2017-12-03, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du kan har rätt i att det kan vara hedersrelaterat.

Nu blottar jag mig själv men jag har själv haft panikattacker tidigare i livet.
Oftast har det inte synts på mig och jag har sett extremt lugn ut. Men sanningen är att jag varit tvungen att försöka lugna mig själv genom att försöka röra mig som vanligt och verkligen koncentrera mig på att på att andas. Det är så jäkla svårt att beskriva en panikattack men även om jag själv vet hur det är så ser inte P ut som om han har en panikattack.

Håller helt med dig att han var i trubbel på ett eller annat sätt och något gick totalt fel

Hänger inte med riktigt...du säger att det inte ser ut som att P har en panikattack men oftast har det inte synts när du själv haft det?
Vad ser du som talar emot en panikattack?
Citera
2017-12-03, 14:05
Moderator
blomvattnares avatar
Trams raderat.

/Mod
Citera
2017-12-03, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Nu var det inte Jimmy som var försvunnen utan Patric. Sköt dina sökningar lite bättre!

Jimmy är i samma ålder, mådde dåligt och hittades. Liksom nästan alla andra försvunna deprimerade 20-22 åringar i år.

Av försvunna personer i samma ålder kan vi lära oss mycket.
I år har ett tiotal personer i Patriks ålder försvunnit ut i skogen och avlidit.

Allesamman har blivit hittade.

Nästan den enda försvunna i år som är i Patriks åldern som försvann ut i naturen som inte hittats är Patrik.

Det säger väl en del om att de flesta försvunna som tagit självmord ute i skogen i Patriks ålder hittas eftersom metoderna är bra numera.

Patrik har mycket gemensamt med övriga som försvunnit i liknande ålder de flesta mådde inte så bra.

Statistiskt borde därför Patrik ha hittats han är väl den som eftersökts mest.

Det kanske innebär att det är ett brott bakom hans försvinnande trots allt.
Citera
2017-12-03, 15:19
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Jimmy är i samma ålder, mådde dåligt och hittades. Liksom nästan alla andra försvunna deprimerade 20-22 åringar i år.

Av försvunna personer i samma ålder kan vi lära oss mycket.
I år har ett tiotal personer i Patriks ålder försvunnit ut i skogen och avlidit.

Allesamman har blivit hittade.

Nästan den enda försvunna i år som är i Patriks åldern som försvann ut i naturen som inte hittats är Patrik.

Det säger väl en del om att de flesta försvunna som tagit självmord ute i skogen i Patriks ålder hittas eftersom metoderna är bra numera.

Patrik har mycket gemensamt med övriga som försvunnit i liknande ålder de flesta mådde inte så bra.

Statistiskt borde därför Patrik ha hittats han är väl den som eftersökts mest.

Det kanske innebär att det är ett brott bakom hans försvinnande trots allt.

Du envisas fortfarande med namnet Jimmy!
Det du länkade till är försvunna Patric som hade hittats död! Varför envisas? Jimmy hette polisen som hade hand om fallet!
Citera
2017-12-03, 15:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hänger inte med riktigt...du säger att det inte ser ut som att P har en panikattack men oftast har det inte synts när du själv haft det?
Vad ser du som talar emot en panikattack?

Ja ser att jag varit väldigt otydlig och att det ser heldumt ut.

Lite svårt att förklara men jag tycker att han går för fort och att han verkar titta sig omkring alltså titta på människor eller vad det nu är som han ser. Själv var jag så inne i min egen värld så jag hade aldrig reagerat på omgivningen och rört mig betydligt långsammare.
Självklart är detta individuellt och om någon som känner mig väl hade förmodligen sett det på mig iaf om de försökt och prata med mig.
Citera
2017-12-03, 16:00
Medlem
Om inte hans väskor hittats därute i industriområdet så hade vi antagligen trott att han kanske åkt vidare med ett annat tåg ner mot Malmö .
Väskornas placering gör att man blir förvirrad och undrar vad han tog sig till ?

1.Liftade han?

2.Blev han så olycklig så han lämnade sin packning och bara gick vidare....och då åt vilket håll ?

3.Blev han utsatt för brott som gör att väskorna stod kvar/glömdes bort/ alternativt slängde iväg utav brottslingen/-arna?

??

Man önskar att kamerorna inne i pylontunneln även hade varit igångsatta dagtid,så hade man kanske fått ett hum om vad han företog sig efter att han kommit fram till tågavgångstavlorna....
Senast redigerad av evaveva 2017-12-03 kl. 16:04.
Citera
2017-12-03, 16:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Om inte hans väskor hittats därute i industriområdet så hade vi antagligen trott att han kanske åkt vidare med ett annat tåg ner mot Malmö .
Väskornas placering gör att man blir förvirrad och undrar vad han tog sig till ?

1.Liftade han?

2.Blev han så olycklig så han lämnade sin packning och bara gick vidare....och då åt vilket håll ?

3.Blev han utsatt för brott som gör att väskorna stod kvar/glömdes bort/ alternativt slängde iväg utav brottslingen/-arna?

??

Man önskar att kamerorna inne i pylontunneln även hade varit igångsatta dagtid,så hade man kanske fått ett hum om vad han företog sig efter att han kommit fram till tågavgångstavlorna....

Logiskt att resväskan blev kvar på platsen om P utsattes för ett brott eller en olyckshändelse där väskan hittades. Därefter lastas P in i ett fordon med ryggsäcken på ryggen såklart. Den ryggsäcken dumpas därefter utmed flyktvägen.

Så kan man också tänka sig ett scenario.
Citera
2017-12-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Logiskt att resväskan blev kvar på platsen om P utsattes för ett brott eller en olyckshändelse där väskan hittades. Därefter lastas P in i ett fordon med ryggsäcken på ryggen såklart. Den ryggsäcken dumpas därefter utmed flyktvägen.

Så kan man också tänka sig ett scenario.

Du menar att ryggan gled av honom i hela den situation som uppstod,och när den låg där bredvid honom dumpades den lite längre fram på vägen?

Men finns det en fortsatt bilväg där ryggsäcken låg?

Vem är så vårdslös att den kör på en ung människa mitt på ljusa dagen i ett industriområde?

Det är ju inte som på en motorväg,snabb regelbunden trafik....utan på ett industriområde borde ju folk ha trafikvett,eller??

Kommentarer på det ?
Senast redigerad av evaveva 2017-12-03 kl. 17:10.
Citera
2017-12-03, 18:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Du menar att ryggan gled av honom i hela den situation som uppstod,och när den låg där bredvid honom dumpades den lite längre fram på vägen?

Men finns det en fortsatt bilväg där ryggsäcken låg?

Vem är så vårdslös att den kör på en ung människa mitt på ljusa dagen i ett industriområde?

Det är ju inte som på en motorväg,snabb regelbunden trafik....utan på ett industriområde borde ju folk ha trafikvett,eller??

Kommentarer på det ?

Det behöver inte vara någon som kört på honom, något annat kan ha hänt honom.
Den stora väskan stod prydligt uppställd men ryggan verkade vara kastad. Har något hänt honom mellan dessa väskor?
Ställde han den stora för att undkomma någon, började kanske rentav springa och kastade över ryggan för att själv ta sig över till den?
Citera
2017-12-03, 23:03
Medlem
Alotlikeaddictions avatar
Eller så är allt en stor bluff?
Föräldrarna verkar inte så engagerade.
Och det är väldigt tyst runt hela grejen.
Borde inte detta fall vara med på Aftonbladet, nyheterna och på Leif gw?
Citera
2017-12-04, 05:34
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alotlikeaddiction

Spännande! Hur tänkte du nu?
Att Patrik vunnit en stor summa pengar och föräldrarna anmäler honom försvunnen för att få ut dom själva?

Vad vet du om föräldrarna och att de inte är engagerade? Har de inte ringt dig och berättat varje steg de tar?

Nä du får nog specificera dig hur du menar.

Det finns ingen nyhetsblaska eller tv-kanal som tar upp ett frivilligt försvinnande, för det är exakt det som det klassas som eftersom inget polisen hittat tyder på ett brott.

Skulle du välja att dra till Mallis för att sitta med en drink i handen eller gå ut i skogen för att ta ditt liv så skulle dom inte skriva om dig heller så!
Citera
2017-12-04, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alotlikeaddiction

Det är ingen bluff men ett kraftigt överdrift i flera fall.

# Allmänhetens intresse är ca 100 ggr större än andra fall.

# MPS ody. har sökt mer efter Patrik än någon annan sistone.

# En nätsekt med nästan 25 tusen medlemmar samlade in bilder på nästa 1000 unga män som hade blont hår. Dessa bilder lades upp slutet i gruppen.

# Allt pekade från början att han tog en dödsmarsch ut i skogen någonstans för han var trött på alltihop.

# Flera andra fall har fått mycket mindre uppmärksamhet bara för att Patrik fått allt.

# Slutligen var allt värt detta?

# Vi ska inte klandra ner på Patriks föräldrar de förtjänar all heder på att de åtminstone försökte så gott de kunde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in