Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrDRK
Om man är packad kan den ena hotellkorridoren se jävligt lik den andra ut.

Fast det gick bra att hitta alla sina kläder och hitta sitt eget hotellrum efter de legat.....
Citera
2017-11-26, 20:08
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnTillSko
Är det bara jag eller är finns det vissa betydelsefulla gaps i den där berättelsen? Typ, "Jag säger nej. Han tar av mina kläder." Känns viktigt att veta vad som hände mellan de där två meningarna. Eller: "Jag säger inget mer. Han våldtar mig". Vague as all hell.

Jo jag skrev det här:

(FB) Hjelmer våldtagen efter Finnkampen
Citera
2017-11-26, 20:09
Medlem
Krökades en del...
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
F.. U.. har under lång tid bloggat i tidningen... I denna blogg beskriver han hur vilt det var under Finnkampen 2011.

Här pratar han om hur han och A.. B.. halsar flaskor..och att finskor står utanför rummet och vill in..sannolikheten att det är några av dessa får sägas vara stora..
Läs detta inlägg..

http://springlfa.se/en-missad-loop-o...om-tva-fester/
Blogen
Citat:
J.. som var den finne vilken efter Finnkampen förra året kom upp till A.. och mitt rum för att dela på en magnum flaska Bollinger
Citat:
Rummet där A.. låg och tittade på reprisen av tävlingarna medan han tömde minibaren. Jag betalade inte så jag antar att notan gick till... Vi som festade med stil, drack champagne, det vill säga...
Citat:
De andra svenska löparna...
...fick de istället för Champagne dricka billig finsk vodka utblandad med sponsrad sportdryck
som de knyckt från restroomet.
MH på Instagram :
Citat:
Alla var glada, humöret på topp och vi firade på banketten och senare på klubb. Lite för mycket alkohol blev det för min del och en annan aktiv erbjuder sig att följa mig tillbaka till hotellet.
Citera
2017-11-26, 20:17
Medlem
Hjelmer är med i nästa nr av tidningen Mama. Kommer hon nämna något, få frågor om historien 2011?

https://www.instagram.com/p/Bb-BTIzh9d1/
Senast redigerad av idessoxhassego 2017-11-26 kl. 20:27.
Citera
2017-11-26, 20:21
Medlem
Det måste vara jättekul att vara en av dessa idrottsmän som var aktiva 2011 och nu blir associerad med att vara en potentiell våldtäktsman. Moa måste vara jättepoppis hos hennes f.d idrottsvänner nu. Självklart kommer hon tvingas att krypa till korset.
Citera
2017-11-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Jo jag skrev det här:

(FB) Hjelmer våldtagen efter Finnkampen

Ah! Såg inte, sorry!
Citera
2017-11-26, 20:49
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Eller så tvingades hon gå ut med berättelsen av sin pojkvän, vänner eller familj.
Hur troligt är det? Har något liknande någonsin hänt hos människor som lever någorlunda normalt?

Citat:
Det måste vara jättekul att vara en av dessa idrottsmän som var aktiva 2011 och nu blir associerad med att vara en potentiell våldtäktsman. Moa måste vara jättepoppis hos hennes f.d idrottsvänner nu.
Eller så förstår dom att MH inte kan/väljer att inte outa folk i riksmedia, och känner empati för hennes upplevelse. Med eller utan ev. ilska över risk att associeras med en våldtäktsman.
Citera
2017-11-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idessoxhassego
GM

Förutom de fyra det spekulerats om, vilka svenska "aktiva" i övrigt skulle det kunna vara?

Går det helt utesluta finska "aktiva" då 2011?

AG är egentligen ganska osannolik då han är gångare,
Det var nio herrar i den svenska friidrottstruppen plus gångaren AG som var runt 30 år eller äldre. Några av dessa har fallit bort då de antingen gillat hennes inlägg eller varit vän med henne på fb. Några andra har varken varit gifta eller haft familj och kan därmed räknas bort.

Sedan kan det mycket väl vara så att någon har fallit under radarn då det kan vara svårt att hitta uppgifter om civilståndet 2011. Jag har inte sett att någon gjort en ordentlig utredning här av samtliga aktuella herrar. I ett av fallen (FU) har det t.ex. hävdats både att han var gift och att han var sambo vid tidpunkten.

Att det skulle vara en finsk aktiv tror jag vi kan utesluta då det stod att alla var glada efter segern i Finnkampen. Det kan påpekas att Sverige förlorade gånglandskampen mot Finland detta år så oklart om gångarna var med och firade.
Citera
2017-11-26, 20:57
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Eller så förstår dom att MH inte kan/väljer att inte outa folk i riksmedia, och känner empati för hennes upplevelse. Med eller utan ev. ilska över risk att associeras med en våldtäktsman.

Hon hade inte behövt ange vilken begränsad skara den påstådde förövaren tillhörde. Klart att det inte kan vara särskilt kul att ingå i en grupp som någon pekat ut.
Citera
2017-11-26, 21:02
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Eller så tvingades hon gå ut med berättelsen av sin pojkvän, vänner eller familj. Någon vill syna hennes kort och att det kommer fram vem det var som gjorde det.
Logik var det ja, kvinnor är ju inte mest kända för sin briljanta logik.
Citera
2017-11-26, 21:03
Medlem
Borde inte tråden kompletteras med en uppräkning av de ledare och tränare, som var med? Jag har försökt googla fram uppgifter av detta slag, men hittar inget.

Skulle iof sig vara en antiklimax med någon perifer släggtränare eller assisterande materialförvaltare, men så kan det ju faktiskt vara. "En aktiv" kan ju betyda mycket.
Senast redigerad av LBeria 2017-11-26 kl. 21:06.
Citera
2017-11-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Hur troligt är det? Har något liknande någonsin hänt hos människor som lever någorlunda normalt?

Ja, det händer ofta att kvinnor varit otrogna och sedan våldtäktsanmäler mannen de gjorde sitt snedsteg med för att deras pojkvän inte ska inse vilken hora hon är. Har du levt under en sten hela ditt liv?

Ja, jag skulle ju känna oerhört mycket empati för någon som kletar "våldtäktsman" på mig om jag vore en av deltagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in