Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Självklart är det här en grov våldtäkt.. Kvinnan har förstås ett allvarligt psykiskt / fysiskt handikapp, i annat fall hade hon förstås rest sig och gått. Illa att utnyttja svårt handikappade kvinnor.

Handikapptävlingar är väl annars att se som något positivt. Är det känt vilket handikapp kvinnan lider av?

Ja hon fryser till is och särar på benen i manligt sällskap.
Citera
2017-11-24, 21:38
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hade jag blivit falskt anklagad för att vara våldtäktsman så hade jag gjort allt i min makt för att sätta dit lögnaren. Ingenting man glömmer bort och låter passera.
Jag hade gjort allt för att min fru inte skulle få veta om otrohet. Han kommer nog inte anmäla.
Citera
2017-11-24, 21:40
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Du eller någon annan kan ju förklara för oss hur det fanns anledning för Moa att känna extrem rädsla i den aktuella situationen när det inte ens förekom något fysiskt tvång ?

Om du lyckas med det kan du ju sen ge dig på och förklara hur mannen borde insett att Moa kunde känna en sådan extrem rädsla i situationen att hon frys till is och var oförmögen till att göra motstånd?

Ja det finns inget som tyder på att kvinnor som befunnit sig i Moas sits drabbats av en "frysreaktion"
Tonic immobility during rape/ Involuntary Paralysis/ "Frysreaktion" kan inträffa vid sexual assaults. Finns ingen forskning som visar att personer i Moas sits kan drabbas av tonic immobility during rape

Tonic immobility in animals is considered an evolutionary adaptive defensive reaction to a predatory attack when resistance is not possible and other resources are not available. Little is known about tonic immobility in humans, however. To investigate, Anna Möller, MD, PhD, of the Karolinksa Institutet and the Stockholm South General Hospital in Sweden, and her colleagues assessed tonic immobility at the time of assault in 298 women who had visited the Emergency Clinic for Rape Victims in Stockholm within one month of a sexual assault. After 6 months, 189 women were assessed for the development of PTSD and depression.

Of the 298 women, 70% reported significant tonic immobility and 48% reported extreme tonic immobility during the assault. Among the 189 women who completed the 6-month assessment, 38.1% had developed PTSD and 22.2% had developed severe depression. Tonic immobility was associated with a 2.75-times increased risk of developing PTSD and a 3.42-times increased risk of developing severe depression. Prior trauma and a history of psychiatric treatment were also linked with tonic immobility.

“The present study shows that tonic immobility is more common than earlier described,” said Dr. Möller. “This information is useful both in legal situations and in the psychoeducation of rape victims. Further, this knowledge can be applied in the education of medical students and law students.”
http://newsroom.wiley.com/press-rele...ce-involuntary
Citera
2017-11-24, 21:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ja hon fryser till is och särar på benen i manligt sällskap.

Det förstnämnda begriper jag inte riktigt, det sistnämnda känns dock igen.

Hur vore det att införa en ångervecka?
Citera
2017-11-24, 21:50
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Vad är preskribionstiden för våldtäkt?

15 år.

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Hur vore det att införa en ångervecka?

Vore ju toppen och då menar du naturligtvis en vecka på sig att ändra från ville till våldtäkt?
Citera
2017-11-24, 21:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Har försökt hänga med i tråden och ber om ursäkt om jag missat.
Har Moa förklarat hur det blev problem i hennes förhållandet efteråt? Var det någon annan som skvallrade eller var hon så dum att hon gick hem och berättade att hon varit otrogen?
Citera
2017-11-24, 21:52
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har försökt hänga med i tråden och ber om ursäkt om jag missat.
Har Moa förklarat hur det blev problem i hennes förhållandet efteråt? Var det någon annan som skvallrade eller var hon så dum att hon gick hem och berättade att hon varit otrogen?

Finns inga sådana uppgifter att tillgå.
Citera
2017-11-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Vad icke-konspirationsteoretikern i mig säger är att Sverige helt enkelt blivit ett jävla dårhus och att det vore bäst att flytta snarast möjligt.
VÅLD-täkt. Bulgarien är inte dumt, ännu bättre är Filippinerna
Citera
2017-11-24, 22:04
Medlem
Tydligt att många bör lösa på vad som i lagens mening är våldtäkt. Klart man får ha sin åsikt men va inte så förbannat okunniga.
Citera
2017-11-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Nä nu får det faan räcka med "tycka synd om mig story"!
Jag har varit med om det mesta haft kuken i hålet när hon sagt nej. Dragit ut den och börjat klä på mig när kvinnan dragit ner mig igen i sängen för att knulla som två hamstrar. Jag har säkert legat med runt 150 kvinnor onykter eller i nyktert tillstånd, vissa har varit jävligt konstiga börjat grina under akten vilket resulterat att man slutat, nån har gjort det av glädje nån av ångest eller vad det nu må vara.
Jag själv började tillslut härma vissa kvinnors beteenden att säga nej precis när det började nalkas till sex som en hämnd mot den sjuka kultur som uppstått. Vilket iof gjorde att det blev sex till slut, men någon jävla ordning får det ändå vara, följer man någon hem, eller om man vet med sig att man knullar när man är full, eller vad det nu kan göra att man hamnar i ångest, först bör man i första hand börja titta på sig själv och sitt beteende och inte slå ifrån sig. buhu han knullade mig buhu. Våldtäkt är hemskt och inget jag försvarar på något sätt men det finns ett eget ansvar för kvinnor också och den verkar ju vara som bortblåst under detta drev. Skärp er kvinnor, se på ert eget agerande. Följ inte med någon hem, drick inte mängder alkohol om ni inte kan hantera det och viktigaste av allt sluta vara såna jävla bekräftelse divor. Det är ok att ångra sig dagen efter..men inte fan innebär det att man inte va med på det när det skedde. Gråta ut och hänga ut en massa oskyldiga klantarslen 5 till 10 år senare är fy fan beklämmande tragiskt.

Ta och coola ner dig och lär dig från real life
https://www.ted.com/talks/thordis_el...reconciliation

Det har med all sannolikhet att göra med en riktig våldtäkt i det här fallet
Citera
2017-11-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Ja det finns inget som tyder på att kvinnor som befunnit sig i Moas sits drabbats av en "frysreaktion"
Tonic immobility during rape/ Involuntary Paralysis/ "Frysreaktion" kan inträffa vid sexual assaults. Finns ingen forskning som visar att personer i Moas sits kan drabbas av tonic immobility during rape

Jo https://www.ted.com/talks/thordis_el...reconciliation
Citera
2017-11-24, 22:07
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatreni
"Jo"
"Nej"
"Jo"

Jag blir tyst och låter han knulla mig...

Låter som mannen var James Bond. Förlåt, men kan inte på allvar ta detta som en våldtäkt. Låter som hon knappt gjorde motstånd och gav med av vilja. Har varit med kvinnor som vill testa en sådär. Många kvinnor tänder på envishet och när killar verkligen vill ha dem och inte ger sig. Varför gick hon ens med in på hans hotellrum till en början, lovar att hon förmodligen hade ett busigt leende på läpparna när hon steg in. Det var spännande, tills hon ångrade sig sex månader efteråt.
Du vet inte mycket om mekanismerna och rädslan som kan uppstå i dylika situationer. Innan du uttalar dig så tvärsäkert kanske du ska googla litet. Eller bara hålla käften?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in