Citat:
Ursprungligen postat av
me-2
I en tråd på Flashback jag inte hittar, såg jag prat om att Kristian Anttila skulle vara omnämnd i samband med #metoo (!?)
Väljer därför att lägga in det jag hört under mina år. Jag arbetade under en tid på vad vi kan kalla "en lägre position" i den svenska musikbranchen. Informationen som kom runt 2003/2004 (osäker) handlade om att Kristian Anttila skulle begått våldtäkt mot minderårig. Huruvida denna våldtäkt blev anmäld eller om det inte ens rörde sig om våldtäkt vet jag inte, det hela var iaf saker jag fick höra från vad jag då ansåg som trovärdiga personer.
Orsaken till varför var jag tyckte det var intressant att ta upp på flashback nu, är att jag senare fick höra liknande saker från annat branchhåll. Det handlade om att Kristian Anttila skulle begått sexuella övergrepp mot tjejer generellt, och att detta skulle vara känt hos flera personer inom branchen !?
Vad vet flashbackare? Är allt detta bara rykten som funnits i flera år, eller ligger det något bakom dem? Hur ser #metoo taggandet ut i detta fall?
Jo jag har hört ryktena om unga tjejer i många år (gillar och lyssnar på Anttila).
Skillnaden i detta fall är att ytterst få (inklusive Anttila) kommer att bry sig.
Övergrepp har jag inte hört om men däremot flickor runt 15-16. Sen får man tycka vad man vill.