idag med att kika på YT när det gäller dessa spel är oftast att emulatorerna idag kan fixa till lite, och TV'n man spelade på faktiskt förbättrade vissa saker... men det kan ju jämna ut sig :-)
Citat:
Sedan finns det såklart massor av spel med för-renderade filmsekvenser och bakgrunder. FFX på PS2 var något av en berg- och dalbana vad det gällde kvalitén då det till och med kunde skifta från scen till scen i cutscenes.
Spelade aldrig (förutom någon demo här och där) FF... så det mesta jag kan se idag är någon emulator (typ PCSX2) och den gör det oftast lite bättre... men ändå var nog det "pushing the limits" på PS2'an...
CRT var ju en bra "free" antialias apparat så man behöver egentligen uppleva det på CRT...