Citat:
Ursprungligen postat av
deakpeasley
Ytterl 1 som inte går att lita på-----att eft den andres död komma med uppg som inte går att bevisa=ju mkt värre än det här med Moa.
Viljo gavs ju ign möjligh att bemöta kritiken !
Sjöberg var 34 år, dvs en nästan medelålders man, när Viljo Nousiainen dog, så han borde givetvis skrivit boken långt tidigare så Viljo erbjudits möjligheten att bemöta Sjöbergs påståenden. Det var enligt min mening ett lågvattenmärke av Sjöberg att ge ut boken efter Nousiainens död. Sjöberg verkar ha svårt för sin mor också. T.ex så har han sagt detta om henne då han intervjuats.
"Hon har fått uttala sig i medierna, och det är bisarrt att ens egen mamma kan säga att jag har fått ett bra liv. Hon har aldrig frågat mig hur jag mådde, säger Sjöberg."
Mammans kommentar till detta: "Det får stå för honom. Jag visste naturligtvis inte om det. Det är allt jag har att säga."
Nu hoppas man verkligen att historien inte upprepar sig med Moa Hjelmer och att hon för fram vem som våldfört sig på henne efter finnkampen 2011. Om inte personen ifråga själv gör det så tycker jag att hon skall göra det och att vi även får hans version av händelsen. Det känns inte alls bra att några personer misstänkliggörs här på forumet som i själva verket inte haft med saken att göra.