Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Det betyder i alla fall att svenskars skattemedel går till polen. Sen kommer polacker hit och gör vårt skitgöra, så det jämnar väl ut sig kanske..

Är byggjobb skitgöra? Fräscht klassförakt. Vem är du själv och vad har du åstadkommit? Hade du vågat säga det till en svensk byggare? Troligen inte med tanke på att du förminskar din egen ignorans med hanrejens favoritadverb „väl“ och „kanske“.

Eftersom Morgan är lika servil när det väl gäller lär denna protest gå obemärkt förbi.
Citera
2017-11-14, 18:16
Moderator
Strix m/94s avatar
Personangrepp och annat tjafs om användare är inte fokus i tråden. Ett flertal OT-inlägg raderade. Näst åtgärd blir varningar.

Strix/Mod
Citera
2017-11-14, 21:17
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Morgan Johansson har väl alkoholproblem och borde få någon rådgivare/livvakt att stoppa honom från den här sortens utspel. Sveriges dåliga rykte internationellt lär inte förbättras.
Citera
2017-11-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Sluta agera propagandamegafon. Det är en självständighetsmarsch som innefattar ALLA samhällselement och detta borde idioten Johansson vetat om. Nu har han satt sig ordentligt i klistret för han är varken utrikesminister eller tillräckligt informerad för att slänga sig med sådana här ansvarslösa uttalanden.

Det var nog inte så många Polacker, troligen många utlänningar från länderna runt omkring, och med tanke på befolkningsmängden i Polen, nästan 41 miljoner, var det ju inte ens en promille av befolkningen som deltog. Att ALLA samhällselement deltog är ju inte med sanningen överensstämmande, det var nog mest halvkriminella element.
Så med facit i hand så har Johansson rätt, och jag kan garantera att han hade information om det han sade från UD.
Citera
2017-11-14, 22:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gouaold
Det var nog inte så många Polacker, troligen många utlänningar från länderna runt omkring, och med tanke på befolkningsmängden i Polen, nästan 41 miljoner, var det ju inte ens en promille av befolkningen som deltog. Att ALLA samhällselement deltog är ju inte med sanningen överensstämmande, det var nog mest halvkriminella element.
Så med facit i hand så har Johansson rätt, och jag kan garantera att han hade information om det han sade från UD.
Vet inte om du provocerar eller är hjärntvättad. För den som kan tänka självständigt och inte är en PKhippie så är det inte konstigare att Polen firar sin nationaldag än Norge
Det är bara svenska politiker som inte kan skilja mellan nationalism och nazism. Tänka sig att norrmännen är mer glada att bli av med svenskarna än tyskarna.
Citera
2017-11-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Morgan Johansson har väl alkoholproblem och borde få någon rådgivare/livvakt att stoppa honom från den här sortens utspel. Sveriges dåliga rykte internationellt lär inte förbättras.

Sverige har ett alldeles utmärkt rykte utomlands, trots alla försök från högerextrema dumskallar att kasta skit på landet.
"Att Sverige har ett bra rykte utomlands är någonting vi ofta får höra. Och enligt en ny undersökning från konsultfirman Reputation institute har Sverige faktiskt bättre rykte än något annat land i världen."
Citera
2017-11-14, 22:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Vet inte om du provocerar eller är hjärntvättad. För den som kan tänka självständigt och inte är en PKhippie så är det inte konstigare att Polen firar sin nationaldag än Norge. Fö så gick det hela av Stapeln i Warszawa där 600 000 var ute varav 500 högerextrema. Det bar ditresta vänsterdrägg och det var också dessa som anhölls.
Det är bara svenska politiker som inte kan skilja mellan nationalism och nazism. Tänka sig att norrmännen är mer glada att bli av med svenskarna än tyskarna.
Citera
2017-11-14, 23:25
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:

Du måste vara det dummaste trollet hittills. För det första så har Polen en befolkning på ungefär 38,5 miljoner. För det andra så bor inte polacker bara i Warszawa utan det finns hör och häpna fler städer i landet och fler marscher anordnades. Du kunde åtminstone försökt tänka så långt innan du försökte...

Visst fanns det en del utlänningar på marschen, bröder från Ungern, säkert 100-200st och en del högerkändisar från runt om i världen. Polen är ju ett av fåtal länder i EU där man får vara patriot utan att bli stämplad som en rasist.

Här har du underbara bilder från vår fina parad. Och du kallar dessa människor för "halvkriminella element". Patetiskt.
Njut nu:
https://www.youtube.com/watch?v=X70z7EtVyAM

Citat:
Sverige har ett alldeles utmärkt rykte utomlands, trots alla försök från högerextrema dumskallar att kasta skit på landet.
"Att Sverige har ett bra rykte utomlands är någonting vi ofta får höra. Och enligt en ny undersökning från konsultfirman Reputation institute har Sverige faktiskt bättre rykte än något annat land i världen."

Sverige har ett gott rykte utomlands speciellt i mellanöstern och Afrika. Där är ju Sverige förlovade landet.
Senast redigerad av pizzaslajsen 2017-11-14 kl. 23:41.
Citera
2017-11-15, 07:06
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Är byggjobb skitgöra? Fräscht klassförakt. Vem är du själv och vad har du åstadkommit? Hade du vågat säga det till en svensk byggare? Troligen inte med tanke på att du förminskar din egen ignorans med hanrejens favoritadverb „väl“ och „kanske“.

Eftersom Morgan är lika servil när det väl gäller lär denna protest gå obemärkt förbi.

Polsk arbetskraft får alltid ta de farligaste och smutsigaste jobben. Det vet även svenska byggare. Tror du nåt annat är du naiv, din gamle kommunist.
Citera
2017-11-15, 10:18
Medlem
Polen en av de sista bastionerna i Europa för nationalism. Ett föredöme på alla vis. Jag älskar det polska folket och dess stolthet.
Citera
2017-11-15, 15:41
Medlem
pizzaslajsens avatar
Idag blev jag en SD-väljare. Trots att jag inte gillar deras starka Israel-kopplingar

SD:s representant Peter Lundgren försvarade Polen helhjärtat inför crypto-kommunisterna i EU-rådet idag. Han höll ett passionerat tal som visade polackerna att man har SD:s stöd och sett till den politiska utvecklingen här i Sverige så är det ett gott tecken, minst sagt.
Citera
2017-11-16, 16:34
Medlem
Ja mer arbetssamma människor finns inte i Europa tror jag, jag har en bekant som handgrävde upp o gjorde om min infiltration på en dags jobb,samma gubbe rev ner min gamla skorsten ( inne i timmerhuset) och byggde upp ny skorsten på ungerfär 2 dagars jobb- glöm att en svensk hade klarat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in