Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Ordförande Stefan Olsson gick ut med detta efter samtal med MH
Men Staffan Olsson pratar ju om en friidrottare. AG är INTE en friidrottare utan en gångare.
Citera
2017-11-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diversus
Ja självklart vill "experterna" ändra definitionen av vad som är att betrakta som våldtäkt, om dessa så kallade "experter" (kulturmarxister / feminister) får som dom vill kommer i princip all heterosexuell samvaro bli att betrakta som brottslig.

https://www.youtube.com/watch?v=KiMhn-BPV2E&t=5s

Som framgått av MeToo är häxjakten speciellt riktad mot vita heterosexuella män, och omvänt favoriseras och ursäktas dom utländska våldtäktsmän vi massimporterarat från tredje världen, allt helt i linje med den pågående folkmordspolitiken.

"Samtyckeslagen" är bara ett steg på vägen att hårt reglera och på sikt kriminalisera heterosexualitet och göra varje vit heterosexuell man till en potentiell brottsling.

I detta pöbel och angiveri samhälle blir män i princip rättslösa och kan offentligt hängas ut och dömas på helt lösa grunder utan några som helst bevis.

I detta sexuella minfält tvingas män bli allt mera försiktiga med vilka kvinnor man ger sig i lag med, eller helt dra sig undan umgänge med det motsatta könet (MGTOW)!

https://www.youtube.com/watch?v=ZGjidOQgGDE

Samtyckeslagen är något helt annat än den justering av våldtäktsbegreppet som jag nämnde. Det är inte "kulturmarxister/feminister" som vill justera lagen gällande frysning utan en rad psykologer som är experter inom området.

Jag ser stora problem med samtyckeslagen. Som jag nämnt tidigare är jag också oroad över rättssäkerheten. En man ska inte kunna bli felaktigt anklagad - och fälld - för en påstådd våldtäkt som aldrig skett.

Hade aldrig hört talas om The Male Gaze förut, det var en mycket märklig argumentation. Som tur är delar inte mina kvinnliga vänner det synsättet!
Citera
2017-11-25, 23:56
Bannlyst
[quote=Ragulina|62441647]Men Staffan Olsson pratar ju om en friidrottare. AG är INTE en friidrottare utan en gångare.[/QUOT

Han säger att han inte finns inom svensk friidrott vilket är helt korrekt. Han har fått uppgifterna av MH. Han kan knappast säga att han var gångare för då avslöjar han vem det är vilket de inte vill.
Citera
2017-11-25, 23:57
Medlem
JonasFBs avatar
Vad jag sett så säger Stefan Olsson att han inte vet vem det är. (Efter samtal med MH)
- Var finns uppgiften att mannen inte längre är aktiv? Jag kan inte hitta det.
Citera
2017-11-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragulina
Men Staffan Olsson pratar ju om en friidrottare. AG är INTE en friidrottare utan en gångare.

Hur kommer det sig att gång är med i friidrotts-vm då? Klart som fan att man räknar gångare som friidrottare, det trodde jag att alla visste.
Senast redigerad av Kimma7 2017-11-26 kl. 00:01.
Citera
2017-11-25, 23:58
Medlem
[quote=Tradern69|62441667]
Citat:
Men Staffan Olsson pratar ju om en friidrottare. AG är INTE en friidrottare utan en gångare.[/QUOT

Han säger att han inte finns inom svensk friidrott vilket är helt korrekt. Han har fått uppgifterna av MH. Han kan knappast säga att han var gångare för då avslöjar han vem det är vilket de inte vill.
I vilken artikel står det uttalandet?
Citera
2017-11-25, 23:59
Bannlyst
[quote=JonasFB|62441670]Vad jag sett så säger Stefan Olsson att han inte vet vem det är. (Efter samtal med MH)
- Var finns uppgiften att mannen inte längre är aktiv? Jag kan inte hitta det.[/QUOTE

Stefan Olsson vet vem det är men det kan inte säga offentligt. Han säger ” Jag är av uppfattningen av denne man inte finns inom svensk friidrott längre”
Citera
2017-11-26, 00:00
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hur kommer det sig att gång är med i friidrotts-vm då? Klart fan att man räknar gångare som friidrottare, det trodde jag att alla visste.
I Sverige är gång organiserat i eget förbund. Men inte internationellt.

Och räknas, av de flesta i Sverige, inte som friidrottare...
Citera
2017-11-26, 00:00
Medlem
Rascasses avatar
Tycker den här tråden är intressant då den tar temperaturen på ett extremt polariserat sverige där könen har hamnat i konflikt med varandra. I ena ringhörnan har vi godhetsknarkarna som med näbbar och klor försvarar sina politiskt korrekta kulturmarxistiska genus-ståndpunkter, och i den andra ser vi s.k. högerextrema och patologiskt patriarkala snuskhummrar. Invektiven haglar, passionerade smockor delas ut, blod, svett och tårar sprutar, bisittare försöker vädja till sans och förnuft medan pöbeln på ståplats skanderar efter namnet på förövaren, och snabbt ska det gå. Eftersom endast en etablerad krets av insatta känner till vem GM är och ingen av dessa än så länge klivit fram och vattnat i vederbörande så, likt fallet med Palmemordet, tycks utredningen begravas i en ofantlig mängd uppgifter, teorier och alternativa gärningsmän. Anledningar torde ju vara att de insatta inte tycker han förtjänar en outning, implicit att MH skulle knipit om saken, alternativt att man ser det hela som en falsk anklagelse och håller tyst för att skydda både Moa och GM från ytterligare förnedring.

Om man försöker koka ner saken och därvid låta magkänslan styra: MH har följt med in på rummet frivilligt eftersom hon haft stort förtroende för en äldre aktiv som dessutom var gift. ”Aktiv” är själva nyckelordet här, enligt RF kan det vara en idrottare eller tränare alternativt en funktionär, men enligt många menas endast en idrottare. Jag vill mena att det sannolikt rör sig om en tränare som hade eget rum, och att MH härigenom vill försvåra ett avslöjandet av GM. Tränarens fru fanns troligen med i truppen men delade då rum med annan aktiv. Häri ligger skandalens kärna och följden blir slitningar i MHs förhållande samt leder till slut till skilsmässa för tränaren. Locket läggs emellertid på och det håller ganska tätt ända tills den inte så smarta MH själv lättar på det, sex år senare, i samband med hysterin kring #metoo. Tränaren själv deppar så småningom ihop och åker därmed ut ur rampljuset. MH däremot lyckas knipa ett EM guld i kölvattnet och blir därmed förevigad som ett föredöme med stärkt självförtroende.

Definitionen av begreppet våldtäkt tycks vara att tillskansa sig sex genom våld, hot eller utnyttjande av beroendeställning. Eftersom varken våld eller hot tycks ha förekommit återstår beroendeställning. Därav kommer att vår man troligen är en tränare eller ledare vars framtoning kan uppfattas som attraktiv och vars svada kan framstå som förtroendeskapande. Detta är dock ingen våldtäkt eftersom MH kunde ha rest på sig och gått därifrån utan konsekvens, alternativt anmält saken till andra ledare och även valt att göra polisanmälan. Hennes lidande kommer ur ångesten för den dubbla otroheten.

Men visst, GM lät kukhuvudet styra och genom att utnyttja sin ställning tjuvade han till sig pojkvännens reproduktiva investering. Att MH la upp sig men fick ont i samvetet efteråt är något som kan hända den bästa på fyllan. Dock kan hon ha blivit chockad och det kan ha orsakat något i stil med den berömda frysningen som annars stämmer bättre in med fall där våld och hot förekommer.
Citera
2017-11-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hur kommer det sig att gång är med i friidrotts-vm då? Klart fan att man räknar gångare som friidrottare, det trodde jag att alla visste.
Gång är inte en friidrottsgren. Det är en liten sport som ibland tillåts ha sina tävlingar i samband med friidrottstävlingar.
Citera
2017-11-26, 00:04
Medlem
Citat:
Gång är inte en friidrottsgren. Det är en liten sport som ibland tillåts ha sina tävlingar i samband med friidrottstävlingar.

Ibland? Gång är med i alla stora friidrottssammanhang. EM, VM och OS.
Citera
2017-11-26, 00:05
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Gift 2006..aktiv 2011.. finns ej i svensk friidrott sedan några år tillbaka pga doping.
Passade inte FU också in på beskrivningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in