Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 11:58
https://www.expressen.se/sport/friid...er-finnkampen/
"Hjelmer beskriver hur mannen lockade in henne på sitt hotellrum.
"Han är betydligt äldre än mig och han är gift, jag kände mig säker och trodde jag kunde lita på honom. Jag har pojkvän, jag säger nej. Han tar på mig och säger jo. Jag blir stel, jag vill inte. Jag säger nej igen. Han tar av mina kläder. Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer. Han våldtar mig", skriver Hjelmer.
"När det är över tar jag mina saker och går därifrån. Jag skäms, vad gjorde jag för fel? Min relation med min pojkvän skadas svårt och det tar över ett halvår innan vi har reparerat skadan. Jag har alltid varit stark och självsäker och vet i dag att det här inte var MITT fel, trots det har det tagit 6 år innan jag vågar berätta."
Citera
2017-11-23, 12:05
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rat1
https://www.expressen.se/sport/friid...er-finnkampen/
"Hjelmer beskriver hur mannen lockade in henne på sitt hotellrum.
"Han är betydligt äldre än mig och han är gift, jag kände mig säker och trodde jag kunde lita på honom. Jag har pojkvän, jag säger nej. Han tar på mig och säger jo. Jag blir stel, jag vill inte. Jag säger nej igen. Han tar av mina kläder. Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer. Han våldtar mig", skriver Hjelmer.
"När det är över tar jag mina saker och går därifrån. Jag skäms, vad gjorde jag för fel? Min relation med min pojkvän skadas svårt och det tar över ett halvår innan vi har reparerat skadan. Jag har alltid varit stark och självsäker och vet i dag att det här inte var MITT fel, trots det har det tagit 6 år innan jag vågar berätta."

Jag läser:

Jag var med på noterna, men ångrade mig eftersom det skadade mitt förhållande med min pojkvän.
Citera
2017-11-23, 12:09
Medlem
Silmarillions avatar
Här är hela truppen från Finnkampen 2011. Knock yourselfs out.

Citera
2017-11-23, 12:11
Medlem
I min bok så är det våldtäkt först när just fysiskt tvång används för att få sex eller utpressning...

Nä fröken Hjelmer begick nog ett snedsteg som uppdagades för pojkvännen och därav storyn att hon blivit våldtagen...
Citera
2017-11-23, 12:12
Om de tycker det här är våldtäkt förstår man ju varför halva landet säger sig blivit våldtagna...
Citera
2017-11-23, 12:13
Bannlyst
Man kan ju undra varför hon inte tog upp incidenten med styrelsen direkt om hon nu blev våldtagen. Moa kanske borde byta namn till Jämmer för att deklarera hennes inställning till saker och ting?
Citera
2017-11-23, 12:13
Medlem
Obehagligt om Moa är kuvad av sin nuvarande pojkvän.
Om han krävt att hon går ut med denna historia.
Jag tror genomgående på offren. Kvinnor som män.
Men.
Något är vridet i denna historia. Får känslan av att den inte är spontant berättad.

Kanske FB ska lägga fokus på nuvarande pojkvännen?
En manipulatör?
Citera
2017-11-23, 12:17
Medlem
Sorbitans avatar
Allt handlar nu om att kvinnorna ska sätta sig i offerrollen, precis som invandrarna gör emot sig själv, och precis som pk-eliten och diverse skräpfolk gör med invandrarna. Detta polariserar bara ännu mera, det är det som inte människor verkar förstå.

Nu handlar det om att få tycka-synd-poäng, på så vis vet man EXAKT hur det är att vara "utsatt" som personerna så fint själva uttrycker sig. Detta är en skymf med vårat Sverige, den feministiska regeringen (?)

Detta är en jättestor samhällsfråga, det håller jag med om till det yttersta, men i form av denna häxjakt och denna överdrivna vilja att få en tid i rampljuset stör mig så sjukt mycket.
Citera
2017-11-23, 12:21
Medlem
Vatrenis avatar
"Jo"
"Nej"
"Jo"

Jag blir tyst och låter han knulla mig...

Låter som mannen var James Bond. Förlåt, men kan inte på allvar ta detta som en våldtäkt. Låter som hon knappt gjorde motstånd och gav med av vilja. Har varit med kvinnor som vill testa en sådär. Många kvinnor tänder på envishet och när killar verkligen vill ha dem och inte ger sig. Varför gick hon ens med in på hans hotellrum till en början, lovar att hon förmodligen hade ett busigt leende på läpparna när hon steg in. Det var spännande, tills hon ångrade sig sex månader efteråt.
Citera
2017-11-23, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellertid
Obehagligt om Moa är kuvad av sin nuvarande pojkvän.
Om han krävt att hon går ut med denna historia.
Jag tror genomgående på offren. Kvinnor som män.
Men.
Något är vridet i denna historia. Får känslan av att den inte är spontant berättad.

Kanske FB ska lägga fokus på nuvarande pojkvännen?
En manipulatör?

Vad fan har pojkvännen med detta att göra? Jävla idiot.
Citera
2017-11-23, 12:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silmarillion
Här är hela truppen från Finnkampen 2011. Knock yourselfs out.

Vad ska man räkna med som betydligt äldre får att få ner antalet? Moa var 21 år 2011. Så aktiva över 30 möjligen.
Citera
2017-11-23, 12:33
Medlem
Citat:
Jag var 21 ... Alla var glada, humöret på topp och vi firade på banketten och senare på klubb. Lite för mycket alkohol blev det för min del ... hur mannen lockade in henne på sitt hotellrum. Jag har pojkvän, jag säger nej. Han tar på mig och säger jo. Jag blir stel, jag vill inte. Jag säger nej igen. Han tar av mina kläder. Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer.
När det är över tar jag mina saker och går därifrån. Jag skäms ... Min relation med min pojkvän skadas svårt och det tar över ett halvår innan vi har reparerat skadan. Jag har alltid varit stark och självsäker ...
Här har vi en standardhändelse när en kvinna är otrogen och helt friskriver sig själv som ansvarig. Intressant hur alla idag säger att de var helt oförmögna att gå där ifrån, skrika eller slå.

Idag fryser alla till is men för inte så många år sedan var det ingen som beskrev det så. Vi pratar inte om någon överfallsvåldtäkt här utan snarare att det blev för intressant att bryta och lämna händelsen.

Känslorna blev för stora och det vet ju alla att det är just detta som styr en kvinna. Att hon skäms efteråt är för att hon först då börjar tänka på pojkvännen där hemma när den värsta kåtheten klingat av!
Senast redigerad av KamratBlue 2017-11-23 kl. 12:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in