det är väl tillräckligt om det bara är 5 på facebook o 5 på svt , dom ställer till med tillräckligt mycket skit,
finns ju inte en enda på GRP:s lista som har ett riktigt jobb knappt. Fy Fan
Menade faktiskt att det är många. Känns olämpligt att Facebook-anställda tar ställning i en så här laddad fråga. Så fem är fem stycken för många.
Grundidén med JAH är bra... Däremot så vallfärdar det en massa vänsterradikala folk som endast ser sin syn på världen som den rätta och hot, hat, förtal etc blir normaliserat; så länge man "attackerar" de med "fel" åsikt.
Man kunde se samma idioti i grupper som "Stå upp för...", grupper som senare utvecklade en åsiktskorridor, där moral var helt bortkastat.
Gruppen som startades som stöd till Springare är ett väldigt bra exempel på hur större grupper tenderar att gå ifrån sin grundidé. Den initiala Springare-gruppen heter idag "Stå upp för Sverige" efter ca 5-6 namnbyten (bl.a "Stå upp för sanningen", "Stå upp för sanningen som är relativ" och "jagärsåjävlatrött".
Janouch fick efter en tid en liknande grupp där exakt samma scenario utspelades.
Både Janouch och Springare var med i grupperna, men tog till slut avstånd pga rasism och annat dravel. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...e-ar-rasistisk
Att det visar sig att en del medlemmar jobbar på Facebook kan lätt förklara varför Janouch råkat ut för flera avstängningar. JAH är motståndare till det fria ordet, vilket Lamotte påvisar med en massa bilder som redan postats tidigare i tråden.
Janouch är ärlig, hon är invandrad från forna Tjeckoslovakien och vet hur politiken runt invandrare fungerar. Hon är emot islam, men även kristendom och judendom, hon är född judisk men är inte troende. JAH = fågelholkar när man tar upp att man kan vara född kristen/judisk/muslimsk men inte vara troende, för dem finns det bara "antingen/eller". Många Irakiska flyktingar som befinner sig i Sverige är just muslimer, men inte troende/icke utövande.
Precis som att jag är kristen, men inte troende för fem öre, skulle kalla mig ignostiker om något, men jag anses trots det som kristen.
Ignosticism är en ståndpunkt som innebär att frågan om gudars existens är meningslös då den inte har några verifierbara (eller testbara) konsekvenser, och därför kan ignoreras.
Ignosticism kan ses som en typ av agnosticism men skiljer sig på ett sätt: Om en agnostiker säger "Jag vet inte om gudar finns" så kan en ignostiker istället säga "Jag vet inte vad du pratar om när du pratar om gudar".
För en ignostiker är frågan om gudars existens nonsens och har samma logiska status som frågan: "Vilken färg har tisdag?". Båda frågorna anses meningslösa och har därför inga meningsfulla svar.
/ wikipedia
Slutord: JAH = de verkliga rasisterna och de som verkligen sätter folk i fack, "vi och dom"-mentalitet!
Tror någon att gangrapesweden och Katerina Janouch skulle vara riktigt pålitliga i den frågan, tvivlar stark på att det är någon som helst sanning i påståendet.
Tror någon att gangrapesweden och Katerina Janouch skulle vara riktigt pålitliga i den frågan, tvivlar stark på att det är någon som helst sanning i påståendet.
Jagärhär-gruppen känns inte särskilt pålitlig. Jagärhär-aktivisterna ljuger om vad de gör.
Och är allmänt obehagliga och översittaraktiga.
Vilken specifik fråga tänker du på och på vilka sakliga grunder tvivlar du? Försök att vara så tydlig som möjligt så ska jag försöka att svara efter bästa förmåga med referenser till verifierbar fakta.
Katerina Janouch har hittat TVÅ personer anställda på Facebook som stöder #jagärhär.
...och en av dem (som stolt poserar på bild med Dennert) är Facebooks Nordic Public Policy Manager, så det är inte riktigt vilka anställda som helst.
Citat:
Katerina Janouch har fått två ursäkter av Facebook efter att artikeln publicerades. Samt fått veta att hennes inlägg tagits bort av misstag av en medlem i Facebooks team:
Detta kan ju fan inte vara sant. En person som är "enhetschef för sociala medier" på SVT (Susanna Stubberöd) ägnar sig alltså åt detta som bisyssla? Eller sköts det till och med på arbetstid? Och Magnus Dennert är väl chef för ett av SVTs Twitterkonton?
Snyggt sällskap också, som vanligt. Man svartlistar och anmäler andra men har själv inga inge betänkligheter mot att ha med Researchgruppen i sin klubb.
Har SVT sagt nåt om det här? Eller är det en allmän policy att man får ägna sig åt vänsteraktivism?
Vilken specifik fråga tänker du på och på vilka sakliga grunder tvivlar du? Försök att vara så tydlig som möjligt så ska jag försöka att svara efter bästa förmåga med referenser till verifierbar fakta.
gangrapesweden är en högerextrem och rasistisk sida,vilket i sig gör den fullständigt opålitlig.
Katerina Janouch har ju lämnat den demokratiska borgerligheten för att bli kolumnist i en SD-publikation,
vilket också gör henne mycket tvivelaktig när det gäller sanningshalten i det hon skriver/påstår.
Verifierbar fakta/påståenden är ju inte direkt något som extremhögern är särskilt noga med, t.ex. beskyllde Katerina Janouch Rossana Dinamarca för att ha sökt upp de afghanska ungdomarna för att tillskansa sig sexuella tjänster.
gangrapesweden är en högerextrem och rasistisk sida,vilket i sig gör den fullständigt opålitlig.
Katerina Janouch har ju lämnat den demokratiska borgerligheten för att bli kolumnist i en SD-publikation,
vilket också gör henne mycket tvivelaktig när det gäller sanningshalten i det hon skriver/påstår.
Verifierbar fakta/påståenden är ju inte direkt något som extremhögern är särskilt noga med, t.ex. beskyllde Katerina Janouch Rossana Dinamarca för att ha sökt upp de afghanska ungdomarna för att tillskansa sig sexuella tjänster.
Katerina Janouchs tweet om Rossanna Dinamarca anspelade nog mer på det moraliskt tvivelaktiga att ragga väljare. Jag har inget emot att en kvinna klär sig i korta shorts men sitter man bland afghanska män vars landsmaninnor inte ens visar håret kan det förstås betraktas som olämpligt att i sin roll som politiker visa låren. Ingen tror väl på allvar att det verkligen handlade om sex.
Jag lade nyss märke till denna grupp. Vad är det för grupp, vad är syftet. Verkar vara en journalist som varit verksam för SVT som är moderator. Handlar det om att tysta meningsmotståndare? Eller få till cencur nu när det lättare går att anmäla artiklar som påstås vara falska. Enbart individer med rätt värdegrund släpps in i gruppen Är det ett sista desperat försökt för etablissemanget att försöka få till en förändring i opinionen.
Jag får en känsla av att det inte handlar om att få bort hatet utan tysta obekväma åsikter. Annars kan gruppen börja med hatet från media.
Mina Dennert skrev:
"Tyvärr upplever vi inte att Facebook samarbetar särskilt väl på den här punkten. Ibland känns det nästan som att ni motarbetar oss.
Varje hatiskt inlägg, varje hatisk grupp, kräver hundratals anmälningar för att noteras av Facebook. Det finns tusentals sidor bara på vårt språk, och miljoner och åter miljoner kommentarer.
Vi kan inte anmäla dem allihop. Och ni tar inte heller bort det."
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!