• 1
  • 2
2017-10-30, 14:27
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Hej allihopa. Jag vill bara skriva av mig nu. Jag är alkoholist. Jag har insett det mer och mer. Jag är sugen på alkohol nästan helatiden. Min kropp känner sig orolig när jag är nykter. Men när jag dricker så blir min kropp lugn.
Jag har inga planer på att sluta dricka. Jag vill inte å så länge man inte vill sluta med något så går det inte. Jag har varit nykter titt som tätt. Jag har haft uppehåll några gånger det här året. Men dem gångerna jag har varit nykter så har jag bara klarat max 7 dygn.
Jag dricker varenda dag just nu. Jag har gjort eget mäsk å vin förut. Men nu dricker jag folköl. Jag klarar knappt av tanken att leva ett nyktert liv. Är jag nykter eller bara dricker ibland så har jag ingenting att leva för längre.
Då kommer jag bara gå runt och känna sug eller kanske tillochmed ha abstinens.

Jag har älskat att dricka alkohol enda sedan jag vart berusad första gången. Då var jag 15.

Känner ni igen er? Jag ville bara skriva av mig och dela med mig av mina tankar och känslor. Det här skulle jag aldrig berätta för min mamma. Men hon vet redan om att jag dricker mycket. Men inte hur mycket.
Citera
2017-10-30, 14:45
Medlem
tragosomorfis avatar
Bra att du insett att du faktiskt har svårigheter med din alkoholkonsumtion. Insikten är första steget mot ett lättare, bättre och mindre ångestfyllt liv. Det du gör just nu känns som en väldig tillfällig lösning på dina problem. Det blir en ond cirkel, har själv varit där och vet att det är kämpigt. Du är inte ensam i det här, glöm inte det!
Citera
2017-10-30, 14:56
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tragosomorfi
Bra att du insett att du faktiskt har svårigheter med din alkoholkonsumtion. Insikten är första steget mot ett lättare, bättre och mindre ångestfyllt liv. Det du gör just nu känns som en väldig tillfällig lösning på dina problem. Det blir en ond cirkel, har själv varit där och vet att det är kämpigt. Du är inte ensam i det här, glöm inte det!
Okej. Vad bra. Jo så är det. Att erkänna är ett steg framåt ☺
Citera
2017-10-30, 15:01
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Okej. Vad bra. Jo så är det. Att erkänna är ett steg framåt ☺
Välkommen i klubben. Dags för en antabus kur då så att du får ro i kroppen och kan sova gott.
Citera
2017-10-30, 15:12
Medlem
CommonSenses avatar
Hur gammal är du? och hur länge har du drukit? din lever kommer säga upp sig om du forsätter eller du kanske vill dö tidigt?
Citera
2017-10-30, 15:16
Medlem
hippilis avatar
Jag söp 10 år varje dag på 90 talet. En 5 liters dunk vara 7 dagar men skötte jobb och allt. Man sa inget till någon men så en dag tänkte jag att detta går inte så jag drack inget på fyra år. Jag har lärt mej att på en lörda eller sönda kan jag ta en öl om det inte är kalas då blir det max fyra. Jag kan ju erkänna att när man inte druckit på 6 månader så mådde jag bättre än någonsin
Citera
2017-10-30, 15:17
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Hur gammal är du? och hur länge har du drukit? din lever kommer säga upp sig om du forsätter eller du kanske vill dö tidigt?
Jag är 19 år och har druckit väldigt mycket det här året.
Citera
2017-10-30, 15:18
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Jag är 19 år och har druckit väldigt mycket det här året.

Lägg in dig på behandling om du är så ung, som sagt din lever kommer säga upp sig
Citera
2017-10-30, 15:18
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jag söp 10 år varje dag på 90 talet. En 5 liters dunk vara 7 dagar men skötte jobb och allt. Man sa inget till någon men så en dag tänkte jag att detta går inte så jag drack inget på fyra år. Jag har lärt mej att på en lörda eller sönda kan jag ta en öl om det inte är kalas då blir det max fyra. Jag kan ju erkänna att när man inte druckit på 6 månader så mådde jag bättre än någonsin
Okej. Där ser man. Jag har varit utan alkohol 9 månader en gång. Men jag kände ändå sug.
Citera
2017-10-30, 15:19
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Lägg in dig på behandling om du är så ung, som sagt din lever kommer säga upp sig
Yes. Du har rätt. Det är bästa lösningen. Jag får göra det. Jag hoppas att det hjälper.
Citera
2017-10-30, 15:30
Medlem
rich1s avatar
Ingen fara om man dricker varje dag säg 3-4 bira bara så att man får lugnet. Inte så smart om man därpå går på drickat som en vattenbuffel på helgerna. Lever och njurar mår ju inte så bra av det i längden. Finns ju berusningsmedel som är bra mycket trevligare men det tycker ju inte staten.
Citera
2017-10-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rich1
Ingen fara om man dricker varje dag säg 3-4 bira bara så att man får lugnet. Inte så smart om man därpå går på drickat som en vattenbuffel på helgerna. Lever och njurar mår ju inte så bra av det i längden. Finns ju berusningsmedel som är bra mycket trevligare men det tycker ju inte staten.

Nej det är absolut ingen fara om du dricker 3-4 bira per dag. Absolut ingen fara alls. Tänk bara på att levern ska rena ditt blod. Men istället för att rena ditt blod så renar du ditt blod från alkohol, så fortsätter ditt äckliga blod att flöda genom din äckliga alkoholistkropp. Detta tycks gå i generationer från far->son eftersom fadern inte har hittat sin självkänsla i något annat än drickandet, och lär sin son tidigt att få samma problem med självkänslan.

Jag tycker det är underbart att se dessa fördärvade A-Lagare sitta på en bänk och försöka spotta men den landar på deras egna jackor

De har också lyckats lura folket att "1 glas om dagen" är bra. Sen kom studierna fram att det framkallar bröstcancer. Snacka om att äga någons hjärna
* http://www.pcrm.org/health/medNews/m...st-cancer-risk

En annan rätt på menyn ni kan vässa gafflarna inför:
http://www.pcrm.org/health/medNews/A...scular-Disease

Sluta drick alkohol, lär er dricka vatten och bli stabila människor som kan gå på med era två fötter utan en spritflaska i tankarna. Det är så otroligt pinsamt att se att samhällsutvecklingen verkar trivas bättre på krogen eller hemma sjuk i sängen efter sina helgbravader. Finns inga latare / äckligare / motbjudande människor än folk som dricker alkohol. (Det räcker med 1-2 glas i veckan) för att vara dum i huvudet i mina ögon.

Lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in