Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-24, 07:28
Medlem
A32s avatar
Det finns ett problem i "problemet"?

Enär nu Förbundet är inblandad i storyn så nämns inget om Friidrottsförbundets policy och värdegrund?
Bankett med spritintag, krogsväng med spritintag och nattsudd?
Är detta genomfört i statens tjänst och med skattemedel i form av bidrag etc?
Min fundering gäller såväl våldtäktspersonen som "våldtäktsoffret!
Senast redigerad av A32 2017-11-24 kl. 07:54.
Citera
2017-11-24, 07:37
Medlem
Är det ute vem mannen är?
Citera
2017-11-24, 07:59
Medlem
Oavsett om Hjelmer haft sex med eller mot sin egen vilja så är det stora problem med att hon hänvisar till "freight freeze". Detta gör nämligen att det i praktiken är omöjligt att få någon dömd om inte våld använts och inga vittnen finns.

Detta skulle till och med kunna innebära att "GM" faktiskt uppfattar att hon är med på det (tillräckliga detaljer finns inte i detta fallet). Är lite orolig för att #METOO kommer att leda till att bevisbördan vid sexualbrott sänks, vilket är mycket olyckligt då det finns en hel del som felaktigt dömts redan idag bara baserat på kvinnans (falska) vittnesmål. Särskilt i samband med vårdnadstvister....

Sedan är detta med att frysa till is ett beteende som är skadligt i många olika situationer i vardagslivet. När jag är nära en olycka i trafiken så upplever jag att jag har gott om tid på mig för att agera, andra fryser till is och förvärrar situationen.
Senast redigerad av Pisseman 2017-11-24 kl. 08:04.
Citera
2017-11-24, 08:03
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Vart följde hon med? Till hans hotellrum. På natten, efter en fest. Ja, vad brukar, om vi skall vara ärliga och uppriktiga, män ha för avsikt när de bjuder in kvinnor till sina hotellrum vid den tiden på dygnet? Okej, det är ju inte helt omöjligt att han bara vill prata eller visa sina nya spikskor, men är det sannolikt?

Kan inte påminna mig om att kvinnliga kollegor följt med mig ensamma till mitt hotellrum efter någon firmafest eller liknande tillställning. Det verkar vara normalt beteende hos kvinnor att undvika den situationen, såvitt jag märkt.

Ja-man undrar varför hon följde med till hotellrummet- titta på hans frimärkesamling?

Nej-Något stämmer inte i denna historien.
Citera
2017-11-24, 08:06
Medlem
Jag blir helt bestört och uppgiven. Det verkar finnas svin överallt och som man känner jag mig inte igen mig i deras beteende. Men slutsatsen blir att alla män är svin. De är svin, inte män. Det andra är varför i helvete man inte anmäler direkt eller skyller på "tystnadskultur". Hur fan kan något bli bättre om kvinnor väljer att inte anmäla och berätta om svinen? Kan förstå att det är lätt att säga men ytterst ligger det ett stort ansvar på den som inte anmäler. De väljer då att låta andra råka ut för samma sak då svin inte slutar om de inte blir avslöjade och uthängda.

Tystnadskultur finns endast inom media och kultur. Blir så helvetes förbannad när man står på scen och berättar om övergrepp som hänt för 10 år sedan men inte berättar av vem. Vem fan skyddar de och varför? Sorry, inget med tråden att göra men något är generalfel på alla nivåer. Skaffa lite civilkurage istället.
Citera
2017-11-24, 08:39
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsWerner
Jag blir helt bestört och uppgiven. Det verkar finnas svin överallt och som man känner jag mig inte igen mig i deras beteende. Men slutsatsen blir att alla män är svin. De är svin, inte män. Det andra är varför i helvete man inte anmäler direkt eller skyller på "tystnadskultur". Hur fan kan något bli bättre om kvinnor väljer att inte anmäla och berätta om svinen? Kan förstå att det är lätt att säga men ytterst ligger det ett stort ansvar på den som inte anmäler. De väljer då att låta andra råka ut för samma sak då svin inte slutar om de inte blir avslöjade och uthängda.

Tystnadskultur finns endast inom media och kultur. Blir så helvetes förbannad när man står på scen och berättar om övergrepp som hänt för 10 år sedan men inte berättar av vem. Vem fan skyddar de och varför? Sorry, inget med tråden att göra men något är generalfel på alla nivåer. Skaffa lite civilkurage istället.

Det kallas sociala medier, för 6år sen va det inte så populärt med facebook,instagram osv. Idag ska man berätta om allt speciellt om man vart med om nått allvarligt så du får dina likes och ryggdukningar. Speciellt tjejer det är deras drog när dom få se att 100st har gillat ett inlägg

Jag kan inte ta nån seriöst om man väntar i 6år för att sen anmäla och lägga ut hela historian på sociala medier
Citera
2017-11-24, 08:42
Medlem
53 sidor rundsnack i tråden. Vem är mannen? Han är flera år äldre än Moa och var med i landslaget på Finnkampen 2011. Han var då gift. Hur många finns att välja på?
Citera
2017-11-24, 08:42
Medlem
Denna våldtäkt är mycket lik den som Tom Stranger begick på Thordis Elva

https://www.ted.com/talks/thordis_el...reconciliation

Det är många här som dömer ut Hjelmer som att hon begår falskt förtal men det tror inte jag. Se hela så lär ni er hur detta kan ha hänt Hjelmer. Tror att Hjelmer skulle behöva se detta för att bättre förstå själv vad som hänt.

Frysbeteendet är troligen en mekanism för överlevnad som kvinnor har. Håller med att det försvårar att döma mannen då han kanske inte förstår vad han gjort. Men där bör ni lyssna på Tom Stranger.

Vem det är? Patrik Sjöberg vet. Hallå Sjöberg! Kom hit regga ett konto och berätta. Han förtjänar inte att hållas i hemlighet.
Senast redigerad av becknaren99 2017-11-24 kl. 08:46.
Citera
2017-11-24, 08:53
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Givetvis är det en våldtäkt. Retoriken tyder på att de flesta är sd.
SD? Menar du att friidrottarna eller vi på forumet är SD? Retoriken får väl vara hur den vill, alla har rätt till sin egen åsikt. Våldtäkt eller inte, det får polis och domstolen reda ut. Jäkligt svagt av friidrottarna att fira med den drogen som genererar flest brott och mest misär i världen.

Utan alkohol i våra barns förebilders kroppar skulle den här historien inte skett, och vi skulle kunna diskutera viktigare saker än ett fyllesnedsteg alt våldtäkt eller sexuellt utnyttjande. Hur i helvete tänker friidrottsförbundet när de låter sina utövare använda droger?
Citera
2017-11-24, 08:59
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Denna våldtäkt är mycket lik den som Tom Stranger begick på Thordis Elva

https://www.ted.com/talks/thordis_el...reconciliation

Det är många här som dömer ut Hjelmer som att hon begår falskt förtal men det tror inte jag. Se hela så lär ni er hur detta kan ha hänt Hjelmer. Tror att Hjelmer skulle behöva se detta för att bättre förstå själv vad som hänt.

Frysbeteendet är troligen en mekanism för överlevnad som kvinnor har. Håller med att det försvårar att döma mannen då han kanske inte förstår vad han gjort. Men där bör ni lyssna på Tom Stranger.

Vem det är? Patrik Sjöberg vet. Hallå Sjöberg! Kom hit regga ett konto och berätta. Han förtjänar inte att hållas i hemlighet.

Vi är flera här inne som vet namnet på mannen som är utpekad. Det är inte svårare än att använda Wikipedia för deltagarlistan och Google för att utesluta yngre män i truppen. Ok, jag är inte hundra på vad Moa menar med "betydligt äldre", men det är iallafall inte många som är äldre i truppen, så det står mellan ett par män.
Citera
2017-11-24, 09:00
Medlem
Nä nu får det faan räcka med "tycka synd om mig story"!
Jag har varit med om det mesta haft kuken i hålet när hon sagt nej. Dragit ut den och börjat klä på mig när kvinnan dragit ner mig igen i sängen för att knulla som två hamstrar. Jag har säkert legat med runt 150 kvinnor onykter eller i nyktert tillstånd, vissa har varit jävligt konstiga börjat grina under akten vilket resulterat att man slutat, nån har gjort det av glädje nån av ångest eller vad det nu må vara.
Jag själv började tillslut härma vissa kvinnors beteenden att säga nej precis när det började nalkas till sex som en hämnd mot den sjuka kultur som uppstått. Vilket iof gjorde att det blev sex till slut, men någon jävla ordning får det ändå vara, följer man någon hem, eller om man vet med sig att man knullar när man är full, eller vad det nu kan göra att man hamnar i ångest, först bör man i första hand börja titta på sig själv och sitt beteende och inte slå ifrån sig. buhu han knullade mig buhu. Våldtäkt är hemskt och inget jag försvarar på något sätt men det finns ett eget ansvar för kvinnor också och den verkar ju vara som bortblåst under detta drev. Skärp er kvinnor, se på ert eget agerande. Följ inte med någon hem, drick inte mängder alkohol om ni inte kan hantera det och viktigaste av allt sluta vara såna jävla bekräftelse divor. Det är ok att ångra sig dagen efter..men inte fan innebär det att man inte va med på det när det skedde. Gråta ut och hänga ut en massa oskyldiga klantarslen 5 till 10 år senare är fy fan beklämmande tragiskt.
Citera
2017-11-24, 09:02
Medlem
The_Fatrixs avatar
Gillar hur en hoper människor på flashback totalt lägger skulden på henne. Ni är fan snart på samma nivå som kommentarer på avpixlat.

Hoppas hon får rättvisa. Hur det nu skulle gå till i Sverige med våra mesiga staff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in