Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-24, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
"Hjelmer beskriver hur mannen lockade in henne på sitt hotellrum. "

HAHAHAHAHAHA. Vad skulle Darwin sagt? Dessa #MeToo:are är uppenbarligen en drös IQ-nötter kombinerat med slampiga slynor som ångrat sig dagen efter

Men försök läsa ordentligt. Det som står i en tidning behöver inte alls ha så mycket att göra med vad som verkligen hänt. Trodde alla visste det men du tror visst att allt som står i tidningen är sant. Det är det inte. Skärp dig!
Citera
2017-11-24, 17:11
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Du säger att mannen ifråga per automatik är en våldtäktsman. Moa följer inte med en främmande man.. utan en person som hon känner. Hon känner honom som inte någon våldtäksman utan som en vän. Hade Moa inte velat ha sex hade hon lätt kunnat gå upp från sängen när han satte sig bredvid. Inga problem. Det här är samma ihåliga historia som Therese Johaug.

Nej, det är inte alls vad jag säger. Jag var inte på plats och jag känner inte ens personerna ifråga, så jag vet inte vad som har hänt. Det enda jag vill säga är att den första förklaringen man kommer på i sitt huvud inte automatiskt är rätt. Det går lätt att hitta på en helt annan förklaring, som såklart inte heller automatiskt är rätt.
Citera
2017-11-24, 17:12
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
För att Vi ogillar och förstör för våldtältsmän?
Du är inte lite galen du. Hoppas att du vara är ett litet äckligt troll och aldrig visar dig ute bland vanliga människor.

Män som idkar våld i tält alltså..
Citera
2017-11-24, 17:13
Medlem
Mooskys avatar
Kom igen nu Flashback bättre kan ni.

Citat:
Om man tittar på vilka som passar beskrivningen är det inte alltför många namn på listan.

– Exakt, så är det, och det är vi medvetna om. Men vi är också medvetna om att det är lätt att sprida rykten åt alla håll. Vi som förbund måste förhålla oss till att inte bidra till det. Vi måste faktiskt veta innan vi kan agera.

Några som enligt uppgift redan nu planerar att agera är Helsingforspolisen som, enligt finländska tidningen Iltalehti, överväger att inleda en förundersökning.
https://www.vf.se/friidrott/forbunde...la-valdtakten/
Citera
2017-11-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Idrottskvinna på elitnivå fryser till is när någon går till attack!

Känner nästan igen det där ...
Citera
2017-11-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Finns det något finskt forum likt flashback som kan bringa fram om det är en finne och isåfall vilken?, finska polisen verkar ju vara på hugget enligt expressen dom verkar kunna öppna en utredning.

Det påstådda brottet har skett på finsk mark därav deras intresse?
Citera
2017-11-24, 17:15
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han kan också ha tyckt att det har varit jobbigt att sin flickvän blivit våldtagen. Det är ju nästan som otrohet.

Det börjar onekligen gå åt det hållet, en bakväg för otrogna kvinnor att skylla på "fryssyndrom" och därmed kunna beteckna otroheten som att ha utsatts för en våldtäkt.
Citera
2017-11-24, 17:15
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.S Garp
Det påstådda brottet har skett på finsk mark därav deras intresse?

Finnkampen 2011 gick i Finland så antar att deras partaj var i Finland med då?.
Citera
2017-11-24, 17:16
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Men försök läsa ordentligt. Det som står i en tidning behöver inte alls ha så mycket att göra med vad som verkligen hänt. Trodde alla visste det men du tror visst att allt som står i tidningen är sant. Det är det inte. Skärp dig!

De citerar direkt från hennes tweet så ja det är så hon skrivit det, men det är naturligtvis inte samma sak som att det behöver vara sant.
Citera
2017-11-24, 17:18
Bannlyst
En tjej lockade in mig på sitt hotellrum, jag sa nej, hon sa jo. Jag blev helt stel, hon tog av mig kläderna. Jag våldtogs.
Citera
2017-11-24, 17:18
Medlem
Svårt att säga nej om man är full och det pirrar till i hönan.
Citera
2017-11-24, 17:19
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Men det som hon beskriver är väl inte särskilt ingående. Det är ju inte en polisanmälan som gjorts här och inga frågor som en polis skulle ställt är heller besvarade. Så om det skulle vara nonsens vet vi knappast.

Det är ju helt korrekt i och för sig. Det är ju en kort redogörelse men jag har å andra sidan klargjort att min slutsats om att det är nonsens för närvarande också bara grundas på den redogörelsen.

Citat:
Så man får noga skilja på en juridisk våldtäkt där avsikten varit att ha samlag mot någons vilja och där en situation funnits där någon inte haft möjlighet att hantera situationen och inte velat att något skulle hända men inte alls gett den andra möjlighet att förstå detta.

Vi skall inte skilja på något alls. Det finns inget som kan kallas för juridisk våldtäkt. Antingen är det våldtäkt eller så är det ett moraliskt vidrigt beteende som är fritt från straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in