2017-11-24, 17:28
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Nej, delen med lockade finns inte med i hennes tweet.

Det finns inte med i tidningen heller. Det var den postare som jag citerade som citerade en som med egna ord sammanfattade det så.
Citera
2017-11-24, 17:28
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Fredrik Uh* bom springer halvmara till helgen. Han är på så vis involverad inom svensk friidrott. Olsson säger : ” Min uppfattning är att han inte finns inom svensk friidrott längre” Vad är et för jvla uttalande? Låter som att Moa inte talat om exakt vem det är..

<Olsson menar också att man har som avsikt att ta reda på vem förövaren är.

– Det har känts helt irrelevant i första läget att pressa Moa på vem det är. Men vi vill absolut informera oss mer och mer för att förstå vem det är. Men i kontakterna med henne har jag fått uppfattningen att det inte är någon person som i dag är involverad i svensk friidrott. Det har räckt för oss i första läget.>
Citera
2017-11-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det har inte förekommit något våld eller hot om våld eller på något annat sätt varit annan situation där det är acceptabelt att utgå ifrån att situationen varit så skrämmande att han började klä av henne att hon av rädsla inte kunnat göra motstånd vilket han insett men utnyttjat.

Det är bara naiva och efterblivna byfånar kan tycka det fullt troligt och acceptabelt Moa blev så rädd att hon frös till is.

I din lilla idiotiska värld kan det tyckas vara så enkelt. Det är dock inte den definitionen som gäller för att någon skall befinnas vara skyldig till våldtäkt.

Följde du inte min uppmaning om att läsa vad som stod i 6 kap 1§ Brb i den lydelsen som gällde för 6 år sen ?

Du kan väl börja med att knacka ihop en gärningsbeskrivning med hennes historia som underlag till att börja med som skulle kunna göra det möjligt för en domstol att fälla mannen för våldtäkt.

Kom igen...visa vad du går för!
Jo, det är brottsligt att ha sex med en person mot dennes vilja. Jag vet inte hur man kan vara så dum i huvudet att man inte förstår att det är olagligt, men så är det. Jag undrar hur många personer du har våldtagit på grund av din oförmåga att förstå lagen.
Citera
Medlem
Vet vi om personen var aktiv i landslaget 2011 som idrottare? Skulle mycket väl kunna vara en tränare. Jag vill inte skriva ut namnet men är 99 % säker på vem det är. Mycket tragiskt i sådana fall med tanke på att han varit framgångsrik som tränare och är fortfarande aktiv i den rollen.
Senast redigerad av johnny.bravo 2017-11-24 kl. 17:31.
Citera
Medlem
Men om man inte vill så gör man väl fysiskt motstånd? Okej att man blir chockad och stek till en början. Men sedan borde väl reptil hjärnan slå in?
Citera
2017-11-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kibombo
Kollade igenom Silmarillions lista. Följande landslagsmän från Finnkampen 2011 var runt trettiostrecket och uppåt, vilket bör kvalificera dem som "betydligt äldre" i Hjelmers ögon:

Adil Bouafif
Alhaji Jeng
Fredrik Uhrbom
Gabriel Wallin
Johan Wissman
Mattias Jons
Mikko Kyyrö
Niklas Arrhenius
Robert Kronberg

Genom att korsreferera vilka som dessutom var gifta vid tillfället, kan listan krympas ytterligare.

Vad är finnarna?!
Citera
2017-11-24, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Det finns inte med i tidningen heller. Det var den postare som jag citerade som citerade en som med egna ord sammanfattade det så.

Citat:
Ursprungligen postat av junk
<Olsson menar också att man har som avsikt att ta reda på vem förövaren är.

– Det har känts helt irrelevant i första läget att pressa Moa på vem det är. Men vi vill absolut informera oss mer och mer för att förstå vem det är. Men i kontakterna med henne har jag fått uppfattningen att det inte är någon person som i dag är involverad i svensk friidrott. Det har räckt för oss i första läget.>

Stefan Olsson har alltid varit en mes.. har ännu inte tagit reda på vem det är.
Citera
2017-11-24, 17:32
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LUKAS-23-34
Vad är finnarna?!

De är finnar!

Eftersom svenska förbundet ska utreda vet vi att det var en svensk deltagare, inte finsk.
Citera
2017-11-24, 17:33
Medlem
Gankdalfs avatar
Citat:
Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.

Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation.

Från 6 kap. Brottsbalken.

Det hon beskriver är alltså våldtäkt i lagens ögon oavsett vad någon säger här. Sen kan man ju bara fantisera ihop omständigheterna som ledde dit. Förstår inte riktigt varför definitionen av våldtäkt diskuteras.
Citera
2017-11-24, 17:33
Medlem
Jeremiahs avatar
Måste säga att jag är skeptisk till denna historia faktiskt.
Låter med som ett fylleknull som hon dagen efter ångrar bittert.
Tyvärr är människan ett flockdjur så nu skall alla #metoo-berättelser accepteras utan att kunna ifrågasättas.
Sverige har blivit precis lika sjukt som på medeltiden när inkvisitionen och Häxjakter osv pågick.
Pöbeln förkunnar domen,,,,,
Citera
2017-11-24, 17:34
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
De är finnar!

Eftersom svenska förbundet ska utreda vet vi att det var en svensk deltagare, inte finsk.

Fast svenska förbundet vet ju officiellt inte ännu vem det är.
Men visst det pekar mer mot en svensk än en finne, det hon säger om förtroende osv..
Citera
2017-11-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Nej, delen med lockade finns inte med i hennes tweet

"Lite för mycket alkohol blev det för min del och en annan aktiv erbjuder sig att följa mig tillbaka till hotellet. Vi hamnar på hans rum, han vill prata, sitta nära mig på sängen. Jag säger att jag ska gå och lägga mig. Han tycker att jag kan sova här hos honom. Han är betydligt äldre än mig och han är gift, jag kände mig säker och trodde jag kunde lita på honom"

Kvinnan har ingen egen vilja? Hon "hamnar" på något mystiskt sätt på en annan mans hotellrum. Osäkert hur. Kanske bar han henne in i rummet? Eller tog hennes rumsnycklar? Något mystiskt är det när man inte kan välja själv var man ska övernatta..

Hon ursäktar sig genom att påstå att hon bara skulle "sova" där i samma säng med honom. Han var ju "gift" alltså måste det vara ok för pojkvännen - eller? Var det ok för henne själv? Skulle hon ha tyckt att det vore ok ifall pojkvännen övernattade i samma rum/säng med en annan kvinna?

Jag kan inte för mitt liv förstå att hon tar upp den här storyn för att "rentvå" sig själv. Det blir ju precis tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in