Jag visste inte vem det var så jag googlade och vad hamnade jag , jo på Flashback och tråden om Stig Larsson.
Fula Gubben skrev 2009-01-26, 21:44
et är för mycket intellektuella resonemang och för lite äckligt skvaller i denna tråd. Detta måste åtgärdas.
Alltså: när Stickan stod på topp så hängde han en del med en annan klippa i den sena 80-talsparnassen, nämligen den suspekte fransmannen (alla fransmän är suspekta) Jean-Claude Arnault, som förestod prestigefyllda litterära aftnar, och någon bar eller vad fan det var. Forum hette stället. Han är (var?) även gift med muntergöken Katarina Frostenson, numera i Svenska Akademien.
Snacket på den tiden var att Frostenson satt hemma och försökte skriva en ny diktsamling alternativt ta livet av sig, samtidigt som herrarna Larsson och Arnault var ute och raggade litteratur-groupies (såna fanns det!) i övre tonåren. En bekant i svängen då berättade att Stig Larsson satt och höll hov i centrum av allas uppmärksamhet, och med jämna mellanrum leddes unga Konstfack-studerande tjejer fram till honom för att "presenteras" och gissningsvis okulärbesiktigas inför eventuella sexuella äventyr.
Arnault och 80-talet lever än:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=671387
FINNS MKT MER OM HONOM I STIG LARSSON TRÅDEN !