Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-19, 12:03
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blowmesideways
Jag kör rapiv och har problem med epg sen några dagar tillbaka, fungerar det för er?

/b
För mig är EPG:n kl 23 på kvällen dygnet runt. Om jag inte missminner mig så håller dom på å fixa det.
2017-11-19, 12:14
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
För mig är EPG:n kl 23 på kvällen dygnet runt. Om jag inte missminner mig så håller dom på å fixa det.
Testa att ta bort Epg'n, starta om Kodi eller vad du nu använder och lägg in den på nytt.
2017-11-19, 17:13
Medlem
Jag undrar om det finns någon sida man kan kolla upp sin url och få veta vilken leverantör det är som ligger bakom. Det är så att killen jag köpte av (från ett forum) är inaktivt via mejl.

Jag är väldigt väldigt nöjd med kanalerna. Vill gärna förlänga det.

Det är iallafall king-box.club:80 som det börjar med. Kanske någon vet.
2017-11-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starbux
Jag undrar om det finns någon sida man kan kolla upp sin url och få veta vilken leverantör det är som ligger bakom. Det är så att killen jag köpte av (från ett forum) är inaktivt via mejl.

Jag är väldigt väldigt nöjd med kanalerna. Vill gärna förlänga det.

Det är iallafall king-box.club:80 som det börjar med. Kanske någon vet.
Detta är det http://www.king-box.net

Gissar att forumet var iptv.community och att han sålde annat än deras tjänst där och vart bannad.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-19 kl. 17:48.
2017-11-19, 18:24
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Force-Walker
Finns det någon app som visar undertexter på viasat och cmorekanalerna på Shielden och Samsung tv?
Kör Smartiptv på Samsung tvn nu, men funderar på att köpa en Shield.

Har samma problem på min Samsung TV, får inga undertexter på varken Cmore eller Viasat kanalerna trots att det finns som inställning men när man trycker på AD/Subs händer inget.

Skickade iväg ett mail häromdagen till SmartIPTV utvecklarna men har inte fått något svar än. Får hoppas att det sker något på den fronten annars blir det nog att köpa en android box och få undertexter därifrån.
2017-11-20, 13:08
Medlem
Någon som sett en leverantör med 4k (3840x2160) kanaler?
2017-11-20, 20:55
Medlem
Sen en del US/CAN leverantörer med det men om det verkligen är 4K eller deras sätt att kalla det 1080i med hög bitrate låter jag vara osagt.
I Europa har vi inte så många kanaler med 4K men skulle hellre se högre bitrate istället på existerande kanaler då det skulle göra stor skillnad med. Man ska inte bara stirra sig blind på upplösningen då det kan se sämre ut om det är för mycket komprimerat eller på nåt annat sätt förstör bilden.
Ett exempel är ju att det finns många 1080i/50 det dom kallar FHD eller 1080p tom i sina streams kan ligga på 3-4mbit mednas det finns 720p/50 streams på ungefär samma bitrate och den senare kommer då se bättre ut.
Speciellt då det handlar om sport som är beroende av den högre fps som 720p har.
Dom 4K kanaler skulle kunna skickas ut som riktig 1080p istället och få ner bitraten till kanske ca 7-8mbit istället för 25-30mbit som 4K kanaler normalt brukar ligga kring. Det skulle förutom att ställa höga krav hårdvaran som måste stöda H265 och kräva att din uppkoppling klarar 25-30mbit konstant streaming utan minsta lilla avbrott och vi ser idag många som har problem redan kring 10mbit.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-20 kl. 21:02.
2017-11-20, 21:40
Medlem
Force-Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Har samma problem på min Samsung TV, får inga undertexter på varken Cmore eller Viasat kanalerna trots att det finns som inställning men när man trycker på AD/Subs händer inget.

Skickade iväg ett mail häromdagen till SmartIPTV utvecklarna men har inte fått något svar än. Får hoppas att det sker något på den fronten annars blir det nog att köpa en android box och få undertexter därifrån.

Tror du måste köpa en MAG-box, där funkar det.
2017-11-20, 21:50
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Force-Walker
Tror du måste köpa en MAG-box, där funkar det.
Eller en Android, Apple eller Rasperry Pi-box.
Kör själv en Android och har text på samtliga kanaler, allt hänger på hur många undertextsiter du lägger till i programmet som i mitt fall Kodi.
2017-11-20, 21:52
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Eller en Android, Apple eller Rasperry Pi-box.
Kör själv en Android och har text på samtliga kanaler, allt hänger på hur många undertextsiter du lägger till i programmet som i mitt fall Kodi.

Vad kör du för android box?
2017-11-20, 21:55
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Vad kör du för android box?
Beelink-GT1-Ultimate
2017-11-20, 21:58
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat: