Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-24, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mobilewhorehouse
Han har gjort comeback men det kanske inte Moa vet om..

https://www.marathon.se/nyheter/avst...midnattsloppet
Boa*tif är avstängd i landslaget till september 2018.. och är inte en del av svensk friidrott..
Citera
2017-11-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Hur ska det prövas juridiskt när hon inte tänker göra en polisanmälan?
Det är ju just därför allt känns som påhittat när hon vaknade upp dagen efter med skuldkänslorna. Och kom på att hon hade ju någon gång faktiskt sagt nej och lite full var hon minsan men det kommer hon ihåg så hon var ju inte helt plakat.

Den stora frågan är om den utpekade kommer att anmäla Moa för förtal. Högst troligt att hon har fått skuldkänslor dagen efter och sedan hittat på en riktig rövarhistoria för att rädda sitt eget skinn. Om så är fallet och hon går ut med det offentligt på det här sättet så är det allvarligt.
Citera
2017-11-24, 20:59
Medlem
Detta är typiskt kvinnlig retorik. Jag har råkat ut för samma sak. Jag var 17 och på min första tjänsteresa. Efter en blöt middag följde jag med en representant fru en stilig dam runt 40. Jag kände mig dum och bestört men var det våldtäkt? Skulle nog inte tas emot av etablisimanget. Råkade ut för en liknande incident 15 år senare. Då förklarade jag att jag inte var intresserad. Vilket den söta Moa borde gjort. Men damer skall ses som omogna söta långt upp i åldern.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du anser det ja, men det är en helt annan femma. Men jag frågade dig vad med på noterna innebar, och då klargjorde du för detta med något som inte har betydelse för själva rättsprocessen.
Det kan dessutom vara farligt att tolka med på noterna hur som haver så att säga.
Nej, jag utgår ifrån hur hon upplevt detta och vilket förtroende hon hade för vederbörande som ville prata, och att hon säger nej två gånger samt att hon ville gå och lägga sig. Han ville att hon skulle sova hos honom. Trots två nej så säger han jo och begår en våldtäkt. Eftersom råttans version inte finns tillgänglig så finns det inget att diskutera om det-

Råttans version?! Du har liksom redan då dömt en person. Kalla honom råttan. Han kanske är helt oskyldig. 4-5 kvinnor årligen döms för falsk tillvitelse av våldtäkt. Liksom nerlagda fall av våldtäkt så är det säkert extremt många som kommer undan med detta. Hon kanske ljuger helt och hållet och bara drömt ihop att hon ens hade sex den kvällen. Ska man tro på liksom alla bara för de är kvinnor? Borde vara minst 1 är i finkan med tanke på vad bara beskyllning av ett brott som detta kan innebära för en person.
Citera
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Tja, du skrev överfallsvåldtäkter enbart som räknades enligt dig. Du försöker på nytt med trams om att det är indelat i olika kategorier gällande våldtäkt och tvingar dig utan minsta underlag påstå att detta inte är en riktig våldtäkt. Sök hjälp är mitt råd, och sluta tramsa runt som den bittra stackare du verkar vara. Synd om männen som inte får våldta hur dom vill...

Lär dig stava först om du ska vara värd att svara. Tramstroll.

haha brukar låta så när argumenten tryter. kul att kvinnan försöker i allafall.
Du är helt värdelöst på att argumentera och lägga fram argument.
The art of the argument är en bok för dig.
Citera
2017-11-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte_88
Men vad är anledningen till att du är inne på denna tråd? För och snacka skit eller få reda på GM?

Pissluffare!!

Jag är här eftersom jag tvivlar på att det finns någon "GM" eller någon "BO".

Tack det samma igen!
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Den stora frågan är om den utpekade kommer att anmäla Moa för förtal. Högst troligt att hon har fått skuldkänslor dagen efter och sedan hittat på en riktig rövarhistoria för att rädda sitt eget skinn. Om så är fallet och hon går ut med det offentligt på det här sättet så är det allvarligt.

Ja det blir säkert enkelt eftersom han inte direkt är utpekad med namn. Hur tänkte du egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Jag undrade också hur man får kläderna av en vuxen och extremt atletisk människa när denne inte samarbetar. Men det var innan jag insåg att det kan bero på kläderna. Typ bara att knäppa upp den enda knappen, och så rasar allt av.

Men vad är det för plagg vi pratar om då? Knäpper man upp en klänning så "rasar den inte av". Än mindre rasar trosorna av i samma veva..

Snarare är det nog så att hon inte vill minnas varken HUR hon hamnade i hans hotellrum. Eller HUR kläderna bara vips var av och han "våldtog" henne.

Jag tror att hon skulle må och ha mått mycket bättre om hon kunde åtminstone för sig själv säga sanningen. Hon är tillåten att ha ett sexliv. Och många människor med henne har hoppat över skaklarna i stundens hetta. Det är ingen dödsdom man får av det (vanligtvis). Troligtvis tar ens relation skada av det, men det får man ta. Eller göra slut. Att skylla på någon för våldtäkt är däremot att gå för långt.
Citera
2017-11-24, 21:01
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7

Hoppas! Och han ger sin version av händelseförloppet med alla snaskiga detaljer så hon blir förnedrad inför sin man. Finns inget värre än att falskanklaga en man för våldtäkt, det kan leda till självmord.
Citera
2017-11-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ja det blir säkert enkelt eftersom han inte direkt är utpekad med namn. Hur tänkte du egentligen?

Man kan räkna ut med röven vem det handlar om. Bara köra uteslutningsmetoden.
Citera
2017-11-24, 21:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Råttans version?! Du har liksom redan då dömt en person. Kalla honom råttan. Han kanske är helt oskyldig. 4-5 kvinnor årligen döms för falsk tillvitelse av våldtäkt. Liksom nerlagda fall av våldtäkt så är det säkert extremt många som kommer undan med detta. Hon kanske ljuger helt och hållet och bara drömt ihop att hon ens hade sex den kvällen. Ska man tro på liksom alla bara för de är kvinnor? Borde vara minst 1 är i finkan med tanke på vad bara beskyllning av ett brott som detta kan innebära för en person.

Försök inte flytta fokus nu från med på noterna för att någon går med till ett hotellrum till att jag dömt personen. Det håller inte du har mycket kvar att lära dig om vad som är viktigt gällande ett brott.
Är råttan oskyldig träder han fram om inte så kan jag inte göra något åt det.
Citera
2017-11-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Ytterl 1 som inte går att lita på-----att eft den andres död komma med uppg som inte går att bevisa=ju mkt värre än det här med Moa.

Viljo gavs ju ign möjligh att bemöta kritiken !

Sjöberg var 34 år, dvs en nästan medelålders man, när Viljo Nousiainen dog, så han borde givetvis skrivit boken långt tidigare så Viljo erbjudits möjligheten att bemöta Sjöbergs påståenden. Det var enligt min mening ett lågvattenmärke av Sjöberg att ge ut boken efter Nousiainens död. Sjöberg verkar ha svårt för sin mor också. T.ex så har han sagt detta om henne då han intervjuats.
"Hon har fått uttala sig i medierna, och det är bisarrt att ens egen mamma kan säga att jag har fått ett bra liv. Hon har aldrig frågat mig hur jag mådde, säger Sjöberg."

Mammans kommentar till detta: "Det får stå för honom. Jag visste naturligtvis inte om det. Det är allt jag har att säga."

Nu hoppas man verkligen att historien inte upprepar sig med Moa Hjelmer och att hon för fram vem som våldfört sig på henne efter finnkampen 2011. Om inte personen ifråga själv gör det så tycker jag att hon skall göra det och att vi även får hans version av händelsen. Det känns inte alls bra att några personer misstänkliggörs här på forumet som i själva verket inte haft med saken att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in