Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-24, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Du vet 100% när någon vill ligga eller inte. Det är ingen gråzon - parningsleken är grå - ligga är svart/vitt.
Ingenting är svart/vitt när det kommer till människor och deras subjektiva upplevelser och känslor.
Två människor kan uppfatta samma situation helt olika.
Allt är grått.

Ett Nej är inte alltid ett Nej, det kan vara ett Ja, eller ett Kanske.
Människor är inte logiska.
De kan säga en sak och mena något annat.
Människor ljuger hela tiden.
Så fungerar människor.
Citera
2017-11-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Du menar således att det aldrig finns någon som har ångrat sig efteråt?

Det var inte en logisk slutsats av det jag skrev

Klart finns människor som ångrar sig efteråt. Men det är inte det som beskrivs av henne. Om du då hävdar att hon ljuger måste du förklara varför hon skulle gå ut och ljuga om det hela 6 år efteråt. Det finns inget skäl att tala om det hela nu om det inte är så att det faktiskt skedde - hon kommer gå igenom en eldgata av samma typ som i den här tråden - utan uppsida.
Citera
2017-11-24, 11:55
Medlem
everythingiss avatar
Jävligt svaga män som utnyttjar unga kvinnor. Då jag är medelålders så kan man ju en del av förförelsekonsten (trots att jag är en FB:idiot), men jag utnyttjar självklart inte de kunskaperna på en ung full kvinna. Min enda tröst, om det nu har gått till som det skrivs, är att det varit droger (alkohol) inblandade i bilden... Och att det är därför en vuxen man utnyttjat sin större livserfarenhet till att få ligga med en ung kvinna.
Citera
2017-11-24, 11:56
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Det känns som att många i den här tråden antingen inte ligger särskilt mycket alternativ förnekar en problematik som är uppenbar.

Du vet 100% när någon vill ligga eller inte. Det är ingen gråzon - parningsleken är grå - ligga är svart/vitt.

Det hon beskriver är en klockren våldtäkt men med mycket svagt bevisläge. .

Du är helt ute och cyklar. Klockren våldtäkt my ass.

Det hon beskriver kan i istället tolkas som tjatsex.

Hon börjar med att säga nej men han tycker att dom visst skall ha sex och sen har dom sex med varandra. Är det här våldtäkt så har över hälften av alla svenska män begått våldtäkt.

Hennes taskiga förklaring varför dom hade sex trots att hon egentligen inte ville är är att hon frös till is!

Helt osannolikt i den situationen och det får istället förstås att hon lät honom ha sex med henne.
Citera
2017-11-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag läser:

Jag var med på noterna, men ångrade mig eftersom det skadade mitt förhållande med min pojkvän.
Jag läser:

Jag är en efterbliven Flashbackare som tror att om en tjej med pojkvän påstår att hon har blivit våldtagen så måste det vara lögn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Ingenting är svart/vitt när det kommer till människor och deras subjektiva upplevelser och känslor.
Två människor kan uppfatta samma situation helt olika.
Allt är grått.

Ett Nej är inte alltid ett Nej, det kan vara ett Ja, eller ett Kanske.
Människor är inte logiska.
De kan säga en sak och mena något annat.
Människor ljuger hela tiden.
Så fungerar människor.

Du blandar två frågor. Ja människor ljuger hela tiden - alltså måste man alltid ställa frågan vad människor har för incitament att ljuga och sedan väga deras ord på guldvåg.

Vad gäller att ett nej inte alltid är ett nej så håller jag 100% inte med dig. I parningsleken finns klara element av det. När det kommer till själva liggandet är det inte sant. Du vet precis när du tänjer på det hela och när du inte gör det. Det är inte ens svårt att veta om du är ärlig mot dig själv.
Citera
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rat1
https://www.expressen.se/sport/friid...er-finnkampen/
"Hjelmer beskriver hur mannen lockade in henne på sitt hotellrum.
"Han är betydligt äldre än mig och han är gift, jag kände mig säker och trodde jag kunde lita på honom. Jag har pojkvän, jag säger nej. Han tar på mig och säger jo. Jag blir stel, jag vill inte. Jag säger nej igen. Han tar av mina kläder. Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer. Han våldtar mig", skriver Hjelmer.
"När det är över tar jag mina saker och går därifrån. Jag skäms, vad gjorde jag för fel? Min relation med min pojkvän skadas svårt och det tar över ett halvår innan vi har reparerat skadan. Jag har alltid varit stark och självsäker och vet i dag att det här inte var MITT fel, trots det har det tagit 6 år innan jag vågar berätta."
Det är precis det hon INTE varit, hon får gärna säga att hon är ett brottsoffer som mitt i en spritfest lockades in i ett hotellrum för ett parti schack och sen stod som en skyltdocka när hon insåg att han egentligen ville ha ett ligg. Detta inklusive att hon får det till att inget av det var hennes fel. Så länge är jag villig köpa det (suck stackars pojkvän), även det att hon inte sagt till nån på 6 år. Men att sen plötsligt explodera i etern att hon självfallet blivit våldtagen låter som att hon ännu en gång fallit för påtryckningar.

" jag säger nej jag har inte blivit våldtagen de säger jo. Jag säger nej igen. De skriver ett twitterinlägg för mig under mitt namn. Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer...."

Hon följer bara flocken som ett får och berättar sitt underlivs historia som alla före henne. Sensationspoäng i all ära men starkt gjort av henne, det var det inte, inte vid något tilfälle. Sen vad det är för landslagsidrottare som super vettet ur sig efter solnedgång? Jag trodde dessa elitmänniskor värnar om sin hälsa under karriärens höjdpunkt.
Citera
2017-11-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

Hon börjar med att säga nej men han tycker att dom visst skall ha sex och sen har dom sex med varandra. Är det här våldtäkt så har över hälften av alla svenska män begått våldtäkt.

Hennes taskiga förklaring varför dom hade sex trots att hon egentligen inte ville är är att hon frös till is!

Helt osannolikt i den situationen och det får istället förstås att hon lät honom ha sex med henne.
Om personen säger nej så fortsätter man inte. Ja, om hälften av svenska män har knullat en tjej trots att hon uttryckt flera gånger att hon inte vill så har de begått våldtäkt. Är du så trög att du inte vet vad en våldtäkt är?

Att man stelnar i skrämmande situationer är ett vanligt fenomen, och att du inte visste om detta bevisar också din brutala dumhet.
Citera
2017-11-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

Jag saknar ord. Ett nej är ett nej - sedan blir hon till en passiv kropp som i tystnad accepterar hans knullande. Han vet att han gör fel - 100% - men han är kåt och fortsätter.

Ja - det är en klockren våldtäkt med uruselt bevisläge eftersom hon fick panik av precis den typ som är vanlig när en närstående/vän/kollega struntar i alla vanliga barriärer.
Citera
2017-11-24, 12:02
Medlem
Troligtvis "gick" det för Robert K ganska for sen han fått tränga in i den unga sprintern.
Klart att det inte blev som hon tänkt sig..
Han ville väl att hon skulle smyga tillbaka till sitt rum innan någon upptäkte dom..
Utnyttjad = Ja troligen
Våldtäkt = Nää
Citera
2017-11-24, 12:06
Medlem
En bra tumregel är att desto grövre anklagelser, desto större bevisbörda bör man kunna kräva...
Citera
2017-11-24, 12:07
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
I legal mening tror jag inte att det kommer leda någonstans eftersom bevisläget är uselt. Det enda logiska är dock att hon blev våldtagen utifrån berättelse (den är inte spetsad alls) till incitament att berätta (vilka alla är negativa för henne förutom en personlig upprättelse/heder vilket endast finns om det faktiskt var en våldtäkt).

Så nej - jag sitter inte på speciell information. Jag svarar endast på alla de som postat i den här tråden och väljer att inte tro på hennes ord. Jag ser bara nersida för henne att tala om det här om det inte är så att det faktiskt hänt då det finns element av upprättelse. Således väljer jag att tro henne. Precis som du skriver kan man inte bara välja att tro på människor rakt av - i en vårdnadstvist, bodelningssituation, där det föreligger stor skillnad i inkomst mm kan det finnas skäl att ljuga. Det saknas som sagt här.
Vi kan väl ändå vara överens om att situationen kan uppfattas olika av BO och den MGM? Det kan vara en våldtäkt fast mannen inte uppfattade det som en våldtäkt, särskilt om båda var berusade och hade ett kraftigt begränsat omdöme.

Om alkoholen förbjöds skulle säkert 80% av våldsbrott och 50% av våldtäkterna aldrig ske. Det kan ju komma fram fler omständigheter kring våldtäkten... det kan ju varit en mer hotfull eller utstuderad GM än hennes nuvarande redogörelse beskriver. Vi kan ju ha en man som regelbundet försökt eller lyckats ligga med unga kvinnor. Hoppas att de träder fram isåfall, och jag hoppas verkligen att de yngre juniorerna som var med i laget inte var med och drack alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in