Citat:
Jag var 21 ... Alla var glada, humöret på topp och vi firade på banketten och senare på klubb. Lite för mycket alkohol blev det för min del ... hur mannen lockade in henne på sitt hotellrum. Jag har pojkvän, jag säger nej. Han tar på mig och säger jo. Jag blir stel, jag vill inte. Jag säger nej igen. Han tar av mina kläder. Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer.
När det är över tar jag mina saker och går därifrån. Jag skäms ... Min relation med min pojkvän skadas svårt och det tar över ett halvår innan vi har reparerat skadan. Jag har alltid varit stark och självsäker ...
Här har vi en standardhändelse när en kvinna är otrogen och helt friskriver sig själv som ansvarig. Intressant hur alla idag säger att de var helt oförmögna att gå där ifrån, skrika eller slå.
Idag fryser alla till is men för inte så många år sedan var det ingen som beskrev det så. Vi pratar inte om någon överfallsvåldtäkt här utan snarare att det blev för intressant att bryta och lämna händelsen.
Känslorna blev för stora och det vet ju alla att det är just detta som styr en kvinna. Att hon skäms efteråt är för att hon först då börjar tänka på pojkvännen där hemma när den värsta kåtheten klingat av!