2017-11-30, 03:49
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja det undrar jag också nu efter ett halvår,har de kollat upp dessa ställen som pudellus beskriver?
Någon som vet?

Jag tror nog inte att det varit några fullständiga "finkamningar" av storskogen söder om Hallsberg med snårskog, våtmarker, sjöar och gamla gruvhål. Det är inte mycket information om det som offentliggjorts så de kan mycket väl ha sökt noggrannare nära Hallsberg, men det är stora områden det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Men om han satt kvar på tåget i minst tio minuter i Hallsberg som vissa påstår, då är det ett väldigt konstigt beslut att ta sitt pick och pack och plötsligt kliva av, även om vagnen invaderats av störiga killar.

Det är konstigt. Bestämde han sig för detta under de minutrarna? Att vissa påstår att det handlar om åtta eller tio min är för att man vet via övervakningsfilmen när han gick av tåget. Det var någon minut eller två innan tåget gick.
Citera
2017-11-30, 03:54
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
En reflektion : ( Till bl. a. Piggekott )

Tänkte också på att det brukar stå ändhållplatsen på den "röda" texten uppe vid dörrkarmen på tåget ...MJÖLBY i detta fallet ....

Han åkte tidigt ifrån Falun ,så det kan ju tänkas att det en tidig måndagseftermiddag ,så är det inga pendlare ,ej heller skolungdom på detta tåget ...därav ,att han "lyckades " finna en plats just där med sätena mittimot varandra..enligt damen på tåget som hade hund med sig (de satt i vagnen där man fick ha hund med sig ) , så var det ENBART han som satt på mittimotsätena med tre säten mittimot tre säten. Det klart att om det då kommer in 4 st killar som vill tränga sig ner bredvid en ensam grabb så kan man ju få lite lätt panik...
Damen och han hade varit ensamma i vagnen och kunnat tala med varandra om vart de var på väg osv. Om det då kommer in ett gäng killar i hans ålder så blev det nog inte lika lätt att prata med henne utifrån att det känns lite genant ,som om han då är lillgammal och beroende utav att vara trygg med en äldre dam ...hmm ? Så så många orsaker kan det vara till att det blev som det blev ....

Tåget stannar/står väldigt avigt där på änden på station ,nästan inte alls där station ligger ju ....men det beror nog på att det skall typ (kan man kalla det så ) "backa " bak och åka ut igen ifrån där den kom ifrån ...för att efter en liten bit svänga neråt mot Motala /Mjölby ...
Antar att han inte tänkte på att tåget gör så ...
Han antog väl att tåg som skall vidare ner mot Mjölby ...eller Malmö ...skall åka under Pylontunneln och sen vidare åt det hållet neråt ...så visst måste han ha blivit rätt så förvirrad just där !!

Jag tror faktiskt att han verkligen trodde att han var framme i MJÖLBY ,han sa det till henne ,hon tog emot det info:t och de bestämde att han skulle ringa så fort han kommit på det andra tåget , vilket han sa till sin mor precis innan de där killarna kom in i tågvagnen , då han skyndade sig ännu fortare att packa ihop sakerna ,det som kvinnan på tåget la märke till...
Han tänkte antagligen slå två flugor i en smäll ; Ta sig till sitt nästa tåg + bli av med de där killarnas närvaro ...

Varför det är så lång väntan för de som kommit uppifrån landet ,är ju för att i Hallsberg byts just konduktörer + lokförare av med varandra.De som kliver på i Hallsberg märker ju inte av det lika mycket för de går ju antagligen på i sista stund ,så som de där killarna gjorde , men som sagt ,de som kommer uppifrån och ska vidare neråt de märker av det ,många brukar sitta och sucka och säga ,tusan varför går aldrig tåget någon gång .De som typ pendlat ifrån Örebro till Hallsberg märker inte heller av väntan på den stationen ,för de kliver ju av tåget precis när tåget kommer in till Hallsberg station....

Så jao ...de som sitter och undrar är just sådana som reser som Patrik gjorde .

Har för mig att det är ett längre uppehåll där just för att personer som kommer från typ Stockholm och ej skall ner till Göteborg utan ner till Malmö ,då inväntar Bergslagståget just de resenärerna ....

Och det är ju det här som gör en så ledsen när man tänker på allt detta ...

Jag har sett på tidtabellen att tåget gör uppehåll på ca 10-12 minuter först i Borlänge, sedan i Örebro och Hallsberg. Om det är försenat blir det förstås kortare tid för uppehållen men man förstår om det känns segt. Vilka bytande resenärer tåget väntar på i Hallsberg har jag inte exakt förstått. De som ska direkt från Stockholm mot Malmö kan åka en annan väg, men det kan vara folk som kommer från Värmland som behöver byta där och en del ska till olika platser i Östergötland eller byta en gång till i Mjölby.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Varför skulle någon/ några dräpt Patrik egentligen?
Vilket syfte hade person -er om de utfört en sådan handling.

Killarna som satte sig runt Patrik i en tom djurvagn. Därefter reser sig Patrik bestämt och lämnar tåget. Märkligt sammanträffande.

Därefter är han försvunnen med tillhörigheter dumpade på en åker.

.......😫

Hur tom var vagnen egentligen? Finns det några andra vittnen från tåget?
Senast redigerad av pudellus 2017-11-30 kl. 04:03.
Citera
2017-11-30, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Jag tror nog inte att det varit några fullständiga "finkamningar" av storskogen söder om Hallsberg med snårskog, våtmarker, sjöar och gamla gruvhål. Det är inte mycket information om det som offentliggjorts så de kan mycket väl ha sökt noggrannare nära Hallsberg, men det är stora områden det handlar om.

Det är konstigt. Bestämde han sig för detta under de minutrarna? Att vissa påstår att det handlar om åtta eller tio min är för att man vet via övervakningsfilmen när han gick av tåget. Det var någon minut eller två innan tåget gick.

Han borde ha undrat över varför den kvinna han lånade mobilen utav, varför hon åkte iväg vidare med tåget, när de typ hade sagt att de skulle ses i Mjölby.?
Så i det läget när tåget for iväg måste han ha insett att han gick av för tidigt....tyvärr ser man ju inte hur han reagerar när tåget åker vidare med henne.....

Men det verkar som att han är så inne i att gå vidare mot sitt (enligt honom) Malmötåg ....så han bryr sig inte riktigt om vad det tåg han satt på pysslar med,och det klart,varför bry sig om det tänkte väl han,eftersom han var ju redan framme (trodde han), Så inte förräns han kollade på tågtidstabellen uppe i pylontunneln insåg han att han var på fel plats.

Men det som bekymrar mig då, är varför han inte gick in på pressbyrån och förklarade sin situation,att han råkat gå av på fel station och att han var i stort behov av att komma i kontakt med sin familj för att reda ut hur han skulle göra nu.

Att då be om att få ladda sin mobil hade ju varit av största vikt för honom.
Har svårt att tro att Pressbyråns personal inte låtit honom få göra det?
Senast redigerad av evaveva 2017-11-30 kl. 07:06.
Citera
2017-12-01, 15:55
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Han borde ha undrat över varför den kvinna han lånade mobilen utav, varför hon åkte iväg vidare med tåget, när de typ hade sagt att de skulle ses i Mjölby.?
Så i det läget när tåget for iväg måste han ha insett att han gick av för tidigt....tyvärr ser man ju inte hur han reagerar när tåget åker vidare med henne.....

Men det verkar som att han är så inne i att gå vidare mot sitt (enligt honom) Malmötåg ....så han bryr sig inte riktigt om vad det tåg han satt på pysslar med,och det klart,varför bry sig om det tänkte väl han,eftersom han var ju redan framme (trodde han), Så inte förräns han kollade på tågtidstabellen uppe i pylontunneln insåg han att han var på fel plats.

Men det som bekymrar mig då, är varför han inte gick in på pressbyrån och förklarade sin situation,att han råkat gå av på fel station och att han var i stort behov av att komma i kontakt med sin familj för att reda ut hur han skulle göra nu.

Att då be om att få ladda sin mobil hade ju varit av största vikt för honom.
Har svårt att tro att Pressbyråns personal inte låtit honom få göra det?

Patrik vet ju att hon också ska av i Mjölby eftersom de pratat med varandra och de har suttit där i 10 min utan att hon gått av, så det verkar inte gå att förklara detta som ett vanligt misstag utan mer som en panik.

Har killarna på tåget i någon form sökts eller försökt identifieras? Någon av dem kanske minns något från tåget som kan förklara gåtan ytterligare?
Senast redigerad av pudellus 2017-12-01 kl. 15:58.
Citera
2017-12-01, 16:51
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Patrik vet ju att hon också ska av i Mjölby eftersom de pratat med varandra och de har suttit där i 10 min utan att hon gått av, så det verkar inte gå att förklara detta som ett vanligt misstag utan mer som en panik.

Har killarna på tåget i någon form sökts eller försökt identifieras? Någon av dem kanske minns något från tåget som kan förklara gåtan ytterligare?

Håller med dig om att det inte är av misstag. Det har även JL sagt i intervjuer.
Panik, kanske, något har iaf fått honom att stiga av i sista minuten.

Vi vet ju inte vilken information polisen har, de kanske har pratat med dessa killar.
Killarna har kanske gett sig tillkänna när de fick reda på att de delat vagn med en kille som försvunnit.
Annars borde ju dessa killar finnas på övervakningsfilmen innan de klev på tåget.
Citera
2017-12-01, 18:49
Medlem
I en begynnande depression brukar väl panikångest infinna sig?

Men hans panik måste ha gått över så fort han gick ur tåget i så fall,för han ser rätt avslappnad ut när han går där på perrongen....

Jag tror fortfarande att han trodde sig vara framme i Mjölby....
Citera
2017-12-01, 19:40
Medlem
Citat:
Men hans panik måste ha gått över så fort han gick ur tåget i så fall,för han ser rätt avslappnad ut när han går där på perrongen.....

Det behöver inte synas jättemycket o definitivt inte på håll, som vi ser Patrik på filmen.

Jag fick en panikattack vid middagsbordet på julafton hos mina svärföräldrar. Det var bara min man som noterade att det var ngt som hände, då han sett det tidigare. Svärföräldrarna märkte inget.
Citera
2017-12-02, 19:47
Medlem
För några månader sedan tog jag upp frågan om nån form av hedersrelaterat som gått över styr. Är otroligt trist att det inte finns någon här som är/var Patriks vän o vet något om hans eventuella kärlekar eller flickvänner 😣 visst är det mycket möjligt att han lämnade tåget på grund av panikångest då det uppmanar till flykt o det enda man då tänker är att komma ut o få luft, men verkar så himla knepigt att han sen bara är borta. Mina funderingar har fastnat i att han isolerade sig allt mer o ”satt o trummade på rummet” ( har för mig det stod så) verkar ologiskt om han lider av panikångest då ljud inte är nåt som lockar. Tror fortfarande att han var i trubbel o mådde dåligt därför 🙄
Citera
2017-12-02, 20:33
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
För några månader sedan tog jag upp frågan om nån form av hedersrelaterat som gått över styr. Är otroligt trist att det inte finns någon här som är/var Patriks vän o vet något om hans eventuella kärlekar eller flickvänner 😣 visst är det mycket möjligt att han lämnade tåget på grund av panikångest då det uppmanar till flykt o det enda man då tänker är att komma ut o få luft, men verkar så himla knepigt att han sen bara är borta. Mina funderingar har fastnat i att han isolerade sig allt mer o ”satt o trummade på rummet” ( har för mig det stod så) verkar ologiskt om han lider av panikångest då ljud inte är nåt som lockar. Tror fortfarande att han var i trubbel o mådde dåligt därför 🙄

Du kan har rätt i att det kan vara hedersrelaterat.

Nu blottar jag mig själv men jag har själv haft panikattacker tidigare i livet.
Oftast har det inte synts på mig och jag har sett extremt lugn ut. Men sanningen är att jag varit tvungen att försöka lugna mig själv genom att försöka röra mig som vanligt och verkligen koncentrera mig på att på att andas. Det är så jäkla svårt att beskriva en panikattack men även om jag själv vet hur det är så ser inte P ut som om han har en panikattack.

Håller helt med dig att han var i trubbel på ett eller annat sätt och något gick totalt fel
Citera
2017-12-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior

Hedersrelaterat eller ett svartsjukedrama.
Styckmord!

Detta mord jag länkade tidigare är ett svartsjuke drama!
https://www.expressen.se/nyheter/sa-...a-i-fangelset/
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-12-02 kl. 23:00.
Citera
2017-12-03, 08:59
Medlem
Ännu en försvunnen person hittade av jaktlag.

Jimmy försvann början av november hittades nyligen.

Varför hittas alla andra försvunna nu men inte Patrik?

http://www.vlt.se/blaljus/skallgangs...tredning-pagar

Upphittad

https://www.expressen.se/nyheter/man...ld-forsvunnen/
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-12-03 kl. 09:01.
Citera
2017-12-03, 09:03
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Ännu en försvunnen person hittade av jaktlag.

Jimmy försvann början av november hittades nyligen.

Varför hittas alla andra försvunna nu men inte Patrik?

http://www.vlt.se/blaljus/skallgangs...tredning-pagar

Upphittad

https://www.expressen.se/nyheter/man...ld-forsvunnen/

Nu var det inte Jimmy som var försvunnen utan Patric. Sköt dina sökningar lite bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in