Citat:
Ursprungligen postat av
FranzMarc
Om vi utgår ifrån att det hon beskriver är sant, vad i ligger hennes skuld?
Jag förstår inte varför folk blandar in skuld i det hela? Har folk på Flashback blivit så religiösa att alla börjat tro på otuktig synd kontra helgat leverne, straff och förlåtelse? Det är ju fint i sådana fall.
Jag tror att de flesta här i tråden som ifrågasätter Moa Hjelmer inte tycker att det ska delas ut så mycket skuld till någon alls. De anser nämligen inte att något brott har begåtts. Det finns ingen våldtäkt att skylla någon för.
Moa valde, enligt vad hon själv berättat, att under Finnkampen för sex år sedan spendera en natt med en annan man än sin pojkvän. Uppenbarligen hade hon en egen säng att sova i i ett annat hotellrum, men kröp ändå ned under täcket med en annan man i hans hotellrum.
Hon var en vuxen kvinna, inte en liten flicka, och mannen var uppenbarligen tydlig med vad han ville redan innan de kröp ned i sängen.
Då har vi ändå bara utgått ifrån Moas egen sluddriga fylleversion av natten såhär sex år senare så som hon vill presentera den för sin familj, sina vänner och resten av Sverige. Jag misstänker att mannens version skiljer sig åt ganska kraftigt.
Kanske var det Moa som, ung, full, kåt och glad, tjatade sig till att få följa med in på hotellrummet? Kanske var det till och med hon som tog initiativ till sex? Det finns gott om kvinnor som tycker det är spännande med äldre män, i synnerhet om männen är gifta.
Det finns hursomhelst INGENTING i Moas berättelse som i lagens mening tyder på att hon utsattes för en våldtäkt. Återigen: Kom ihåg att den är en partsinlaga från en kvinna som var full vid tillfället, som återberättar natten nu flera år senare och som har all anledning att skarva en hel del med sanningen för att själv inte framstå som ett otroget kräk.