Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-24, 12:08
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Precis. En gråtande Moa, tillsammans med någon lagkamrat, knackar på hos förbundskapten Stefan Olsson klockan 2 på natten. Hon säger att hon blivit våldtagen. Tillsammans gör de en polisanmälan. De åker till sjukhus för att ta spermaprover för att säkra bevis. Låter det som ett normalt eller onormalt till ägagångssätt om man blivit utsatt för en våldtäkt?

Det är så det skall gå till. Att det i vissa fall inte sker på det sättet får man ha en viss förståelse för men då skall det finnas bra och rimliga förklaringar till varför man har dröjt med anmälan.

Därför får lilla Moa acceptera att hennes trovärdighet och framför tillförlitlighet till vad som egentligen hände är extremt låg.
Citera
2017-11-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Om jag varit man och denne man så hade jag gått in på närmaste polisstation och
lagt in en anmälan om falsk tillvitelse (det heter det väl?)
Först förklarat för sin fru om det fortfarande är samma fru som då.

Det måste ju ha funnits någon typ av förspel för att ha lockat honom ta med sig henne?????
Hade hon pussat och klängt och lett med hela ansiktet och kanske klämt på honom eller????
Vad fick honom at ta med sig henne hem ifall det inte var något alls utan bara en flicksnärta som fyllnat till??

Det skulle jag också göra. En normal man anmäler om en kvinna börjar dilla om våldtäkt när det inte alls är fallet. Det är ju det allra enklaste. Och det är det riktiga också av det skälet att få kvinnor att sluta ljuga om våldtäkter. Anmäler man inte så är man ju som man medlöpare till det kvinnorna sysslar med.
Citera
2017-11-24, 12:10
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Jag läser:

Jag är en efterbliven Flashbackare som tror att om en tjej med pojkvän påstår att hon har blivit våldtagen så måste det vara lögn.
Jag läser: Jag är en godtrogen människa som inte inser vilka galna och falska kvinnor det finns.
Citera
2017-11-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Jag läser: Jag är en godtrogen människa som inte inser vilka galna och falska kvinnor det finns.
Att det finns galna och falska kvinnor betyder inte att det är rimligt att misstro alla våldtäktsanklagelser.
Citera
2017-11-24, 12:12
Medlem
Citat:
Precis. En gråtande Moa, tillsammans med någon lagkamrat, knackar på hos förbundskapten Stefan Olsson klockan 2 på natten. Hon säger att hon blivit våldtagen. Tillsammans gör de en polisanmälan. De åker till sjukhus för att ta spermaprover för att säkra bevis. Låter det som ett normalt eller onormalt till ägagångssätt om man blivit utsatt för en våldtäkt?

Samma för mannen, om han anser sig oskyldig så får han börja gråta. Be om skjuts till polisstationen.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Jag läser:

Jag är en efterbliven Flashbackare som tror att om en tjej med pojkvän påstår att hon har blivit våldtagen så måste det vara lögn.
Inte måste, men det får inte finnas några större tvivel om våldtäktsmannens skuld innan vi dömer honom. Alla inblandade måste höras och båda parterna måste få chansen att yttra sig. Om det är en våldtäkt så skall mannen straffas... Men inte för att en person säger det, för det är orimligt. Jag tvivlar inte på att Moas berättelse är sann, men jag vill höra GM berättelse också.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Om personen säger nej så fortsätter man inte. Ja, om hälften av svenska män har knullat en tjej trots att hon uttryckt flera gånger att hon inte vill så har de begått våldtäkt. Är du så trög att du inte vet vad en våldtäkt är?

Att man stelnar i skrämmande situationer är ett vanligt fenomen, och att du inte visste om detta bevisar också din brutala dumhet.

Säger man nej-nej-nej-nej-ja
så är det ett JA som gäller. Det är alltid den sista utsagan som gäller.

Omvänt om kvinnan först vill men i sista stund ändrar sig och säger nej, så gäller nej
ja-ja-ja-ja-nej = nej

Anser du att den gubbe som i ja-ja-ja-ja-nej-exemplet tvingar till sig sex inte har begått något brott? Kvinnan sa ju upprepat JA massa gånger. Det där sista nejet kanske du inte tycker är så viktigt.
Citera
2017-11-24, 12:13
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Att det finns galna och falska kvinnor betyder inte att det är rimligt att misstro alla våldtäktsanklagelser.
Just den här anklagelsen är det dock synnerligen rimligt att ta med en nypa salt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbenpersson
jag tycker det blir fel att komma 6 år efter händelsen.
men varför skulle hon utsätta sig för det som händer nu om hon faika.
jag är på alla brudars sida..
jag blir djävligt aggresiv på er småpojkar som har för stora ord i munnen.
passa er!

Varför är det fel att berätta nu? Den anklagade mannen får han inte heller prata om sin situation som oskyldigt anklagad om sex år?

Den här mannen som tagit av henne kläderna och haft sex med henne får väl förklara att hon var med på det? Men han får inte säga något om det om sex år?
Citera
Medlem
Citat:
Anser hon att hon blivit våldtagen så anmäler man händelsen. I min värld så är en våldtäkt en extrem händelse för en individ. Ett trauma där det tar lång tid att komma igen. Man måste bearbeta detta. Tillit till män får sig en stor knäck. Man blir rädd och otrygg. Man vågar kanske inte gå ut på kvällarna.

För Moa verkar inte detta hänt..hon tar inte upp det med vänner eller ledning. Denna händelse verkar inte ha hänt för Moa direkt efter händelsen för hon verkar träna på som aldrig förr.. sätter svenskt rekord 6 månader senare i inne-VM samt EM-guld i juni 2012.

Då är inte din värld rationell. Läs vad jag skriver och svarar på frågan; Varför ska man anmäla om man på förhand vet att man kommer att förlora?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Säger man nej-nej-nej-nej-ja
så är det ett JA som gäller. Det är alltid den sista utsagan som gäller.

Omvänt om kvinnan först vill men i sista stund ändrar sig och säger nej, så gäller nej
ja-ja-ja-ja-nej = nej

Anser du att den gubbe som i ja-ja-ja-ja-nej-exemplet tvingar till sig sex inte har begått något brott? Kvinnan sa ju upprepat JA massa gånger. Det där sista nejet kanske du inte tycker är så viktigt.
Självklart. Men hur fan läser du att hon sa ja till slut? Hon sa aldrig ja.
Citera
2017-11-24, 12:14
Medlem
Hon ljuger nog och söker främst uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in