Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 20:02
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Ok då är jag med, givetvis kan ingen utan de två inblandade säga vad som verkligen hände. Men om det är som hon säger tycker jag att ett nej är ett nej och ska räcka.

Fast du vet ju inte om hon ens sagt nej. Hon kan mycket väl skriva om händelseförloppet och till och med övertyga sig själv om att gjort saker hon inte gjort och inte gjort saker hon gjort. Det är trots allt sex år sedan.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det tycker inte du och jag, men massor av män tycker det. Och vore jag kvinna skulle jag basera mitt agerande på hur verkligheten ser ut, istället för på något ideal för hur verkligheten borde se ut.

Skulle du inte kanske bara undra lite om vi säger kvinnan du är gift med över salongsberusad hamnar i säng (sittande i sängen) men någon snubbe med bara de två i rummet. Ska hon behöva förklara sig något och litar du 100% att detta är helt normalt och de satt bara och snackade. Garanterat om mannen fru hade fått reda på att han var i ett hotellrum med en mycket yngre kvinna mitt i natten att hon hade blivit "aningen" fundersam.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Lutar mer åt att det är LA.. fick sitt 4:e barn inför finnkampen i höstas och var ej med där.. gift sedan 2004.. fyllde 29 år 10 september 2011..FU var inte gift då..frågan är om han har barn..
LA vem då? Skriv ut hela namnet och stjärnmarkera en bokstav i förnamn respektive efternamn så slipper vi låtsas vara detektiver.
Citera
2017-11-23, 20:03
Medlem
mikkelbergs avatar
under influens av den smutsiga drogen alkohol?
well, isf..case closed
Citera
2017-11-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Den som inte kan ta ett nej förtjänar att hängas ut. Moa sade sig lita på mannen vilket jag tolkar som att hon trodde han kunde kommunicera. Det är inte mycket hon förväntade. Huruvida alla män eller inga män kan kan ta ett nej är helt irrelevant. Varför kör du tramsfrågor?
Därför att du ställde tramsfrågan:

Citat:
Menar du och många andra icke läskunniga här att män inte kan kommunicera i ord med en kvinna?
Kan det möjligen vara så att det i gruppen män finns både sådana som kan kommunicera i ord med en kvinna och sådana som inte kan det? Att den man Hjelmer skriver om (eventuellt) inte kunde det, implicerar det något om andra män?
Citera
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Är du säker på att han kan svenska?
Vad får ni ut av dessa nonsensfrågor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Om vi utgår ifrån att det hon beskriver är sant, vad i ligger hennes skuld?

Jag förstår inte varför folk blandar in skuld i det hela? Har folk på Flashback blivit så religiösa att alla börjat tro på otuktig synd kontra helgat leverne, straff och förlåtelse? Det är ju fint i sådana fall.

Jag tror att de flesta här i tråden som ifrågasätter Moa Hjelmer inte tycker att det ska delas ut så mycket skuld till någon alls. De anser nämligen inte att något brott har begåtts. Det finns ingen våldtäkt att skylla någon för.

Moa valde, enligt vad hon själv berättat, att under Finnkampen för sex år sedan spendera en natt med en annan man än sin pojkvän. Uppenbarligen hade hon en egen säng att sova i i ett annat hotellrum, men kröp ändå ned under täcket med en annan man i hans hotellrum.

Hon var en vuxen kvinna, inte en liten flicka, och mannen var uppenbarligen tydlig med vad han ville redan innan de kröp ned i sängen.

Då har vi ändå bara utgått ifrån Moas egen sluddriga fylleversion av natten såhär sex år senare så som hon vill presentera den för sin familj, sina vänner och resten av Sverige. Jag misstänker att mannens version skiljer sig åt ganska kraftigt.

Kanske var det Moa som, ung, full, kåt och glad, tjatade sig till att få följa med in på hotellrummet? Kanske var det till och med hon som tog initiativ till sex? Det finns gott om kvinnor som tycker det är spännande med äldre män, i synnerhet om männen är gifta.

Det finns hursomhelst INGENTING i Moas berättelse som i lagens mening tyder på att hon utsattes för en våldtäkt. Återigen: Kom ihåg att den är en partsinlaga från en kvinna som var full vid tillfället, som återberättar natten nu flera år senare och som har all anledning att skarva en hel del med sanningen för att själv inte framstå som ett otroget kräk.
Citera
2017-11-23, 20:05
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Felet är att idioten går ut i media innan hon tagit upp det med styrelsen. Idioten kommer nu bli förknippad som hon som blev våldtagen. Smart va?
Beror på vad folk i allmänhet har för inställning till någon som blivit det. Du verkar skuldbelägga offret. Det är ganska ovanligt på dessa sidor där det mest tas upp illdåd begångna av invandrare.
Citera
2017-11-23, 20:07
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Därför att du ställde tramsfrågan:
Min fråga var tydlig. Din är trams.

Citat:
Kan det möjligen vara så att det i gruppen män finns både sådana som kan kommunicera i ord med en kvinna och sådana som inte kan det? Att den man Hjelmer skriver om (eventuellt) inte kunde det, implicerar det något om andra män?

Var han stum? Vad är detta för ordbajseri. Har du inget att säga så gå och lägg dig.
Citera
2017-11-23, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag läser:

Jag var med på noterna, men ångrade mig eftersom det skadade mitt förhållande med min pojkvän.
Ngt ditåt=det givna tipset i fall som detta !
Senast redigerad av deakpeasley 2017-11-23 kl. 20:29.
Citera
2017-11-23, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Beror på vad folk i allmänhet har för inställning till någon som blivit det. Du verkar skuldbelägga offret. Det är ganska ovanligt på dessa sidor där det mest tas upp illdåd begångna av invandrare.
Jag känner ingen sympati för en sportstjärna som tjänar miljoner och åter miljoner. Det är bara ett jävligt idiotiskt drag att gå ut i media, det kommer inte gynna hennes karriär på något sätt. Du fortsätter att ignorera att hon inte underrättat styrelsen om den påstådda våldtäkten. Bara för att man är ett offer betyder det inte att man har rätt att bete sig hur som helst.
Citera
2017-11-23, 20:09
Bannlyst
Citat:
Vad får ni ut av dessa nonsensfrågor?

Den jag tror det är kan ingen svenska bara engelska.. förstår din förvåning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto