Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Man kan räkna ut med röven vem det handlar om. Bara köra uteslutningsmetoden.

Det är ju just detta man försöker med och det stannar vid några personer. Men om du så säkert vet genom uteslutningsmetoden så kläm fram namnet, så vi andra kan sluta gissa.
Citera
2017-11-24, 21:06
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Det tyder framför allt på att du inte är en bra älskare.

Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Jobbigt att du inte är så attraktiv i hennes ögon. Men svaret på din fråga är nej. Jag ger er ett halvår högt räknat, men du kommer att kunna behålla ditt jobb och facebook.

Män som antyder att andra män är otillräckliga därför att deras egna hustrur inte tycker att sexlivet är fantastiskt hela tiden, och att det skulle vara en rimlig orsak för skilsmässa... jag vet inte ens vad som är fel på er, men något allvarligt är det definitivt.

persona.von.grata sätter faktiskt fingret på något högst väsentligt: kvinnor säger inte alltid "ja" till sex. Praktiskt taget alla män har ibland fått ett "nja", "jag har huvudvärk" eller rentav ett "nej" som man haft på känn att kvinnan egentligen inte menat, och det är ett normalt beteende för män att "tuta och köra" så länge man inte får ett tydligt "NEJ". Så är det bara, och den som säger något annat är antingen en förbannad hycklare eller har ringa erfarenhet av kvinnor.

Detta faktum avslöjar ju att hela grejen med "samtyckeslagstiftning" är att man gör helt vanliga svenska män till "våldtäktsmän" -- män som aldrig ens hade tänkt tanken att med våld tvinga sig på en kvinna som gråter, skriker och gör allvarligt menat motstånd, med andra ord att begå en riktig våldtäkt så som ordet historiskt har förståtts.

Konspirationsteoretikern i mig påstår att detta är själva avsikten. PK-narrativet säger att svenska män är i stort sett lika våldtäktsbenägna som blattar och negrer, vilket är ren lögnpropaganda om vi pratar om riktiga våldtäkter. Deras bästa chans är därför att införa ett våldtäktsbegrepp som mer eller mindre gör alla män till våldtäktsmän, vilket suddar ut skillnaderna och gör deras lögner till "sanning" på samma sätt som nyspråket i Orwells 1984 gör Partiets lögner "sanna" så till vida att det saknas språkliga verktyg för att diskutera skillnaderna.

Vad icke-konspirationsteoretikern i mig säger är att Sverige helt enkelt blivit ett jävla dårhus och att det vore bäst att flytta snarast möjligt.
Citera
2017-11-24, 21:07
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Den stora frågan är om den utpekade kommer att anmäla Moa för förtal. Högst troligt att hon har fått skuldkänslor dagen efter och sedan hittat på en riktig rövarhistoria för att rädda sitt eget skinn. Om så är fallet och hon går ut med det offentligt på det här sättet så är det allvarligt.

Får hoppas på att det går till en anmälan. Allvarliga brott, speciellt sådana som anklagar någon, borde inte gå att hänga ut i sociala medier utan att det då blir en anmälan vare sig den påstått utsatta vill det eller ej.

Den det pekar mot har ju annars ingen möjlighet att få ge sin version och det måste väl ändå vara det viktigaste i ett rättssamhälle. "Metoo"-kampanjen verkar dock inte vilja det. Kan inte tolka det på annat sätt än att de vill dela ut skuld utan att lämna några möjligheter att få kommentera det.

I det skitnödiga Sverige vågar inte heller någon ge utpekade en chans. De sätts i frysboxen och det är tillåtet att spotta på dem.
Citera
2017-11-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikarus80
Det är ju just detta man försöker med och det stannar vid några personer. Men om du så säkert vet genom uteslutningsmetoden så kläm fram namnet, så vi andra kan sluta gissa.

Kommer inte droppa något namn här i respekt till honom. Mannen ska få chansen att gå ut själv och ge sin egen historia.
Senast redigerad av Kimma7 2017-11-24 kl. 21:13.
Citera
2017-11-24, 21:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Försök inte flytta fokus nu från med på noterna för att någon går med till ett hotellrum till att jag dömt personen. Det håller inte du har mycket kvar att lära dig om vad som är viktigt gällande ett brott.
Är råttan oskyldig träder han fram om inte så kan jag inte göra något åt det.

Det har du absolut rätt i. Om beskylld för något sådant här jag skulle liksom skrika mig hes. Skriva till varenda nyhetskanal som fanns. Sedan då givet polisanmäla den som anmält för allt som går att anmäla för. Men denna person är icke känd ännu och inte anmäld så om Moa skulle anmäla just detta kanske det skulle ske att Moa vore den som blev straffad för falsk tillvitelse.
Citera
2017-11-24, 21:11
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Kommer inte droppa några namn här i respekt till honom. Mannen ska få chansen att gå ut själv och ge sin egen historia.

"Några" namn, jaha då vet du alltså inte.
Citera
2017-11-24, 21:21
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Säger du det eller? Jag tror att din speciella verklighetstolkning inte stämmer överens med expertisens.

Citat:
Den vanligaste och mest "normala" reaktionen är att frysa. 88 procent av alla våldtäktsoffer upplever ofrivillig frysning under övergreppet. Frysning är en biologiskt snabb inprogrammerad reaktion som aktiveras i situationer som innehåller extrem rädsla i kombination med fysiskt tvång. Det fungerar ungefär som att vara ute i skogen och plötsligt träffa på en björn. Det går inte att slåss med den, och heller inte att springa ifrån den. Den sista instinktiva överlevnadsreaktionen som återstår är att ligga stilla och spela död.

https://www.expressen.se/debatt/darf...r-overgreppen/

Du eller någon annan kan ju förklara för oss hur det fanns anledning för Moa att känna extrem rädsla i den aktuella situationen när det inte ens förekom något fysiskt tvång ?

Om du lyckas med det kan du ju sen ge dig på och förklara hur mannen borde insett att Moa kunde känna en sådan extrem rädsla i situationen att hon frys till is och var oförmögen till att göra motstånd?
Citera
2017-11-24, 21:21
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Kommer inte droppa något namn här i respekt till honom. Mannen ska få chansen att gå ut själv och ge sin egen historia.

Han kommer givetvis inte att som du säger: gå ut själv och ge sin egen historia.
Det han önskar helst av allt, är att hela historien glöms bort och att hans namn aldrig kommer ut.
Citera
2017-11-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Jaha du menar att du vet vem den andre var?

Nä jag vet inte men jag har mina aningar. Utöver det vi redan vet (äldre aktiv, han har ett fast förhållande, är inte aktiv inom friidrotten längre) så förutsätter jag att det är en man som Moa tycker är attraktiv nog att hon är sugen från början.

Mer än så vill jag inte spekulera även om MH lagt upp för det.
Citera
2017-11-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Han kommer givetvis inte att som du säger: gå ut själv och ge sin egen historia.
Det han önskar helst av allt, är att hela historien glöms bort och att hans namn aldrig kommer ut.

Hade jag blivit falskt anklagad för att vara våldtäktsman så hade jag gjort allt i min makt för att sätta dit lögnaren. Ingenting man glömmer bort och låter passera.
Citera
2017-11-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Hoppas! Och han ger sin version av händelseförloppet med alla snaskiga detaljer så hon blir förnedrad inför sin man. Finns inget värre än att falskanklaga en man för våldtäkt, det kan leda till självmord.

Man ska inte dricka sprit för då kan man bli pilsk och gå över gränsen mot sitt bättre vetande. Men OM man nu har gjort det då ska man stå för det inför sin pojkvän/fru och inte anklaga den andre..
Citera
2017-11-24, 21:34
Medlem
volvo 240s avatar
Vad är preskribionstiden för våldtäkt?

Hursomhelst känns det väldigt troligt att Moa snackar skit. Det är väl bara att fysiskt mota bort honom om han tex försöker ta av henens kläder, inte va still och bara låta honom göra det om hon nu inte vill ha sex. Så det troliga är att hon ehlt enkelt ångrat sin otrohet och lurat i sin kille det här för att komma undan. Och som sagt efter all tid som gått försvinner all hennes trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in